Zbyt duze spalanie / wariujace obroty
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Robert
- Forumowicz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
- Model: Ford Mustang 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Perf White
Zbyt duze spalanie / wariujace obroty
Potrzebuje pomocy, bo powoli koncza mi sie pomysly.
Otoz: w innym watku wspominalem, ze po problemach z akumulatorem/ladowaniem zaczely mi falowac obroty. Poszperalem na forach - najprostszy powod brudna przepustnica, MAF tez do czyszczenia.
Zaopatrzylem sie zatem w odpowiednie specyfiki, wyczyscilem zarowno przepustnice jak i MAF, zmontowalem w calosc i owszem obroty zachowuja sie lepiej (choc nadal momentami czuc, ze auto "faluje") ale nadal pozostalo wysokie spalanie.
Jezdze glownie po miescie, krotkie trasy, do tej pory ok. 15 gora 17 przy wyglupach.
W tej chwili przy testowej, spokojnej jezdzie 23-25 - wskaznik maleje w oczach.
Moze gdyby to byl jakis 7 litrowy Big Block to bym zaakceptowal, ale tak nie jest.
Czy macie jeszcze jakies pomysly czym moze byc spowodowany ten stan rzeczy (czyli duze spalanie+falowanie obrotow) ??
Powiem szczerze, ze mi sie skonczyly pomysly. Na allfordmustangs wskazuja jeszcze na EGR, ale nim sie do niego dobiore, chetnie poznam Wasza opinie.
Z gory dzieki za konstruktywne diagnozy
Otoz: w innym watku wspominalem, ze po problemach z akumulatorem/ladowaniem zaczely mi falowac obroty. Poszperalem na forach - najprostszy powod brudna przepustnica, MAF tez do czyszczenia.
Zaopatrzylem sie zatem w odpowiednie specyfiki, wyczyscilem zarowno przepustnice jak i MAF, zmontowalem w calosc i owszem obroty zachowuja sie lepiej (choc nadal momentami czuc, ze auto "faluje") ale nadal pozostalo wysokie spalanie.
Jezdze glownie po miescie, krotkie trasy, do tej pory ok. 15 gora 17 przy wyglupach.
W tej chwili przy testowej, spokojnej jezdzie 23-25 - wskaznik maleje w oczach.
Moze gdyby to byl jakis 7 litrowy Big Block to bym zaakceptowal, ale tak nie jest.
Czy macie jeszcze jakies pomysly czym moze byc spowodowany ten stan rzeczy (czyli duze spalanie+falowanie obrotow) ??
Powiem szczerze, ze mi sie skonczyly pomysly. Na allfordmustangs wskazuja jeszcze na EGR, ale nim sie do niego dobiore, chetnie poznam Wasza opinie.
Z gory dzieki za konstruktywne diagnozy
[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
Duże spalanie może być też spowodowane wadliwą sondą labmda, ale nie wiem czy miało by to wpływ na falujące obroty.
Może podłącz samochód pod skaner OBDII - powinien dać Ci jakąś wskazówkę, bo pewnie któryś z czujników będzie wariował przy takim spalaniu.
Może podłącz samochód pod skaner OBDII - powinien dać Ci jakąś wskazówkę, bo pewnie któryś z czujników będzie wariował przy takim spalaniu.
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
- Robert
- Forumowicz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
- Model: Ford Mustang 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Perf White
Po skanie OBDII telenoweli ciag dalszy. Andronik - dzieki za eskpresowa przesylke skanera.
Niestety, ku mojemu zaskoczeniu urzadzenie nie wykrylo zadnych bledow
"no codes in this vehicle" "no freeze frame data exists"
Niestety, ku mojemu zaskoczeniu urzadzenie nie wykrylo zadnych bledow
"no codes in this vehicle" "no freeze frame data exists"
[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
Hym, no to lipa trochę ... Filtr powietrza masz czysty? Możesz jeszcze się upewnić co do sond lambda, poprzez sprawdzenie emisji spalin, chociaż jak jest walnięta to błąd powinien wyskoczyć. Przepłymowierz mówisz czyściełeś? To może jeszcze termostat? Silnik zagrzewa Ci się dobrze?
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
- Robert
- Forumowicz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
- Model: Ford Mustang 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Perf White
filtr jest po swiezym czyszczeniu zestawem K&N. MAF wyczyscilem alkoholem izopropylowym tak jak radziliscie. Robilem odczyty 2 razy, na zimnym i na cieplym silniku. Nic a nicandronik pisze:Hym, no to lipa trochę ... Filtr powietrza masz czysty? Możesz jeszcze się upewnić co do sond lambda, poprzez sprawdzenie emisji spalin, chociaż jak jest walnięta to błąd powinien wyskoczyć. Przepłymowierz mówisz czyściełeś? To może jeszcze termostat? Silnik zagrzewa Ci się dobrze?
Termostat dziala dosc glosno (tak w sumie bylo od samego poczatku), ale temperatura stoi posrodku i sie nie grzeje.
Zagadka jakas
[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
Przecież skanery nie wykrywają błędów, tylko je zczytują z ECU samochodu. Różnica tylko taka, że serwisowy komputer ma dostęp do większej ilości danych, niż tylko szyna OBDII, więc dlatego standardowy skaner może nie pokazać jakiegoś błedu.
Mimo wszystko ciekawa sprawa z tym spalaniem. Ja bym stawiał na któryś z czujników.
A to stało się po tym czyszczeniu, czy przed?Robert pisze:filtr jest po swiezym czyszczeniu zestawem K&N.
Mimo wszystko ciekawa sprawa z tym spalaniem. Ja bym stawiał na któryś z czujników.
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
- Robert
- Forumowicz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
- Model: Ford Mustang 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Perf White
Odnosnie skanerow sie nie wypowiadam, bo sie nie znam.
To sie dzialo jeszcze przed czyszczeniem filtra. Wyczyscilem MAF i przepustnice, pojezdzilem, nic. No to wyczyscilem jeszcze filtr - bez zmian.
Tez stawiam na ktorys z czujnikow bo ewidentnie jest za bogata mieszanka.
To sie dzialo jeszcze przed czyszczeniem filtra. Wyczyscilem MAF i przepustnice, pojezdzilem, nic. No to wyczyscilem jeszcze filtr - bez zmian.
Tez stawiam na ktorys z czujnikow bo ewidentnie jest za bogata mieszanka.
[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
- Robert
- Forumowicz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
- Model: Ford Mustang 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Perf White
hmm czyli tuner tak ?? bo zakladales pewnie CAI i musiales wgrac jakis program zeby wlasciwie dzialal? jak tak to dupa, bo to dziala tylko do 1 autaOPERATOR pisze:nie, razem z filtrem powietrza dostalem takie ustrojstwo z dwoma ustawieniami 'stock calibration' or 'performance calibration'. nie wiem czy do v6 bedzie to pasowalo, ale..
[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]