Mustang 4.0 V6 wymiana silnika z explorer?

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Jarekbdg1
Posty: 4
Rejestracja: 2020-05-07, 18:45
Model: Mustang v6
Silnik: V6 4.0
Kolor: Bordowy
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Mustang 4.0 V6 wymiana silnika z explorer?

Post autor: Jarekbdg1 » 2020-05-07, 18:55

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem mustanga 4.0 V6 210km. Niestety okazało sie że poszły slizgi. Pytanie czy motor od innego modelu bedzie pasował? Słyszalem ze od forda explorera II 4.0 V6 205km pasuje. Czy te silniki są takie same i bedzie pasował? Bo moc troche inna. A jednak od explorera są duzo tansze. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Mustang 4.0 V6 wymiana silnika z explorer?

Post autor: empi1955 » 2020-05-07, 21:07

Większość Explorerowców unika jak ognia 4,0 V6 SOHC z Ex II. Cieszą się złą sławą właśnie ze względu na wadliwy rozrząd . W tym światku mówi się na nie "grzechotnik".
Generalnie powinien pasować, ale trzeba zwrócić uwagę na rok produkcji i stan rozrządu. Końcówka produkcji EX II i początek EX III czyli lata 1999-2005 podobno były poprawione.
Rozumiem że Twój silnik sie posypał i jest nie do naprawy.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Jarekbdg1
Posty: 4
Rejestracja: 2020-05-07, 18:45
Model: Mustang v6
Silnik: V6 4.0
Kolor: Bordowy
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: Mustang 4.0 V6 wymiana silnika z explorer?

Post autor: Jarekbdg1 » 2020-05-07, 21:24

empi1955 pisze:
2020-05-07, 21:07
Większość Explorerowców unika jak ognia 4,0 V6 SOHC z Ex II. Cieszą się złą sławą właśnie ze względu na wadliwy rozrząd . W tym światku mówi się na nie "grzechotnik".
Generalnie powinien pasować, ale trzeba zwrócić uwagę na rok produkcji i stan rozrządu. Końcówka produkcji EX II i początek EX III czyli lata 1999-2005 podobno były poprawione.
Rozumiem że Twój silnik sie posypał i jest nie do naprawy.
W mustangu z 2006roku posypały sie ślizgi i rozrząd. Mechanik mówi że taniej kupić silnik jeśli można np z explorera niz wyciągać ten i naprawiać.



Jarekbdg1
Posty: 4
Rejestracja: 2020-05-07, 18:45
Model: Mustang v6
Silnik: V6 4.0
Kolor: Bordowy
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: Mustang 4.0 V6 wymiana silnika z explorer?

Post autor: Jarekbdg1 » 2020-05-07, 21:35

Jarekbdg1 pisze:
2020-05-07, 21:24
empi1955 pisze:
2020-05-07, 21:07
Większość Explorerowców unika jak ognia 4,0 V6 SOHC z Ex II. Cieszą się złą sławą właśnie ze względu na wadliwy rozrząd . W tym światku mówi się na nie "grzechotnik".
Generalnie powinien pasować, ale trzeba zwrócić uwagę na rok produkcji i stan rozrządu. Końcówka produkcji EX II i początek EX III czyli lata 1999-2005 podobno były poprawione.
Rozumiem że Twój silnik sie posypał i jest nie do naprawy.
W mustangu z 2006roku posypały sie ślizgi i rozrząd. Mechanik mówi że taniej kupić silnik jeśli można np z explorera niz wyciągać ten i naprawiać.
Znalazlem explorera 1998rok silnik czyli powinien pasować? Bo nikt nie potrafi mi powiedziec a nie chcialbym po zakupie niespodzianki. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Mustang 4.0 V6 wymiana silnika z explorer?

Post autor: empi1955 » 2020-05-07, 22:44

Plug & play to nie będzie. Nie znam nikogo kto robił swapa z ex 1998 do Mustanga 2006. Kolega z forum EX robił kiedyś w odwrotną stronę (Mustang 2010 do EX II).
Jak to wyszło:
Opis robót znajdziesz tu: https://explorerfanklub.org.pl/viewtopi ... e&start=60
Osobiście nie wchodziłbym w silnik z 1998 r. One naprawdę były wadliwe, chłopaki robili rozrządy co 60 kkm. Głównie chodzi o tylną kasetę.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”