Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

jedna czy dwie rury?

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: conver67 » 2014-02-15, 20:49

Yoozek tylko tłumiki się wytnie i wspawa nowe CherryBombki,taze będzie radośnie;))A tłumiki oryginały zostawię na przyszłość.Może synek kiedyś wróci do Oryginału??bo nie będę wspominał,że Musti w rodzinie zostaje do grobowej dechy:))
pozdrówkaa



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: Piotrek86skc » 2014-02-16, 10:29

Ludzie najbardziej te auta lubią za dźwięk na wolnych obrotach;D Ty w cabrio masz za cicho?



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: conver67 » 2014-02-16, 12:32

Piter,czy za cicho??nie,jest ok,ale wiem,ze można umilić słuchanie muzyki z repertuaru V8,stad też ten wątek;)) :super:



Awatar użytkownika
siara
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1249
Rejestracja: 2009-02-26, 00:38
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: siara » 2014-02-16, 14:47

Jesli chodzi o V8 to fakt wolne obroty to raj dla ucha ale powiem ze z mojego borla ciesze sie jak male dziecko zawsze jak go odpalam a zwlaszcza biorac pod uwage wjazd na parking podziemny, tunel a zwlaszcza to drugie to juz wogole raj ]:->



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: conver67 » 2014-02-27, 21:32

Powiem tak,jestem w szoku :zakrecony: :zdziwko: :przestraszony: , ale pozytywnym tego słowa;))))
Co mi teraz GADA Musti,to głowa mała:))))))

Teraz to ja wiem,ze mam V8,Yeachchchch:))))
Cudnie dźwięczy na nowo zakupionych przelotówkach,rewelka i wszystkim polecam.
Wywalajcie tłumiki stokowe i montujcie przelotówki -glasspacki:)))))
:ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok:



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: Piotrek86skc » 2014-03-06, 12:53

Cieszę, się że masz nowe brzmienie;D Fajnie jakbyś miał filmiki do porównania. Jeżeli chodzi o wydech to jest to już fizyka, mechanika itd i są ludzie na forum, którzy nie są np z glasspacków zadowoleni. Na dobre brzmienie ma wpływ wiele czynników, jak kolektory wydechowe, rozrząd, nawet gaźnik. Wrzuć jakiś filmik jak dasz radę.;D



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: conver67 » 2014-03-06, 22:12

Piterek,będzie czas to na pewno nagram:)posłuchamy wszyscy;))
ale jestem zajarany jak gwizdek:) :papa:



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: Koral » 2014-03-07, 08:56

to fajne rozwiązanie, kilka osób ma takie cutouty i faktycznie po otwarciu z wydechu jest jeden wielki ryk. Jeździć z takimi otwartymi cały czas się nie da, bo jest ryk.
Jarek, cut outy otwierasz na ile chcesz, wiec regulujesz glosnosc wydechu :)
empi1955 pisze:Jak dla mnie cutout to tylko bajer. Dźwięk faktycznie, ale spadek mocy -dramat. Jednak układ wydechowy to nie tylko dźwięk, ale jednocześnie poprawa sprawności silnika (opróżniania cylindrów), kwestia szybkości rozprzestrzeniania się fali powietrza baz zbędnych strat (tłumienia).
Masz racje, spadek mocy na niszych obr odczuwalny na otwartych ,ale jak zamkniesz wraca wszystko do normy

na wyzszych obr mozliwe ze ma wiecej mocy,ale trzeba byloby to sprawdzic a nei wierzyc tylko wykresom z qtp, na pewno na wyzszych obr nie ma psadku mocy, ale tracimy to co uwielbiamy w V8 czyli moc od dolu, traci penwie z 20-30KM, ale oczywisci emozna zamknac i wszystko wraca do normy :)

takze podejrzewam ze te wykresy http://www.quicktimeperformance.com/OVAL/" onclick="window.open(this.href);return false; to marketing i bez odpowiedniego programu spadek mocy na niskich obrotach bedzie odczuwalny . w autach doladowanych mysle cut outy z odpowiednim stroejeniem podniosa moc ,w niedoladowanych mozliwe ze nawet dobry program sobei nie poradzi ze slabsyzm momentem na dolnych rpm
yoozeq pisze:No właśnie nie mam ani H ani Y.... 3 gary idą w prawo a pozostałe 3 w lewo... podzielone na kolektorze rurowym. Zastanawiam sięco dadaje połączenie bo szczerze nie mam pojęcia :zawstydzony:
Mieszanie sie spalin w H-Pipe lub X-Pipe powoduje wzrost mocy , ale spadek pieknego brzmienia niezaleznych wydechow czy to w V8 czy nawet w V6 . Ja specjalnei w mustangu GT z kompresorem Saleena pozbylem sie H-Pipe własnei dla pieknego brzmienia i byłem zachwycony, jednak spadek mocy odczuwalny prawie jak przy cut outach, nowy wlasciciel go dostrajal w Jetronic potem ale nei wiem czy powrocil do H-pipe czy postawil wlasnei napiekne brzmienie, gdyz do codziennej jazdy mocy w nim i tak bylo az nadto..

Podsumowujac jesli chdozi o moc to jakiekolwiek ingerencje w uklad dolotowy czy wydechowy nie dadza zbyt wiele bez odpowiedniego programu lub dostrojeniu na hamowni, wrecz bez tego moga spowodowac spadek mocy na nizszych obrotach nawet przy dedykowanych sportowych wydechach czy filtrach stozkowych..
Program to podstawa , a jesli chodzi tylko o zmiane dzwieku to ostatnei tlumiki przelotowe i pozbycie sie H-pipe poprawia brzmienie wydechu ,naomiast cut outy dadza mozliwosc wyciszenia np w trasie gdy jednak zmeczy nas glosna prraca wydechu, przy np wydechu Borly ktory pieknei brzmi nie ma tej mozliwosci i po godz jazdy jzu odczujemy i zamarzy nam sie fabryczny ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: conver67 » 2014-03-07, 11:28

No tak jak Koral mówi,nie mam żadnych H pipów,Y pipów.bezpośrednio z kolektorów lewa strona biegnie osobno na tył,prawa również.
Ale co ma mieszanie się spalin w H pipie i zwiększenie mocy??Ja nie wiem,ale to już chyba fizyka?



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: stang232 » 2014-03-07, 12:08

conver67 pisze:No tak jak Koral mówi,nie mam żadnych H pipów,Y pipów.bezpośrednio z kolektorów lewa strona biegnie osobno na tył,prawa również.
Ale co ma mieszanie się spalin w H pipie i zwiększenie mocy??Ja nie wiem,ale to już chyba fizyka?
W V6 zapłon, zawsze jest na przemian - czyli raz lewa strona, raz prawa.

W V8 jest inaczej L-L-P-L-P-P-L-P, na jeden pełny obrót aparatu zapłonowego ( I zauważ, że najpierw dwa cylindry z lewej, a potem z prawej strony dostają zapłon pod rząd., powoduje to różnice cienień w wydechach. Taki cykl zapłonu powoduje też ten charakterystyczny dźwięk V8.
Obrazek
Połączenie H - pipe pozwala wyrównać te ciśnienia, dzięki czemu spaliny szybciej i łatwiej są wydmuchiwane przez układ wydechowy.

Wydajniejsze od H-pipe jest X-pipe, bo oprócz wyrównywania ciśnienia polepsza efekt falowy, to znaczy fala ciśnienia z jednego kanału tworzy podciśnienie w drugim kanale, co zwiększa współczynnik opróżniania spalin, a zarazem podnosi współczynnik napełniania cylindrów mieszanką, bo jest taki moment w którym zawory wydechowe są otwarte w pewnym stopniu razem ze ssącymi, a wywołane podciśnienie w cylindrze powoduje wcześniejsze zasysanie mieszanki,"

Aby X pipe była naprawdę skuteczny powinno się montować dodatkowo kolektory tzw egual headers ( gdzie spaliny pokonują taką samą drogę ze wszystkich cylindrów)
tu przykład equal short headers (sam mam takie BBK + x-pipe)
Obrazek

Osobne wydechy są mniej skuteczne od połączonych, także dźwięk w tych 3 przypadkach będzie się różnił.


Obrazek

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: conver67 » 2014-03-07, 19:40

szczerze to pozazdrościć wiedzy;))pozdrawiam



Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: bart » 2014-03-11, 22:26

ja doloze swoje 3 grosze, choc mam v8 z 2005
mam bbk ceramic shorty i przelotowe koncowe wydechy pypes bomb, jest moc i jest glosno :) ci co slyszeli to chyba potwierdza.
mi nie przeszkadzaja nawet w dlugiej trasie a w tunelu czy miedzy kamienicami dzwiek rozchodzi jak :cenzura: :cenzura: :cenzura:

polecam :)

choc przy spotkaniu z niebieskimi strace dowod :rotfl: :rotfl:


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mike83
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2013-09-17, 09:47
Model: 2008 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Vista blue / black mat

Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??

Post autor: mike83 » 2014-03-11, 23:12

No risk no fun :)
Też lubię jak mój konik warczy i w przyszłości jeszcze long tuby muszę dołożyć bo Corsa jest dosyć stonowanym wydechem a ja jestem w stanie znieść więcej ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „5. układ wydechowy”