TEN TYP TAK MA czyli spis wad niekoniecznie do usunięcia

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

jtng
Młodszy Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 2009-04-29, 21:18
Model: 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: mineral grey

TEN TYP TAK MA czyli spis wad niekoniecznie do usunięcia

Post autor: jtng » 2009-09-05, 11:33

Zanim kupiłem wiedziałem że Mustang to auto powiedzmy - "z charakterem"
Tak miało być i nie ma tragedii, to nawet miły Freak patrząc na całokształt samochodu i reakcje szesnastolatek ;)
Proponuję jednak wrzucić tu spis pojawiających się u was najczęściej stuków puków itp.. niekoniecznie do usunięcia, występujących w większości egzemplaży , przypadków częstych , trudnych i ewentualne ich rozwiązania...

osobiście ja się doliczyłem na razie kilku, które jak widzę na forum mają i inni...

- tankowanie - problem opisany wielokrotnie, ja nie usuwam przeżyję
- korek bez kluczyka MEGA ZASKOCZENIE przy pierwszym tankowaniu pół godziny szukałem rygielka przy klapce aż się doczytałem że tak ma być - też rozwiązane i opisane wielokrtnie
- luzy w układzie napędowym - no cóż na przykład po wbiciu P jedzie sobie jeszcze jakieś 2-5cm gdzie chce ale do opanowania
- stuki w przednim zawieszeniu, jak widzę nie tylko ja to mam, delikatne, bez luzów w prowadzeniu na razie niewykrywalna przyczyna na podnośniku, stawiam na łączniki stabilizatorów ale za wcześnie jeszcze aby z tym walczyć..

co jeszcze ?


JTNG
-------------
www.jtng.pl , www.bmcairfilters.pl , www.h-r.com.pl , www.ragazzon.pl , www.kwpolska.pl

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-09-05, 18:09

- Wahacze tylnie - zbyt miekie gumy - przynajmniej w tych najmocniejszych wersjach .
- Mocowanie tylnego mostu ( potrafi wyjechac o okolo 2cm w lewo ) przy przyspieszaniu.
- Niezniszczalny wolnoobrotowy Silnik !!
- prosta konstrukcja.
- Slabo dzialajacy system trakcji TCS. ( niebezpieczny )



Awatar użytkownika
horse
Forumowicz
Posty: 636
Rejestracja: 2009-02-09, 22:43
Model: Mustang Convertible
Silnik: V6 4.0
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Post autor: horse » 2009-09-05, 22:05

-alternator, ładowanie
-tarcze hamulcowe - trzeba uwazać bo łatwo można je zdeformować co się objawia biciem kierownicy (mówie o oryginałach)


Jam jest Wujek Staszek Mistrz Ciętej Riposty!!! :D

Konrado
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
Model: Silver Bullet, 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: silver

Post autor: Konrado » 2009-09-05, 23:10

Czy was denerwuję te sprawy?:

mały zbiornik paliwa.
brak termometru temperatury powietrza na zewnątrz.


Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1030
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-09-05, 23:28

Nie. W sumie narzekacie tak, że aż okulary przecierałem ze zdziwienia. :)

Luzy w układzie napędowym. Jak samochód zostawiasz na biegu też może się kilka cm przesunąć i nie jest to tylko w Mustangu.
Stuki w przednim zawieszeniu? A wszystko w porządku z wahaczami/sworzniami?
Alternator/ładowanie - gdyby alternator był słaby, to bym z Rzetni do domu nie dojechał, bo by nie dawał rady zasilić autka, a dodam, że na graniu muzyki też nie oszczędzałem.
Korek bez klucza może być problemem i nie z powodu tego, że ktoś coś wsypie. Jest kryzys i jak to niektórzy na forum odczuli, ktoś może podprowadzić paliwo, jeśli chce zaoszczędzić.
Mały zbiornik paliwa? :) Polecam, jeśli nie trzeba, nie kręcić silnika powyżej 4k RPM. :P
Problemy z tankowaniem... poza kilkoma brzydkimi wyrazami na stacji staram się być mistrzem ZEN. :rotfl:


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2009-09-06, 01:14

co do stukow w przednim zawieszeniu (u mnie objawialo sie to przy ruszaniu w przod lub w tyl i odbijaniu kierownicy w przeciwna strone)...

nie wiem jak to sie stalo.... dwa dni temu wstawilem short shiftera.... od tego czasu ustaly calkowicie :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: ... moze to jednak nie laczniki stabilizatorow lecz .... ? cholera wie co :) ... jakies czary mary :)



jtng
Młodszy Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 2009-04-29, 21:18
Model: 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: mineral grey

Post autor: jtng » 2009-09-07, 09:47

Konrado pisze:Czy was denerwuję te sprawy?:

mały zbiornik paliwa.
brak termometru temperatury powietrza na zewnątrz.
Umówmy się że za braki w wyposażeniu Mustanga szanujemy
;) niby że taki spartański, mnie z bogatej listy wyposażenia którą ma żonka w Oplu Agili najbardziej boli brak RDS - wyświetlającego jaką aktualnie słucham stację (chyba że jest a ja nie umiem znaleźć) - więc słucham płyt


JTNG
-------------
www.jtng.pl , www.bmcairfilters.pl , www.h-r.com.pl , www.ragazzon.pl , www.kwpolska.pl

jtng
Młodszy Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 2009-04-29, 21:18
Model: 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: mineral grey

Post autor: jtng » 2009-09-07, 09:49

Hans pisze:Nie. W sumie narzekacie tak, że aż okulary przecierałem ze zdziwienia. :)
:rotfl:
Ja wiedziałem na co się decyduję więc post jedynie na zasadzie autoironii. Nie zmieni to mojej opinii że ciężko mi będzie nabyć następną zabawkę fajniejszą od Mustanga - na razie nie widzę żadnej opcji.
A ten post - poradnik dla świeżych właścicieli : "nie przejmuj się tak ma być" :wstyd: SAM SIĘ NASZUKAŁEM NA FORUM ŻEBY DOJŚĆ DO TAKIEJ KONKLUZJI I WYBIĆ SOBIE Z GŁOWY NAPRAWY TEGO CO NIENAPRAWIALNE
Ale jak ktoś wrzuci tu genialne porady będzie COOL
Ostatnio zmieniony 2009-09-07, 10:51 przez jtng, łącznie zmieniany 2 razy.


JTNG
-------------
www.jtng.pl , www.bmcairfilters.pl , www.h-r.com.pl , www.ragazzon.pl , www.kwpolska.pl

kaes
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-09-07, 09:52

jtng pisze:najbardziej boli brak RDS
ja mam, w shaker500 powinien być.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

jtng
Młodszy Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 2009-04-29, 21:18
Model: 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: mineral grey

Post autor: jtng » 2009-09-07, 09:57

A widzisz dzięki i szacunek
i po to właśnie jest ten post... zaraz sie pobawie i wyszukam
Za chwile się okaże że i inne awarie sobie wmówiłem


JTNG
-------------
www.jtng.pl , www.bmcairfilters.pl , www.h-r.com.pl , www.ragazzon.pl , www.kwpolska.pl

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-09-07, 09:59

Mnie irytuje trochę - tankowanie ,chociaż czasami na tej samej stacji przy tym samym nalewaku idzie bez problemu ? To o czym koledzy piszecie ( stuki itd ) u mnie nie występuje ,problem widzę przy V > 220 km/h ,mimo obniżenia i utwardzenia auto nie jest za bardzo stabilne ale że sporadycznie osiągam takie prędkości - można z tym żyć :P
Czasami skrzynia nie chodzi tak jak powinna ale wydaje mi się że to moja wina :wstyd: Konrado wspomniał o braku termometra ,moim zdaniem przesadzili z oszczędzaniem i wolałbym termometr od np tych kolorowych fajerwerków w zegarach.
Brak zabezpieczenai antykorozyjnego - straszna kaszana :/ ,chyba najgorsze w tym aucie :/
Poza w/w jest mada faka :ok:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
tomec
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2009-06-10, 22:25
Model: Shelby GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: performance white
Kontakt:

Post autor: tomec » 2009-09-07, 10:07

Ja dołożę konieczność ustawiania oparcia siedzeń po pochyleniu, żeby dostać się do tyłu. Ale to taka drobna wada, ale zawsze ;)
Powtórzę to co już było, czyli TCS - coś co miało być kontrolą trakcji, a jest jakąś śmieszną namiastką :)



kaes
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-09-07, 10:12

jtng pisze:i po to właśnie jest ten post... zaraz sie pobawie i wyszukam
klikaj w menu i znajdziesz RDS OFF. Na forum zresztą już był wątek o tym bo też niektórzy tego nie znaleźli :)
tomec pisze:a dołożę konieczność ustawiania oparcia siedzeń po pochyleniu, żeby dostać się do tyłu. Ale to taka drobna wada, ale zawsze
z tym się zgadzam. Pierdółka, zwłaszcza, że przeważnie tyłu nie używamy, ale byłoby miło :)

A kontroli trakcji wogóle nie mam, więc chyba niewiele tracę :) Bardziej mnie boli, że ABS w moim nie mam nawet, ale trudno. Boli nie pod kątem bezpieczeństwa co pod kątem hamulców - wszystkie lepsze są do wersji z ABS.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2009-09-07, 10:41

escalar pisze:co do stukow w przednim zawieszeniu (u mnie objawialo sie to przy ruszaniu w przod lub w tyl i odbijaniu kierownicy w przeciwna strone)...

nie wiem jak to sie stalo.... dwa dni temu wstawilem short shiftera.... od tego czasu ustaly calkowicie :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: ... moze to jednak nie laczniki stabilizatorow lecz .... ? cholera wie co :) ... jakies czary mary :)

no wiec jestem po rozmowie z jednym ze specow w Wolborzu :)
...wymyslilismy (uwazam to za najbardziej prawdopodobne), ze stuki i luzy na kierownicy, ktore mialy miejsce byly spowodowane tym ze fabrycznie skrzynia biegow byla luzniej zamocowana... montujac shiftera nieco ja podnieslismy i dokrecilismy :)
...korzysci jakie po tym zaobserwowalem to:
-znikly jakiekolwiek luzy na kierownicy przy jezdzie na pierwszym biegu i na wstecznym (skrecanie przy cofaniu i ruszaniu)
-auto przyspiesza plynnie bez jakichkolwiek odbic i szarpniec skrzyni biegow, a to jest dla mnie rewolucja bo myslalem ze ten typ tak musi miec, ze tylko przy wysokich obrotach moge uniknac stukow podczas zmiany biegow :)
Ostatnio zmieniony 2009-09-07, 10:46 przez escalar, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2009-09-07, 11:02

Ja dorzucę, co mnie boli w moim :rotfl: stangu, "fruwająca" maska od 150-160km/h, takie zachowanie spowodowało u mnie największe zaskoczenie i jedyny istotny negatyw. cała, powyżej wymieniona lista nie robi na mnie większego wrażenia :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”