Zbyt duze spalanie / wariujace obroty

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Zbyt duze spalanie / wariujace obroty

Post autor: Robert » 2009-11-13, 17:29

Potrzebuje pomocy, bo powoli koncza mi sie pomysly.

Otoz: w innym watku wspominalem, ze po problemach z akumulatorem/ladowaniem zaczely mi falowac obroty. Poszperalem na forach - najprostszy powod brudna przepustnica, MAF tez do czyszczenia.

Zaopatrzylem sie zatem w odpowiednie specyfiki, wyczyscilem zarowno przepustnice jak i MAF, zmontowalem w calosc i owszem obroty zachowuja sie lepiej (choc nadal momentami czuc, ze auto "faluje") ale nadal pozostalo wysokie spalanie.

Jezdze glownie po miescie, krotkie trasy, do tej pory ok. 15 gora 17 przy wyglupach.
W tej chwili przy testowej, spokojnej jezdzie 23-25 - wskaznik maleje w oczach.
Moze gdyby to byl jakis 7 litrowy Big Block to bym zaakceptowal, ale tak nie jest.

Czy macie jeszcze jakies pomysly czym moze byc spowodowany ten stan rzeczy (czyli duze spalanie+falowanie obrotow) ??

Powiem szczerze, ze mi sie skonczyly pomysly. Na allfordmustangs wskazuja jeszcze na EGR, ale nim sie do niego dobiore, chetnie poznam Wasza opinie.

Z gory dzieki za konstruktywne diagnozy :padam:


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2009-11-13, 21:16

Duże spalanie może być też spowodowane wadliwą sondą labmda, ale nie wiem czy miało by to wpływ na falujące obroty. :niepewny:

Może podłącz samochód pod skaner OBDII - powinien dać Ci jakąś wskazówkę, bo pewnie któryś z czujników będzie wariował przy takim spalaniu.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-11-13, 22:53

sprawdzałeś już może zawór krokowy?
U mnie to było powodem wariujących obr.
Jesteś z wawy to podjedź i podmień ten zawór od kogoś u kogo jest wszystko ok.
Zawsze sie coś wyjaśni, bo kupować kolejne części w ciemno to nie za dobre rozwiązanie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-11-18, 21:45

Po skanie OBDII telenoweli ciag dalszy. Andronik - dzieki za eskpresowa przesylke skanera.

Niestety, ku mojemu zaskoczeniu urzadzenie nie wykrylo zadnych bledow :(

"no codes in this vehicle" "no freeze frame data exists"

:zdegustowany:


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2009-11-19, 09:59

Hym, no to lipa trochę ... Filtr powietrza masz czysty? Możesz jeszcze się upewnić co do sond lambda, poprzez sprawdzenie emisji spalin, chociaż jak jest walnięta to błąd powinien wyskoczyć. :niepewny: Przepłymowierz mówisz czyściełeś? To może jeszcze termostat? Silnik zagrzewa Ci się dobrze?


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-11-19, 10:56

andronik pisze:Hym, no to lipa trochę ... Filtr powietrza masz czysty? Możesz jeszcze się upewnić co do sond lambda, poprzez sprawdzenie emisji spalin, chociaż jak jest walnięta to błąd powinien wyskoczyć. :niepewny: Przepłymowierz mówisz czyściełeś? To może jeszcze termostat? Silnik zagrzewa Ci się dobrze?
filtr jest po swiezym czyszczeniu zestawem K&N. MAF wyczyscilem alkoholem izopropylowym tak jak radziliscie. Robilem odczyty 2 razy, na zimnym i na cieplym silniku. Nic a nic :/
Termostat dziala dosc glosno (tak w sumie bylo od samego poczatku), ale temperatura stoi posrodku i sie nie grzeje.

Zagadka jakas :/


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-11-19, 10:59

Ale Robert, musisz miec skaner tylko do forda ( u nie male pudeleczko jak fajki czerwone , modul ) . Mialem taka sytuacje ze skaner nie wykryje i nie wykrywa bledow "powaznych". Jest taki modul do forda ( serwisowka ) = on to wykrywa. FlashPack. SCT3 itd.. nie sa tak dobre w wykrywaniu bledow ..



Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-11-19, 11:13

oki jasne. No to pytanie do Warszawiakow, czy ktos ma taki skaner i poratowalby mnie odczytem ??


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2009-11-19, 12:17

Przecież skanery nie wykrywają błędów, tylko je zczytują z ECU samochodu. Różnica tylko taka, że serwisowy komputer ma dostęp do większej ilości danych, niż tylko szyna OBDII, więc dlatego standardowy skaner może nie pokazać jakiegoś błedu.
Robert pisze:filtr jest po swiezym czyszczeniu zestawem K&N.
A to stało się po tym czyszczeniu, czy przed?

Mimo wszystko ciekawa sprawa z tym spalaniem. Ja bym stawiał na któryś z czujników.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-11-19, 12:19

Odnosnie skanerow sie nie wypowiadam, bo sie nie znam.

To sie dzialo jeszcze przed czyszczeniem filtra. Wyczyscilem MAF i przepustnice, pojezdzilem, nic. No to wyczyscilem jeszcze filtr - bez zmian.

Tez stawiam na ktorys z czujnikow bo ewidentnie jest za bogata mieszanka.


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

OPERATOR
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-02-05, 20:53
Model: GT '06
Silnik: inny V6
Kolor: srebrny, czarne pasy

Post autor: OPERATOR » 2009-11-19, 12:26

identyczne problemy byly u mnie po wyjeciu i czyszczeniu przeplywki (tak z nudow to robilem :) ) duze spalanie i wysokie obroty,lekko falujace. podlaczenie kompa i wgranie fabrycznych ustawien rozwiazalo problem
chyba kazde dlubanie przy niej wiaze sie z podlaczeniem komputerka



Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-11-19, 12:29

OPERATOR, rozumiem, ze w ktoryms z serwisow to robiles ??


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

OPERATOR
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-02-05, 20:53
Model: GT '06
Silnik: inny V6
Kolor: srebrny, czarne pasy

Post autor: OPERATOR » 2009-11-19, 12:46

nie, razem z filtrem powietrza dostalem takie ustrojstwo z dwoma ustawieniami 'stock calibration' or 'performance calibration'. nie wiem czy do v6 bedzie to pasowalo, ale..



Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-11-19, 12:49

OPERATOR pisze:nie, razem z filtrem powietrza dostalem takie ustrojstwo z dwoma ustawieniami 'stock calibration' or 'performance calibration'. nie wiem czy do v6 bedzie to pasowalo, ale..
hmm czyli tuner tak ?? bo zakladales pewnie CAI i musiales wgrac jakis program zeby wlasciwie dzialal? jak tak to dupa, bo to dziala tylko do 1 auta :(


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Michaś
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2009-10-06, 12:15
Model: Y 2006 VB style
Silnik: V6 4.0
Kolor: Vatican Bordo

Post autor: Michaś » 2009-11-19, 12:54

Robert, ja byłem u kolegi Leshack'a na Brudnie w jego warsztacie - ma komputer do mustanga - do laptopa się podłącza i bardzo szczegółowo zczytuje błędy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”