Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
Yoozek tylko tłumiki się wytnie i wspawa nowe CherryBombki,taze będzie radośnie;))A tłumiki oryginały zostawię na przyszłość.Może synek kiedyś wróci do Oryginału??bo nie będę wspominał,że Musti w rodzinie zostaje do grobowej dechy:))
pozdrówkaa
pozdrówkaa
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
Ludzie najbardziej te auta lubią za dźwięk na wolnych obrotach;D Ty w cabrio masz za cicho?
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
Piter,czy za cicho??nie,jest ok,ale wiem,ze można umilić słuchanie muzyki z repertuaru V8,stad też ten wątek;))
- siara
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1248
- Rejestracja: 2009-02-26, 00:38
- Model: 2015 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
Jesli chodzi o V8 to fakt wolne obroty to raj dla ucha ale powiem ze z mojego borla ciesze sie jak male dziecko zawsze jak go odpalam a zwlaszcza biorac pod uwage wjazd na parking podziemny, tunel a zwlaszcza to drugie to juz wogole raj ]:->
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
Powiem tak,jestem w szoku , ale pozytywnym tego słowa;))))
Co mi teraz GADA Musti,to głowa mała:))))))
Teraz to ja wiem,ze mam V8,Yeachchchch:))))
Cudnie dźwięczy na nowo zakupionych przelotówkach,rewelka i wszystkim polecam.
Wywalajcie tłumiki stokowe i montujcie przelotówki -glasspacki:)))))
Co mi teraz GADA Musti,to głowa mała:))))))
Teraz to ja wiem,ze mam V8,Yeachchchch:))))
Cudnie dźwięczy na nowo zakupionych przelotówkach,rewelka i wszystkim polecam.
Wywalajcie tłumiki stokowe i montujcie przelotówki -glasspacki:)))))
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
Cieszę, się że masz nowe brzmienie;D Fajnie jakbyś miał filmiki do porównania. Jeżeli chodzi o wydech to jest to już fizyka, mechanika itd i są ludzie na forum, którzy nie są np z glasspacków zadowoleni. Na dobre brzmienie ma wpływ wiele czynników, jak kolektory wydechowe, rozrząd, nawet gaźnik. Wrzuć jakiś filmik jak dasz radę.;D
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
Piterek,będzie czas to na pewno nagram:)posłuchamy wszyscy;))
ale jestem zajarany jak gwizdek:)
ale jestem zajarany jak gwizdek:)
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
Jarek, cut outy otwierasz na ile chcesz, wiec regulujesz glosnosc wydechuto fajne rozwiązanie, kilka osób ma takie cutouty i faktycznie po otwarciu z wydechu jest jeden wielki ryk. Jeździć z takimi otwartymi cały czas się nie da, bo jest ryk.
Masz racje, spadek mocy na niszych obr odczuwalny na otwartych ,ale jak zamkniesz wraca wszystko do normyempi1955 pisze:Jak dla mnie cutout to tylko bajer. Dźwięk faktycznie, ale spadek mocy -dramat. Jednak układ wydechowy to nie tylko dźwięk, ale jednocześnie poprawa sprawności silnika (opróżniania cylindrów), kwestia szybkości rozprzestrzeniania się fali powietrza baz zbędnych strat (tłumienia).
na wyzszych obr mozliwe ze ma wiecej mocy,ale trzeba byloby to sprawdzic a nei wierzyc tylko wykresom z qtp, na pewno na wyzszych obr nie ma psadku mocy, ale tracimy to co uwielbiamy w V8 czyli moc od dolu, traci penwie z 20-30KM, ale oczywisci emozna zamknac i wszystko wraca do normy
takze podejrzewam ze te wykresy http://www.quicktimeperformance.com/OVAL/" onclick="window.open(this.href);return false; to marketing i bez odpowiedniego programu spadek mocy na niskich obrotach bedzie odczuwalny . w autach doladowanych mysle cut outy z odpowiednim stroejeniem podniosa moc ,w niedoladowanych mozliwe ze nawet dobry program sobei nie poradzi ze slabsyzm momentem na dolnych rpm
Mieszanie sie spalin w H-Pipe lub X-Pipe powoduje wzrost mocy , ale spadek pieknego brzmienia niezaleznych wydechow czy to w V8 czy nawet w V6 . Ja specjalnei w mustangu GT z kompresorem Saleena pozbylem sie H-Pipe własnei dla pieknego brzmienia i byłem zachwycony, jednak spadek mocy odczuwalny prawie jak przy cut outach, nowy wlasciciel go dostrajal w Jetronic potem ale nei wiem czy powrocil do H-pipe czy postawil wlasnei napiekne brzmienie, gdyz do codziennej jazdy mocy w nim i tak bylo az nadto..yoozeq pisze:No właśnie nie mam ani H ani Y.... 3 gary idą w prawo a pozostałe 3 w lewo... podzielone na kolektorze rurowym. Zastanawiam sięco dadaje połączenie bo szczerze nie mam pojęcia
Podsumowujac jesli chdozi o moc to jakiekolwiek ingerencje w uklad dolotowy czy wydechowy nie dadza zbyt wiele bez odpowiedniego programu lub dostrojeniu na hamowni, wrecz bez tego moga spowodowac spadek mocy na nizszych obrotach nawet przy dedykowanych sportowych wydechach czy filtrach stozkowych..
Program to podstawa , a jesli chodzi tylko o zmiane dzwieku to ostatnei tlumiki przelotowe i pozbycie sie H-pipe poprawia brzmienie wydechu ,naomiast cut outy dadza mozliwosc wyciszenia np w trasie gdy jednak zmeczy nas glosna prraca wydechu, przy np wydechu Borly ktory pieknei brzmi nie ma tej mozliwosci i po godz jazdy jzu odczujemy i zamarzy nam sie fabryczny
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
No tak jak Koral mówi,nie mam żadnych H pipów,Y pipów.bezpośrednio z kolektorów lewa strona biegnie osobno na tył,prawa również.
Ale co ma mieszanie się spalin w H pipie i zwiększenie mocy??Ja nie wiem,ale to już chyba fizyka?
Ale co ma mieszanie się spalin w H pipie i zwiększenie mocy??Ja nie wiem,ale to już chyba fizyka?
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
W V6 zapłon, zawsze jest na przemian - czyli raz lewa strona, raz prawa.conver67 pisze:No tak jak Koral mówi,nie mam żadnych H pipów,Y pipów.bezpośrednio z kolektorów lewa strona biegnie osobno na tył,prawa również.
Ale co ma mieszanie się spalin w H pipie i zwiększenie mocy??Ja nie wiem,ale to już chyba fizyka?
W V8 jest inaczej L-L-P-L-P-P-L-P, na jeden pełny obrót aparatu zapłonowego ( I zauważ, że najpierw dwa cylindry z lewej, a potem z prawej strony dostają zapłon pod rząd., powoduje to różnice cienień w wydechach. Taki cykl zapłonu powoduje też ten charakterystyczny dźwięk V8.
Połączenie H - pipe pozwala wyrównać te ciśnienia, dzięki czemu spaliny szybciej i łatwiej są wydmuchiwane przez układ wydechowy.
Wydajniejsze od H-pipe jest X-pipe, bo oprócz wyrównywania ciśnienia polepsza efekt falowy, to znaczy fala ciśnienia z jednego kanału tworzy podciśnienie w drugim kanale, co zwiększa współczynnik opróżniania spalin, a zarazem podnosi współczynnik napełniania cylindrów mieszanką, bo jest taki moment w którym zawory wydechowe są otwarte w pewnym stopniu razem ze ssącymi, a wywołane podciśnienie w cylindrze powoduje wcześniejsze zasysanie mieszanki,"
Aby X pipe była naprawdę skuteczny powinno się montować dodatkowo kolektory tzw egual headers ( gdzie spaliny pokonują taką samą drogę ze wszystkich cylindrów)
tu przykład equal short headers (sam mam takie BBK + x-pipe)
Osobne wydechy są mniej skuteczne od połączonych, także dźwięk w tych 3 przypadkach będzie się różnił.
- bart
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1286
- Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: windveil blue
Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
ja doloze swoje 3 grosze, choc mam v8 z 2005
mam bbk ceramic shorty i przelotowe koncowe wydechy pypes bomb, jest moc i jest glosno ci co slyszeli to chyba potwierdza.
mi nie przeszkadzaja nawet w dlugiej trasie a w tunelu czy miedzy kamienicami dzwiek rozchodzi jak
polecam
choc przy spotkaniu z niebieskimi strace dowod
mam bbk ceramic shorty i przelotowe koncowe wydechy pypes bomb, jest moc i jest glosno ci co slyszeli to chyba potwierdza.
mi nie przeszkadzaja nawet w dlugiej trasie a w tunelu czy miedzy kamienicami dzwiek rozchodzi jak
polecam
choc przy spotkaniu z niebieskimi strace dowod
http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
- mike83
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 2013-09-17, 09:47
- Model: 2008 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Vista blue / black mat
Re: Głośniejszy wydech-jak to zrobić??
No risk no fun
Też lubię jak mój konik warczy i w przyszłości jeszcze long tuby muszę dołożyć bo Corsa jest dosyć stonowanym wydechem a ja jestem w stanie znieść więcej
Też lubię jak mój konik warczy i w przyszłości jeszcze long tuby muszę dołożyć bo Corsa jest dosyć stonowanym wydechem a ja jestem w stanie znieść więcej