['66 v8] aparat do regeneracji

dystrybutor, świece, ustawianie kąta zapłonu

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

['66 v8] aparat do regeneracji

Post autor: emgie » 2017-08-25, 21:42

Cześć!
Robię testy przy okazji docierania silnika i wychodzą różne rzeczy. Zapłon niby był w porządku ale "się rozjechał" i zaczął się strasznie dławić. Podjechałem do speców - poprawili przerwę na aparacie i kąt wyprzedzenia ale... Wałek w aparacie ma jakby za duży luz. Ewidentnie nie da się ustawić precyzyjnie przerwy bo w czasu pracy to i tak będzie się losowo zachowywać.

Macie pomysł co z tym zrobić? Wolałbym zregenerować jakoś (kasowanie luzu). Jak macie jakiś dobry Warsztat w Warszawie to poproszę.

Rozglądałem się za regenerowanymi ale tak do końca nie wiadomo c się wtedy dostanie... A na oryginalności jednak mi zależy :)

Chyba że macie jakiś pomysł jak to jeszcze można ogarnąć


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: ['66 v8] aparat do regeneracji

Post autor: simontlc » 2017-08-26, 09:17

Jeśli zależy ci na oryginalności i niezawodności ,to zainwestuje w takie coś
http://www.cjponyparts.com/petronix-ign ... p/D500716/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zastępuje wadliwe i podatne na wilgoć kowadełko,zainwestował bym też w jakieś lepsze kable i cewkę, ja z tego byłem bardzo zadowolony


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: ['66 v8] aparat do regeneracji

Post autor: simontlc » 2017-08-26, 09:20

http://www.cjponyparts.com/catalogsearc ... electronic" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu masz jeszcze inne


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 v8] aparat do regeneracji

Post autor: emgie » 2017-08-26, 19:20

Dzięki za podpowiedzi. Cewka i kable są nowe i nie oszczędzałem na nich.
Nad tą elektroniką pomyślę tylko jeszcze największy problem przede mną... Ogarnąć muszę samą oś w aparacie bo lata na wszystkie strony


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: ['66 v8] aparat do regeneracji

Post autor: 6t07t » 2017-08-28, 11:03

Przerywacz czy zastąpienie go układem bezstykowym to tylko fragment urządzenia jakim jest aparat zapłonowy.
Płytka montażowa też jest elementem ruchomym.
Trzeba sprawdzić plastikowe ślizgi bo się z czasem się wycierają lub kruszeją ze starości.
Po zdjęciu płytki widoczne będą też odważniki i sprężynki, które je trzymają. Sprężynki czasem pękają a bez nich aparat nie będzie działał poprawnie.
Następny jest miedziany przewód masowy wewnątrz aparatu. Również jest niezbędny.
Dalej do sprawdzenia regulator podciśnieniowy. Jeśli membrana jest nieszczelna a sprężyna wewnątrz nie utrzymuje położenia to zapłon będzie wariował.
Koło zębate osadzone na wałku nie powinno mieć luzu na sworzniu mocującym.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: ['66 v8] aparat do regeneracji

Post autor: emgie » 2017-08-28, 15:35

Hej!
Aparat czyściłem i regenerowałem w podstawowym zakresie i tak:
- luz na zębatce a wałku głównym nie występuje
- odważniki i sprężyny wyczyszczone - sprawne
- ślizgi plastikowe - sprawne
- sterownik podciśnienia - nowy
- kondensator, platynki, przewód masy - nowe
- palec rozdzielacza - nowy

Jedyny mankament jaki widzę to lekko ruszający się lekko na boki ten wałek główny w aparacie i to on moim zdaniem powoduje problemy. Przez to nie mogę ustawić prawidłowo przerwy na platynkach.


Michał
http://senomustangu.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „6. układ zapłonowy”