ustawienie zaplonu/problem/pomocy

dystrybutor, świece, ustawianie kąta zapłonu

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

ustawienie zaplonu/problem/pomocy

Post autor: conver67 » 2011-05-18, 23:10

Witajcie ponownie.
Mam problem,poniewaz na kole pasowym(balancer)nie ma zaznaczonego punktu do ustawiania zaplonu.oryginalne kolo,na ktorym nie idzie znalezc skali do ustawiania wyprzedzania i opozniania zaplonu.co moge zrobic,aby dobrze ustawic zaplon??



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: ustawienie zaplonu/problem/pomocy

Post autor: rick » 2011-05-19, 03:41

To powinno Ci ustawić blisko

1. trzeba będzie usunąć nr 1 świecę i lewej pokrywy zaworów.
2. Położysz Twojego palca nad otwór świecy zapłonowej, nie w otworze
3. bump silnika, aż poczujesz powietrza wychodzącego otworu. Spójrz na wahacze, aby upewnić się obie zawory są zamknięte
4. TDC jest to dla no1 tłoka. W tym momencie wirnika jest zaraz za no1 na wieczku dystrybutor i będzie no5 wieża na wieczku.
5. powinno uruchomić silnik, jeśli nie, należy dystrybutora trochę tam iz powrotem, aż zacznie.
6. po uruchomieniu można nim jeździć. jeśli jest słaby, wcześniej harmonogramu. Jeśli brzmi to jak kamienie w puszce opóźnić harmonogramu. Chcesz harmonogramu(timing) tuż przed kamienie w puszce. Lub jeśli masz wakuometrem postarać się o najwyższy numer
7.To jest tylko wtedy, gdy silnik został uruchomiony wcześniej. Jeśli jest to nowy silnik z nowych wałków rozrządu i podnośniki, uzyskać nową pulley i ustawić timing prawidłowo.
8. Przepraszam, jeśli niektóre słowa nie ma sensu, ale mam nadzieję, że rozumiesz o co mi wiązanie do powiedzenia.



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: ustawienie zaplonu/problem/pomocy

Post autor: conver67 » 2011-05-19, 19:55

Dzieki Rick,to zawsze jakis poglad na to,co mam do zrobienia.W internecie rowniez znalazlem cos takiego:

Early small block fords had the timing pointer on the (DS) 'drivers side' on the timing cover. Later engines have the pointer on the Passenger side. The timing marks are always on the edge of the dampener. They have to match up with the location of the pointer. Yours being an early engine the pointer will behind the water pump inlet since you are using a later model pump. Next to impossible to time the engine. That's why you need a dampner with the timing marks on the Pass Side along with the
pointer. Unless you are commited to using a radiator with the bottom inlet on the drivers side it would be easier to use an early water pump and a radiator with the inlet on the Pass Side. Sell the pump and radiator and get the correct ones.

Jak myslisz Rick,to jest to,co powinienem zrobic??Mam z tylu balancera maly uskok(mark) i powinienem zgrac go ze wskaznikiem od timing covera?Czy to jest wtedy ten point TDC?



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: ustawienie zaplonu/problem/pomocy

Post autor: rick » 2011-05-19, 22:06

Informacje podał, jest prawidłowy. sposób ci dałem, nic robi różnicę czy 5.0 czy 289. Będą twoje własne znaki. Ponadto, dampers są dwie sztuki projektowania. Oryginalne dampers są teraz 40 + lat. Guma jest pośrodku części nie trzyma już dobrze, zewnętrzny pierścień prawdopodobnie przeniósł się z jego oryginalnej pozycji, więc nie są znaki czasu prawo tak. Próbowałem ustawić czas w światło i jest to 80% czasu źle.
co napisałem można umieścić pointer gdziekolwiek chcesz. Znajdź TDC z palca i czuć powietrze wyjść, ale upewnij się zawory są zamknięte. Postawić znak na damper i będzie TDC. Teraz jedz samochódem i przekręć dystrybutor, aż pojawi się dobra moc po kroku na gaz, ale przed halasem. Nie ma dwóch silniki są takie same, w ten sposób, można znaleźć miejsce,co twoj silnik jest zadowolony.

To nie jest dla flat tappet camshaft pierwszym uruchomieniu.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: ustawienie zaplonu/problem/pomocy

Post autor: 6t07t » 2011-05-20, 08:15

Tak, jeżeli znak na kole ustawisz zgodnie ze wskaźnikiem na obudowie rozrządu przy pozycji palca rozdzielacza na kabel 1 cylindra to bedzie wlasnie TDC (górne zwrotne położenie tłoka). Poluzowując śrubę trzymającą aparat zapłonowy kręcąc nim w prawo przyspiesza się zapłon, kręcąc w lewo opóźnia się zapłon. Śrubę poluzuj tylko trochę tak aby tylko aparat dało się obracać z oporem aby sam się przestawiał.Przed kręceniem aparatem zrób markerem znak pierwotnego położenia.
Ruch w lewo lub w prawo jest bardzo mały i trzeba to robić z dużym wyczuciem.
Przy braku sprzętu w postaci lampy stroboskopowej ustawianie zapłonu robi się na żarówkę.
Prawdopodobnie na twoim kole harmonic balancer znaki i cyfry są zamalowane i dlatego ich nie widać. Fabrycznie sa płytko grawerowane i nawet nie duza ilość farby czy rdzy (czesto farby na rdzy ;) ) powoduje, ze robia się nie widoczne. Oczyść dokładnie boczną powierzchnię tego koła a znaki się znajdą.

Dokładna procedura ustawiania zapłonu:
1. zdjąć pokrywę aparatu zapłonowego, sprawdzić odstęp miedzy stykami przerywacza i w miarę potrzeby wyregulować na 0,43mm.
2. wykręcic świecę 1 cylindra, zatkać palcem otwór świecy i obracać wałem do chwili aż z pod palca zacznie wypływać powietrze, nastapi to w początkowym okresie suwu sprężania. Należy się upewnić, że następuje suw sprężania a nie wydechu. Przy suwie sprężania oba zawory muszą być zamkniete.
3. upewniwszy sie, że w pierwszym cylindrze nastąpiło sprężanie wolno obracać wałem aż tłok pierwszego cylindra nie dojdzie o 6 st. do górnego zwrotnego punktu. 4. sprawdzić czy styk palca rozdzielacza znajduje sie naprzeciw zacisku kopułki dla pierwszego cylindra. Jeżeli nie to kręcić wałem dalej aż do chwili kiedy to nastapi.
5. odłączyć rurkę regulatora podciśnieniowego od aparatu zapłonowego
6. poluzowac śrubę mocującą aparat zapłonowy
7. obrócić lekko aparat zapłonowy przeciwnie do kierunku wskazówek zegara, tak aby zwarły sie styki przerywacza.
8. podłączyć do zacisku niskiego napięcia cewki zapłonowej do którego jest podłączony przewód aparatu zapłonowego żarówkę 12v, masę żarówki do bieguna (-) akumulatora lub czystego metalowego elementu silnika
9. włączyć zapłon i ostrożnie obracać kadłub aparatu zapłonowego w kierunku zgodnym ruchowi wskazówek zegara, co powoduje rozwieranie się styków przerywacza. Obracanie aparatu zapłonowego nalezy przerwać w momencie zapalenia się żarówki. Jeżeli próba się nie udała czynności powtórzyć po ustawieniu aparatu w poprzednie położenie. Ustalajac początek momentu rozwierania się styków przerywacza, nalezy lekko przyciskać palcem palec rozdzielacza w kierunku ruchów wskazówek zegara (t. przeciw obrotom wałka) w celu zniwelowania bocznego luzu w napedzie aparatu zapłonowego
10. przytrzymujac kadłub aparatu zapłonowego w ustalonym położeniu dokręcić śrubę mocującą.
11. sprawdzić prawidłowość ustawienia zapłonu. w tym celu obracając wolno wałem korbowym ustawić tłok cylindra 1 w końcowym położeniu suwu spręzania i sprawdzić czy moment zapalenia się żarówki odpowiadający początkowi rozwierania sie styków przerywacza odpowiada momentowi pokrycia się strzałki z obudowy rozrządu z cyfrą 6 na kole harmonic balancer. Podczas sprawdzania nalezy palec rozdzielacza naciskać przeciwnie do kierunku obrotu.

Mam nadzieje, ze sobie teraz poradzisz :super:
Ostatnio zmieniony 2011-05-27, 19:34 przez 6t07t, łącznie zmieniany 1 raz.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: ustawienie zaplonu/problem/pomocy

Post autor: conver67 » 2011-05-20, 18:57

Piter wielkie dzieki,opis czytelny,wiec wraz z nim krok po kroku bede walczyl.W ten weekend zamierzam odpalac w koncu silnik,nagram filmik z przebiegu i w wolnej chwili wrzuce na forum:)Pzdr. :piwo:



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: ustawienie zaplonu/problem/pomocy

Post autor: rick » 2011-05-21, 05:01

to dobry napisać. Ty wypełniles wszystkie moje braki. Google translate jest dobry, ale nie takie dobre. Pamiętaj, że jeśli nie ma lampy lub bez numerów na damper, advance timing, aż pojawi się bedum trzaski(rattling) następnie opóźnić, aż zniknie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „6. układ zapłonowy”