Wymiana piasty
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- YoDa
 - Forumowicz
 - Posty: 964
 - Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
 - Model: V6 3,7 2012
 - Silnik: V6 3.7
 - Kolor: Performance White
 - Kontakt:
 
Wymiana piasty
Witam ,
W Stangu mojej żony pada prawa piasta , hrabotanie i wibracje na kierownicy dają się już odczuć ,muszę zakupić nową i pytanie którą wybrać ?
Ma ktoś wypróbowanne ? Nie wiem czy kupować w Polsce czy w US i jakiej firmy bo kilka możliwości jest....
			
									
									W Stangu mojej żony pada prawa piasta , hrabotanie i wibracje na kierownicy dają się już odczuć ,muszę zakupić nową i pytanie którą wybrać ?
Ma ktoś wypróbowanne ? Nie wiem czy kupować w Polsce czy w US i jakiej firmy bo kilka możliwości jest....
Pozdrawiam 
Yoda

						Yoda
Re: Wymiana piasty
Proponuje originala Od FORDA, nie bedzie niemilych niespodzianek.  No oczywiscie ze kupic w USA.
			
									
									Anna Góral, Directusa
						- speedster
 - Forumowicz
 - Posty: 511
 - Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
 - Model: 93' Mustang LX 5.0
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: Titanium Frost
 
Re: Wymiana piasty
I najlepiej przez firmę  "directusa" prawda?  
 
Podejrzewam, że YoDa czeka na odpowiedź kogoś, kto wymieniał już piasty w swoim koniu
			
									
									Podejrzewam, że YoDa czeka na odpowiedź kogoś, kto wymieniał już piasty w swoim koniu
- tomas
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 265
 - Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
 - Model: coupe i convertible
 - Silnik: inny V8
 - Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07
 
Re: Wymiana piasty
Ja wymieniałem piasty przed MR 2012 . Kupiłem takie http://sklepjeep.redcart.pl/p/628/13559 ... -ford.html" onclick="window.open(this.href);return false;  i na razie nie narzekam.
			
									
									Re: Wymiana piasty
Oczywiście ze sie polecam.  Ja służę pomocą, moge wycenic panu piaste oryginalna, to nic nie kosztuje
Potrzebuje tylko VIN samochodu
A firma z olkusza nie jest mi obca.....
			
									
									Potrzebuje tylko VIN samochodu
A firma z olkusza nie jest mi obca.....
Anna Góral, Directusa
						- 
				
				alski
 - Forumowicz
 - Posty: 648
 - Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
 - Model: GT500 & FAST'67
 - Silnik: inny V8
 - Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
 - Lokalizacja:: Poznań
 - Stajnia: Stajnia Wielkopolska
 
Re: Wymiana piasty
Dobre piasty ma TIMKEN....fordowskie słabsze...sorry...
			
									
									alski
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
						It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
- POLEJ
 - Forumowicz
 - Posty: 125
 - Rejestracja: 2012-05-23, 17:36
 - Model: S197
 - Silnik: V6 4.0
 - Kolor: satin silver
 - Lokalizacja:: Pomorskie
 - Stajnia: Stajnia Pomorze
 
Re: Wymiana piasty
Panowie a jak taka piaste zdiagnozowac metoda podworkowa , kurcze temat YoDy dal mi do myslenia bo u mnie ostanio czasami podczas lekkiego hamowania mam uczucie takiego hrobotania i  caly czas mam lekkie drgania na kierownicy , myslalem ze to od hamulcow albo zimowki , a ze na dniach zmieniam na heble od GT to sie na innych przyczynach nie skupialem . Diagnoza oczywiscie  ktore kolo ma uszkodzona piaste bo w sumie YoDa zdiagnozowal  
  . 
I czy te piasty dostepne na allegro Atlas ,CBK sa jakies w normie bo raczej narazie nie bede sciagal z US a przy okazji ze tarcze itp. beda zdjete to odrazu nowa piaste bym zamontowal
			
									
									I czy te piasty dostepne na allegro Atlas ,CBK sa jakies w normie bo raczej narazie nie bede sciagal z US a przy okazji ze tarcze itp. beda zdjete to odrazu nowa piaste bym zamontowal
- YoDa
 - Forumowicz
 - Posty: 964
 - Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
 - Model: V6 3,7 2012
 - Silnik: V6 3.7
 - Kolor: Performance White
 - Kontakt:
 
Re: Wymiana piasty
Dzięki Panowie za wskazówki co do wyboru  
  , rozmyślałem własnie między SKF a TiMkEN  bo innych nie brałem pod uwagę (czytaj Chińskich) a cena dla mnie nie gra roli bo to  kluczowy element i niewielka różnica cenowa miedzy nimi.
Dzwoniłem nawet kontrolnie do Alustara czy przypadkiem nie ma na zbyciu i tak jak Alski polecił mi też Timken więc na te padło, zresztą już zamówiłem wiadomo gdzie
 i za 4dni bedzie  
 
Directusa , z całym szacunkiem ale zamiennik niekoniecznie gorszy od oryginału , sprawdzone w przeszłości
  zresztą często niby zamiennik a ta sama firma robi dla producenta samochodu. W przypadku piast Fordowskich to chyba nawet nie robią tego sami tylko pośrednia firma. Zdaje mi się nawet że na piastach np. TiMken jest logo Forda  
  
http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... cc=1501231" onclick="window.open(this.href);return false;
POLEJ ,właśnie u żony te same objawy , wymieniałem tarcze , koła wyważone dwa razy a wibracje w kierwnicy od 90/110 km/h puszczając gaz lub hamowanie , przy mocniejszym odgłos jak by pies wył pod maską wuwwuuwwuuwwwuu.
Sprawdzić bardzo łatwo , najlepiej podnieść cały przód żeby dwa koła wisiały w powietrzu , kręcisz ręką dosyć szybko kołem i łapiesz od góry za sprężynę , w której poczujesz wibracje/rezonans/dgrania ta jest do wymiany , piasta powinna toczyć się bez szelestnie i oporów. Dobrze jest też przy tym trochę cofnąć klocki aby uwolnić je od tarczy , do tego musisz zdjąć wcześniej koła i płaskim srubokrętem można minimalnie odchylić klocki ,wtedy 100% diagnoza
 Jeśli poczujesz coś w dwóch stronach to dwie do wymiany  
			
									
									Dzwoniłem nawet kontrolnie do Alustara czy przypadkiem nie ma na zbyciu i tak jak Alski polecił mi też Timken więc na te padło, zresztą już zamówiłem wiadomo gdzie
Directusa , z całym szacunkiem ale zamiennik niekoniecznie gorszy od oryginału , sprawdzone w przeszłości
http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... cc=1501231" onclick="window.open(this.href);return false;
POLEJ ,właśnie u żony te same objawy , wymieniałem tarcze , koła wyważone dwa razy a wibracje w kierwnicy od 90/110 km/h puszczając gaz lub hamowanie , przy mocniejszym odgłos jak by pies wył pod maską wuwwuuwwuuwwwuu.
Sprawdzić bardzo łatwo , najlepiej podnieść cały przód żeby dwa koła wisiały w powietrzu , kręcisz ręką dosyć szybko kołem i łapiesz od góry za sprężynę , w której poczujesz wibracje/rezonans/dgrania ta jest do wymiany , piasta powinna toczyć się bez szelestnie i oporów. Dobrze jest też przy tym trochę cofnąć klocki aby uwolnić je od tarczy , do tego musisz zdjąć wcześniej koła i płaskim srubokrętem można minimalnie odchylić klocki ,wtedy 100% diagnoza
Pozdrawiam 
Yoda

						Yoda
- POLEJ
 - Forumowicz
 - Posty: 125
 - Rejestracja: 2012-05-23, 17:36
 - Model: S197
 - Silnik: V6 4.0
 - Kolor: satin silver
 - Lokalizacja:: Pomorskie
 - Stajnia: Stajnia Pomorze
 
Re: Wymiana piasty
a gdzie zamawiales te piasty, ze w 4 dni bedziesz mial  gdzies w PL ile cie to kosztowalo ???
			
									
									- YoDa
 - Forumowicz
 - Posty: 964
 - Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
 - Model: V6 3,7 2012
 - Silnik: V6 3.7
 - Kolor: Performance White
 - Kontakt:
 
Re: Wymiana piasty
Update - 1,5h po zamówieniu  , status zamówienia - Your order has shipped!   
			
									
									Pozdrawiam 
Yoda

						Yoda
- YoDa
 - Forumowicz
 - Posty: 964
 - Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
 - Model: V6 3,7 2012
 - Silnik: V6 3.7
 - Kolor: Performance White
 - Kontakt:
 
Re: Wymiana piasty
Update- Jakiś czas temu już piasta wymieniona na Timken i 100% zadowolenia , głosznośc toczenia "0"  Polecam
Teraz wysiadł termostat i wahacze ale to już inna bajka....
			
									
									Teraz wysiadł termostat i wahacze ale to już inna bajka....
Pozdrawiam 
Yoda

						Yoda