Koledzy, koleżanki...
Kupiłem samochód, w drodze powrotnej wywaliło mi obudowę termostatu. Niby nic strasznego, to bolączka tych samochodów.
Wróciłem do domu, wymieniłem obudowę termostatu, zalałem płynem, odpowietrzyłem, ale niepokoi mnie coś:
+ po odpaleniu samochodu temperatura prawidłowo podnosi się
+ termostat otwiera się prawidłowo
+ ogrzewanie działa
+ moc silnika w normie, pracuje równo
+ samochód nie dymi
- pęcznieją węże chłodnicy
- mocno wzrasta ciśnienie płynu chłodniczego
- wyciska płyn zaworkiem bezpieczeństwa w korku
- z powodu niskiego poziomu płynu temperatura skacze na max
Wszystko dzieje się przy przejechaniu zaledwie 10 - 20 km
Po ostygnięciu silnika, dolaniu płynu, odpowietrzeniu i uruchomieniu silnika, sytuacja się powtarza.
Pytania:
1. Co może być przyczyną?
2. Jak jednoznacznie zweryfikować, czy to uszczelka pod głowicą?
3. Jak zweryfikować, która to głowica, lewa czy prawa?
4. Jakie koszty wymiany uszczelki?
5. Do wymiany uszczelki łatwiej wyjąć silnik, czy robić to w budzie?
6. Gdzie znajdę opis jak krok po kroku przeprowadzić powyższą operację ?
Jakieś pomysły ?
Każdy mądra podpowiedź mile widziana
Uszczelka głowicy / pod głowicą Mustang V6 4.0
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2019-09-26, 12:33
- Model: Mustang
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Srebrny
- Lokalizacja:: Bytom
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
- brys
- Forumowicz
- Posty: 200
- Rejestracja: 2017-04-11, 23:01
- Model: Premium Pony 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Grabber Blue
Re: Uszczelka głowicy / pod głowicą Mustang V6 4.0
1. Walnięta uszczelka pod głowica, peknieta głowica, pęknięty blok. Sprawdz jeszcze na innym/nowym korku zbiorniczka, on tez odpowiada za regulacje ciśnienia
2. Test CO2, ale jednoznacznie na 100% to dowiesz sie niestety dopiero po zdjeciu głowicy. Do tego oczywiscie objawy jak u Ciebie + babelkowanie w płynie chłodniczym, mieszanie płynu z olejem itd. ale te objawy występować moga, nie musza.
Reszty nie wiem w 100% wiec niech wypowiedzą się mądrzejsi.
W ogole to nie masz opcji zwrotu samochodu? Ewidentnie wpuścili Cię na minę
2. Test CO2, ale jednoznacznie na 100% to dowiesz sie niestety dopiero po zdjeciu głowicy. Do tego oczywiscie objawy jak u Ciebie + babelkowanie w płynie chłodniczym, mieszanie płynu z olejem itd. ale te objawy występować moga, nie musza.
Reszty nie wiem w 100% wiec niech wypowiedzą się mądrzejsi.
W ogole to nie masz opcji zwrotu samochodu? Ewidentnie wpuścili Cię na minę
Borla ATAK + BBK Long Tubes + BBK X-pipe + SLP High Flow Cats // Most 3.73 // JLT Carbon CAI // Power Stop Z26 Extreme // Eibach Sportline // Eibach Camber Bolts // J&M Panhard Bar // Stillen Chin Spoiler // SVE 19"
Tuned by HD Customs
Tuned by HD Customs
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Uszczelka głowicy / pod głowicą Mustang V6 4.0
Mogę Cię zapytać w jakiej cenie kupiłeś to auto ? Czy od osoby prywatnej czy handlarza, jeżeli ta druga opcja to zostawiłbym to i zaczął sprawę ze zwrotem/naprawą na koszt sprzedającego.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2019-09-26, 12:33
- Model: Mustang
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Srebrny
- Lokalizacja:: Bytom
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Uszczelka głowicy / pod głowicą Mustang V6 4.0
* Test CO wykrył spaliny w obiegu chłodzenia.
* Haynes kupiony.
* Rozbieramy.... ( MKT Serwis "KUDŁATY" Katowice )
Dam znać jak postępy.
Cena była atrakcyjna.
W drodze od sprzedającego pękła mi obudowa termostatu i mam pytania:
1. pękła obudowa na skutek uszkodzonej uszczelki głowicy ?
2. padła uszczelka głowicy na skutek wycieku płynu i chwilowego przegrzania silnika ?
Nie do zweryfikowania.
Gdybym był pewien tego, że sprzedający mnie oszukał, w tym samym dniu włożyłbym mu kluczyki w tyłek. (2 komplety)
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2019-09-26, 12:33
- Model: Mustang
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Srebrny
- Lokalizacja:: Bytom
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Uszczelka głowicy / pod głowicą Mustang V6 4.0
Niestety uszczelki wydmuchane na dwóch głowicach pomiędzy tulejami
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2019-09-26, 12:33
- Model: Mustang
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Srebrny
- Lokalizacja:: Bytom
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2019-09-26, 12:33
- Model: Mustang
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Srebrny
- Lokalizacja:: Bytom
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Uszczelka głowicy / pod głowicą Mustang V6 4.0
Blokady własnej roboty.
Kupione w necie są ch... nic nie warte.
Kupione w necie są ch... nic nie warte.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 19
- Rejestracja: 2019-09-26, 12:33
- Model: Mustang
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Srebrny
- Lokalizacja:: Bytom
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Uszczelka głowicy / pod głowicą Mustang V6 4.0
Samochód odstawiony został do innego serwisu do Autoimperium w Bytomiu.
Nierówna praca silnika
Tam okazało się że napinacz łańcucha ułamal się i wpadł do miski, tym samym silnik pracował nierówno. Cud, że nie przeskoczył rozrząd.
Napinacz 180 zł, blokady 500 zł (mogę wypożyczyc lub odsprzedać)
Blokady kupione dedykowane do tego silnika.
Samochód poskładany perfekcyjnie.
Tyka idealnie.
Wreszcie mogę cieszyć się 100% sprawnym samochodem.
Nierówna praca silnika
Tam okazało się że napinacz łańcucha ułamal się i wpadł do miski, tym samym silnik pracował nierówno. Cud, że nie przeskoczył rozrząd.
Napinacz 180 zł, blokady 500 zł (mogę wypożyczyc lub odsprzedać)
Blokady kupione dedykowane do tego silnika.
Samochód poskładany perfekcyjnie.
Tyka idealnie.
Wreszcie mogę cieszyć się 100% sprawnym samochodem.