Zapłon

dystrybutor, świece, ustawianie kąta zapłonu

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Zapłon

Post autor: tomas » 2012-02-28, 19:43

Koledzy jak podłączyć zapłon MSD i w czym on jest lepszy od zwykłego zapłonu .
Ja mam u siebie zwykły zapłon, ale jak kupowałem swojego convertible to w bagażniku znalazłem zapłon MDS i jeszcze parę tam gratów :D
I teraz myślę nad wymianą.
Dokładnie mam taki zapłon http://www.cjponyparts.com/msd-6a-ignit ... 5/p/MSD6A/" onclick="window.open(this.href);return false;
plus aparat http://www.cjponyparts.com/msd-289%2f30 ... p/MSD8582/" onclick="window.open(this.href);return false;
i jakiś kabel do tego i cewkę .



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Zapłon

Post autor: rick » 2012-02-28, 22:20

bardzo łatwe

upewnij się ominąć różowy przewód w samochodzie, aby uzyskać pełną 12 V

kupić MSD cewka również

http://www.msdignition.com/uploadedFile ... ctions.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Zapłon

Post autor: tomas » 2012-02-28, 23:20

dzięki rick. A czym się taki zapłon rużni od zwykłego (czy opłaca się to zmieniać) I zauważyłem że aparat zapłonowy MSD nie ma vacuum



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Zapłon

Post autor: rick » 2012-02-29, 00:13

Mam MSD 6AL na mojego 85GT. Mój silnik ma większą kompresję.MSD daje 2 lub 3 silne iskry na raz. Jak jest wysoki kompresja lub turbo / supercharger to musis mieć. Jedna słaba iskra nie zapali ze szybkim poruszającego powietrza.

Jak masz regularny silnik, moim zdaniem, marnujesz pieniądze z MSD. Osobiście, jeśli dystrybutor jest w dobrym stanie, ja bym kupil Pertronix I i cewkę



Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Zapłon

Post autor: tomas » 2012-02-29, 20:46

Mam regularny silnik 302. Dystrybutor jest nowy tak jak i silnik ma 5 lat i 72 mile przejechane. A MSD po prostu mam w garażu i sobie leży.
Wolał bym Pertronix bo nie zajmuje miejsca pod maską ale nie będe specjalnie kupował jak mam MSD.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Zapłon

Post autor: rick » 2012-03-01, 03:14

jeśli masz już to dawaj :ok: Jest o wiele lepsze.



Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Zapłon

Post autor: tomas » 2012-05-10, 10:54

No wreszcie było trochę czasu i udało się zmienić zapłon :D .
No i jak zwykle pojawił się problem :zly: Nie mogę ustawić zapłonu bo jakiś artysta zamontował dziwną pompę wody i nie widać znacznika do zapłonu.
Może ktoś mi podpowiedzieć jak ustawić ten zapłon bez znacznika . Tylko prostym językiem bo ze mnie marny mechanik . Umiem ustawić zapłon ale tylko z lampą
Załączniki
DSC_0534.jpg



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Zapłon

Post autor: rick » 2012-05-10, 15:29

Jeśli samochód jest na chodzie

wsiąść do samochodu, daj na D, jedna noga na pedał hamulca i dać gazu, słuchać czy jest pukanie od silnika, jeśli nie
skręcić dystrybutor w prawo troche
wsiąść do samochodu, daj na D, jedna noga na pedał hamulca i dać gazu
Rób tak, aż usłyszysz pukanie w silniku
skręc dystrybutor troche w lewo, aż to pukanie odchodzi
może trzeba będzie zmienić obroty silnika

jedz nim, jeśli nadal słychać pukanie, skrec dystrybutor w lewo trochę, aż zniknie



Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Zapłon

Post autor: tomas » 2012-05-10, 15:36

Dzięki rick . Jak zwykle szybka i precyzyjna odpowiedź .
A tak przy okazji . Do czego służy ten biały kabel , bo ja go na razie nie podłączyłem.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Zapłon

Post autor: rick » 2012-05-11, 15:33

nie mam pojęcia z obrazu. :niepewny:

Wygląda ze, niektóre przewody są domowej roboty, niektóre wyglądają ze masz dwa kolory połączone razem. Będziesz musiał odnaleźć go i sprawdzić, czy jest oryginalny Ford i patrzeć na schematy



Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: Zapłon

Post autor: tomas » 2012-05-11, 16:54

Dzięki po raz kolejny. Ustawienie zapłonu zakończyło się powodzeniem . Auto nareszcie jeździ :D .



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Zapłon

Post autor: rick » 2012-05-13, 00:31

:ok:

ja tak ustawjiam zapłon, pistolet tylko dostaje cie blisko



ODPOWIEDZ

Wróć do „6. układ zapłonowy”