Kompresor m62 do 4.0

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
s4e
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 2015-05-10, 21:38
Silnik: V6 4.0
Kolor: szary

Kompresor m62 do 4.0

Post autor: s4e » 2015-07-13, 11:09

Czy ktoś się zastanawiał, montował ew posiada wiedzę czy takowy kompresor jest sens montować do 4.0 v6, jakiego przyrostu mocy i momentu można się na nim spodziewać? Niby teoretycznie mały, jednak z powodzeniem amerykany pchają go do jeepowych r6 4.0.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2015-07-13, 11:35

zmień na v8



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: Rezor » 2015-07-13, 11:56

Sens jest jak chcesz się pochwalić wydaną kasą/włożoną pracą w ten pomysł. Ekonomicznie bardziej opłacalne jest kupić v8. Chyba, że masz frezarke w domu i dryg majsterkowicza


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: kaskader bart » 2015-07-13, 13:10

Poszukaj tematu użytkownika tom tom. On ma kompresor m90 na 4.0 v6 . M62 będzie takie soft boost. Mozesz spróbować. Paweł "caniggia" napewno ci to wystroi. M62 mozba od biedy zamontowac gdzieś z boku i rurami podłączyć z kolektorem. Nie wiem tylko ile plastikowy kolektor wytrzyma doładowania. Pewnie gdzieś kolo 8 tyś pewnie wyjdzie. ...



Awatar użytkownika
s4e
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 2015-05-10, 21:38
Silnik: V6 4.0
Kolor: szary

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: s4e » 2015-07-14, 09:37

Kupić V8, pewnie, na pewno kiedyś tak ;) Zamontowałem kiedyś kompresor do vitary 2.5 V6, różnica w jeździe była kolosalna, nie pamiętam teraz jakie tam było przełożenie na kołach pasowych, ale raczej blisko 1:1,2 i miało w szczycie 0.4bara doładowania, co już wystarczało. Teoretycznie można zrobić sporo większe przełożenie w fordzie i kompresor jeszcze się nie przekręci. Od strony mechanicznej problemu z montażem nie ma, najgorszy temat to wystrojenie tego, coby chciało działać. Na benzynie i gazie :super:



Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: kaskader bart » 2015-07-14, 10:20

Paweł "caniggia" napewno ci to wystroi. I na benzynie i na lpg. Ma parę autorskich projektów ;) Np turbo v8 + lpg, kompresor + lpg. Ostatnio robil jeepa str8 + turbo. Jeep pali wszystkie 4 laczki na raz :D



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: Tom.Tom » 2015-08-28, 21:41

Mi wyszło poniżej kosztu V8 ale to trzeba się postarać i dobrze wszystko upolować. Różnica jest ogromna - moim zdaniem od dołu lepiej niż seryjne GT, które porównywałem.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: caniggia » 2015-10-08, 14:23

Jak samemu się zrobi, to wychodzi tanio, w piątek będę stroił samoróbkę jednego z użytkowników, który zamontował sobie kompresor Lorinsena z Mercedesa, ładuje 0.5 bara (typ vortech, procharger itp).
Każdy taki projekt jest ciekawy i jak się ma czas i wiedzę, to śmiało do roboty:)



Awatar użytkownika
s4e
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 2015-05-10, 21:38
Silnik: V6 4.0
Kolor: szary

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: s4e » 2016-05-07, 15:37

W końcu się zebrałem i tworzę :super:
Jednak M90

Obrazek

Obrazek

Jest z tym trochę zabawy, jednak jestem już na prostej, flansze głowice-kompresor dorobione, jak przyjdą wtryski będzie można dorobić kolektor ssący. Zaraz zabieram się za rolki a później struganie nowego mocowanie przepustnicy i egr.

Obrazek

Na koniec podwójny wydech z H pipem, strojenie i będzie lalka :cool:



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: Tom.Tom » 2016-05-24, 23:46

Super! Jakbyś coś chciał ode mnie „zgapiać”, to daj znać. Jeżeli montujesz m90 (chociaż wygląda trochę inaczej niż mój), to zerknij sobie na dokumentację od X-Chargera. Myślę, że możesz zaszczepić kilka rozwiązań stamtąd .

Jak robiłeś dolny kolektor? CNC? Jeżeli masz taką możliwość to upakuj tam jądro intercoolera.

3mam kciuki!


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
speedster
Forumowicz
Posty: 509
Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
Model: 93' Mustang LX 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: Titanium Frost

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: speedster » 2016-05-25, 12:39

No no, obserwuję. Też mnie korci żeby przydrutować jakiś kompresor do mojego foxa. Z boku silnika spokojnie bym upchnął coś małego tylko nie wiem czy nadmuchałby 5 litrów i dał jakiś sensowny efekt :zawstydzony:



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: Rezor » 2016-05-25, 14:04

@speedster patrzyłem do 302ki i m90 żeby podładować z ratio 8.0 na 12.0 na styk. Lepszy m112 i łatwo dostępny w europie z range roverów i jaguarów xjr. Musiałbyś jedynie zaopatrzyć się w wyższą maskę jeśli chciałbyś ładować od góry. Btw m90 wychodził w thunderbirdach z okresu foxa/sn95 w v6. Kiedyś już prawie kupiłem m112 ale stwierdziłem, że narazie idę w NA :P


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Dion24
Posty: 2
Rejestracja: 2015-05-15, 21:11
Model: 4.0 v6
Silnik: V6 4.0
Kolor: srebrny

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: Dion24 » 2019-02-03, 14:24

s4e pisze:
2016-05-07, 15:37
W końcu się zebrałem i tworzę :super:
Jednak M90

Obrazek

Obrazek

Jest z tym trochę zabawy, jednak jestem już na prostej, flansze głowice-kompresor dorobione, jak przyjdą wtryski będzie można dorobić kolektor ssący. Zaraz zabieram się za rolki a później struganie nowego mocowanie przepustnicy i egr.

Obrazek

Na koniec podwójny wydech z H pipem, strojenie i będzie lalka :cool:
S4e ile cię wyniósł całkowity koszt założenia kompresora do mustanga? I ile uzyskałes koni? Bo ja te chce zalozyc



Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: jaco » 2019-02-04, 00:35

W sumie to mam M112 na półce, jakbyś potrzebował jednak większy SC.


Remember, There Is Life Beyond Grip

Awatar użytkownika
s4e
Forumowicz
Posty: 118
Rejestracja: 2015-05-10, 21:38
Silnik: V6 4.0
Kolor: szary

Re: Kompresor m62 do 4.0

Post autor: s4e » 2019-02-04, 11:41

Nie dokonczylem tematu z braku czasu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”