Zapłon / vacum / Load o matic / I6

dystrybutor, świece, ustawianie kąta zapłonu

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: yoozeq » 2013-06-05, 13:18

Koledzy ciągle toczę boje z zapłonem... Już powoli brakuje mi cierpliwości. A o co chodzi już piszę:

Jak ustawiam zapłon na lampę na 12* to auto na zimno nie chce odpalać, męczy się kilkukrotnie ale ostatecznie odpala. Ciepły silnik chodzi ok, i ładnie auto przyśpiesza :ok: Ale co z tego że fajnie przyśpiesza jak nie chce odpalać :zly:

Jak zapłon ustawię na wartość podciśnienia to auto odpala na zimno ale przy 4000 obrotów strzela w tłumiki i przy przyśpieszaniu muli się w stosunku do tych 12*. Po ustawieniu na podciśnienie sprawdzając na lampie przy ok. 1000 obr pokazuje 25*.

(jak ustawiam na podciśnienie)
W kabinie zegar wskazujący wartość podciśnienia.
1. Reguluję mieszankę aby uzyskać najwyższe obroty i podciśnienie,
2. Zmniejszam obroty do ok. 800
3. Przyśpieszam lub opóźniam zapłon tak aby uzyskać jak najwyższe podciśnienie.
Tyle...

Jakie ciekawostki mam u siebie:
Aparat zapłonowy z Load o Matic a w gaźniku taki spark valve control... cokolwiek :| Do tego aparatu idą dwa przewody od podciśnienia. Jeden bezpośrednio od kolektora a drugi poprzez jakiś zawór wkręcony w pompę wody... ?? Ktoś może powiedzieć na co mi ten zawór? Do tego zaworu idzie przewód z gaźnika oraz jeszcze jeden z takiego filtra powietrza. Wygląda na to jakby miał zmieniać dostawcę z podciśnienia gaźnika na normalne powietrze do aparatu zapłonowego.

Wałek rozrządu jaki mam to 260 / 110 , gaźnik holley 5152, aparat motorcraft, elektroniczy zapłon petronixa zamiast platyn oraz cewka tego samego producenta.

Pomocy bo już mi witki opadowywują :D

A i jeszcze jedno jak depnę do dna pedał gazu to czy tak czy siak dusi mi silnik na niskich obrotach, przy 2000 reaguje +- normalnie....

W ostateczności kupię to:
http://classicinlines.com/proddetail.as ... UI-200-DZY

Ale czy będzie działać z moim gaźnikiem ? Podobno ponieważ jest to o niebo lepszy aparat odpada również problem podlewania 4 i 5 tłoka - najbliższe gaźnika, bo ładnie przepala mieszankę.

Tu coś o load o matic: http://classicinlines.com/Loadomatic.asp


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: Piotrek86skc » 2013-06-05, 16:52

Jeżeli strzela to na pewno wyprzedzenie za duże. Rick zawsze pisał, żeby ustawić jak będzie to strzelanie a potem zmniejszać, aż przestanie. Może problem z ssaniem. Jeśli ssanie jest ustawione za bogato to nie będzie odpalał na zimnym. Nie pluje na czarno z wydechu?
https://www.google.pl/search?q=holley+5 ... 592%3B1936" onclick="window.open(this.href);return false;
Spróbuj obrocić tą plastikową obudowę zgodnie z ruchem wskazówek zegara.



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: yoozeq » 2013-06-05, 20:40

Piotrek86skc pisze:Jeżeli strzela to na pewno wyprzedzenie za duże. Rick zawsze pisał, żeby ustawić jak będzie to strzelanie a potem zmniejszać, aż przestanie. Może problem z ssaniem. Jeśli ssanie jest ustawione za bogato to nie będzie odpalał na zimnym. Nie pluje na czarno z wydechu?
https://www.google.pl/search?q=holley+5 ... 592%3B1936" onclick="window.open(this.href);return false;
Spróbuj obrocić tą plastikową obudowę zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Dziś ustawiłem zapłon na lampę na 12* tak jak specyfikacja wskazuje. Sprawdziłem membranę w aparacie zapłonowym i tak tam gdzie wchodzi wąż od gaźnika to przy 2000 obr. przyśpieszenie pokazuje 36* (czyli ok) drugi wąż który idzie przez zaworek i wchodzi do aparatu - bliżej jego kopułki jak podałem ręcznie ciśnienie przyrządem to nie było żadnej reakcji... - bez funkcji ?? Miejsce spark control valve w gaźniku wygląda na zaślepione więc chyba ktoś zrobił przeróbkę.

Jutro jak będzie zimny wyreguluję ssanie tak aby klapa była lekko uchylona, taka mała szparka i zobaczę czy odpali. Mam taką nadzieję :luka:

Pozostaje problem że jak na ciepłym / zimnym silniku depnę to vacum spada do 0 i się dusi silnik... Ewentualnie wiecie jak można zwiększyć w instalacji podciśnienie - to możliwe ??

Chłopaki po co ten zawór w pompie wody do którego podłącza się podciśnienie.. ??? o taki :
Obrazek

ED.1 ot po co ten zawór - niby ważny :)
http://automotivemileposts.com/autobrev ... valve.html


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: Piotrek86skc » 2013-06-06, 08:44

A nie jesteś w stanie znaleźć wartości kąta między 12 a 25 dla której nie będzie strzelał z wydechu i będzie odpalal na zimno? Ustaw choke na uboższe czyli przekręc ten plastik w prawo trochę i spróbuj śrubą od skladu mieszanki z 1/2 obrotu zubożyć mieszankę.



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: yoozeq » 2013-06-06, 09:05

Piotrek86skc pisze:A nie jesteś w stanie znaleźć wartości kąta między 12 a 25 dla której nie będzie strzelał z wydechu i będzie odpalal na zimno? Ustaw choke na uboższe czyli przekręc ten plastik w prawo trochę i spróbuj śrubą od skladu mieszanki z 1/2 obrotu zubożyć mieszankę.
No generalnie poza 14* wolałbym nie wychodzić bo to już trochę nie normalne ...

Dziś zobaczę czy odpali na zimno..., jak nie dalej będę walczyć.

Tutaj fotki gaźnika (oczywiście rurka od ssania jest podłączona, nie tak jak na zdjęciu ;) ):

Obrazek
Obrazek
Obrazek


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: yoozeq » 2013-06-07, 11:43

Zapłon ustawiłem na 12* bez podłączonego podciśnienia. Potem je podłączyłem pokazuje tak samo / przy przyśpieszaniu działa wyprzedzanie. Na 800 obr ma ok 0,5 bar. Dziś odpalił za siódmym razem... Zagada i zdycha tak kilka razy a potem odpala.. Na rozgrzanym zapala no problem.

Jak schodzi z 4000 to se piernie w tłumiki ale to może wina tego że mam kolektor rurowy na dwie rury no i cherrybomby na końcu. Podczas jazdy przy przyśpieszaniu nic nie strzela, tylko jak schodzi z wysokich obrotów.

Tak czy siak załatwiam nowy gaźnik i aparat zapłonowy bo i tak kiedyś to miałem zrobić. Wstawię DUI oraz WEBER 38/38 DGS 2V i mam nadzieję, że zagra i się zrobi bardziej rześki :D, tak twierdzą w classicinlines.

Potem walnę jeszcze prosto na aparat DUI 12V bo tak można dzięki czemu będzie lepsza iskra i może nie będą mi się te środkowe gary zalewać :D Bo największą bolączka tych silników to kolektor ssący z głowicą... i dwa środkowe dostają bogatą mieszankę a skrajne ubogą... Dlatego rzędowa 6 nigdy nie będzie równo chodzić ... no może chyba z wyjątkiem tego jak się zmieni głowicę na alu. z innym już oddzielnym kolektorem :ok:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: yoozeq » 2013-06-14, 13:46

Dobra doklejam kolejną sprawę, dot. układu zapłonu ;) Po przekręceniu stacyjki aby zgasić potwora silnik jeszcze zakręci, zatelepie się. Ma to miejsce przy ciepłym silniku.

Co obstawiacie:

1. Problem ze stacyjką,
2. Za ciepłe świece - tak nawiasem jakie powinny być ?? (Ja obstawiam to ale nie wiem na jakie wymienić ...)
3. Zabawa z zapłonem .. choć te 12* wydaje mi się sensowne i tak podają na classicinlines
4. Gaźnik ...

Ci co byli na spotkaniu z Niemcami widzieli objaw na żywo ;)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: simontlc » 2013-06-14, 14:13

ja obstawiam stacyjke :P


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: yoozeq » 2013-06-14, 14:21

simontlc pisze:ja obstawiam stacyjke :P
Jak wróci od czyszczenia gaźnik to sprawdzę ją (tylko jak ?? :luka: ) , ale zamówiłem też nowe świece o takie NGK WR5IX - z ich rozpiski wynika, że są do naszych rzędówek ;)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: 6t07t » 2013-06-14, 14:31

Jak po ocięciu zapłonu gaśnie nie prawidłowo to sprawa świec.
Mają być np. NGK APR5FS.
To będzie też powodowało problemy jakie masz.
Dodatkowo sprawdź ustawienie sprężyny termicznej w mechanizmie ssania. Jeśli zbyt mocno i długo przymyka górną przepustnicę to mieszanka jest za bogata, świece są mokre i nie chce zapalać.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: ERTE » 2013-06-14, 15:32

wykrecałeś świece w jakim są stanie czy nie mają nagaru?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: yoozeq » 2013-06-14, 18:02

6t07t pisze:Jak po ocięciu zapłonu gaśnie nie prawidłowo to sprawa świec.
Mają być np. NGK APR5FS.
To będzie też powodowało problemy jakie masz.
Dodatkowo sprawdź ustawienie sprężyny termicznej w mechanizmie ssania. Jeśli zbyt mocno i długo przymyka górną przepustnicę to mieszanka jest za bogata, świece są mokre i nie chce zapalać.
W tej chwili są DR8BC Bosh = APR5FS ... ja zmówiłem WR5IX NGK.. zobaczymy.. Obecne świece nie były zakopcone tylko ładne rude jak je ostatnio sprawdzałem... sprawdzę je jeszcze raz...

Jak gaźnik wróci pobawię się jeszcze z ssaniem

ED.1

Gaźnik wrócił, Stang odpalił nie ma efektu duszenia silnika przy wciskaniu gazu :) ale, odłączony został PCV Valve od Gaźnika. Szpec od gaźników stwierdził, że tak nie powinno być i że zakłóca mu to pracę... Czemu ?? Patrzę na fotki silników na classicinlines i faktycznie nikt nie ma podciśnienia podłączonego do pokrywy zaworów tylko zwykłe proste filtry powietrza. Może tak być ??


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: Piotrek86skc » 2013-08-15, 15:54

Gdzie wysyłałeś gaźnik?



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6

Post autor: yoozeq » 2013-08-16, 17:37

W Gnieźnie robiłem..


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

ODPOWIEDZ

Wróć do „6. układ zapłonowy”