Jakie koło zamachowe do C4

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ozzy
Forumowicz
Posty: 328
Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
Model: 13'GT/CS '67 289
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Lublin

Jakie koło zamachowe do C4

Post autor: ozzy » 2018-05-05, 12:33

Panowie, potrzebuję informacji.
Jaki powinien być flywheel przy koniku z 1968 roku ze stockowym silnikiem 289 oraz skrzynią C4.
Czy to powinno być koło 157 zębów ? 50 czy 28 oz ?

Z górry dzięki ślicznie za info.



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: Jakie koło zamachowe do C4

Post autor: emgie » 2018-05-06, 21:29

Cześć!
sprawa nie jest taka prosta... jeżeli mówimy o C4 to raczej flexplate a nie flywheel. Flywheel to raczej do manuali :)

Idąc dalej... Sama skrzynia w zasadzie nic nie mówi. Wybacz, troszkę poteoretyzuję, ale z wyważeniem i dobraniem odpowiedniego koła zamachowego miałem ogromne przejścia i dość wnikliwie zbadałem temat. Wyważenie tego koła zębatego dobierane jest pod wyważenie całego silnika. Zasadniczo spotkać można 2 typy wyważenia - na 28 lub 50 oz.

Silnik (wał korbowy) wyważa się wraz z harmonic balancerem oraz flexplate'm. Pytanie oczywiście czy silnik był remontowany i wyważany. Jeżeli tak to na ile?

Najprostsza ścieżka to sprawdzić wyważenie i ilość zębów tego co masz obecnie i kupić identyczne. Jak nie masz to możesz spróbować zidentyfikować balancer (oznaczenia itp) i na jego podstawie dobrać wyważenie koła.

Ilość zębów... zasadniczo 157 lub 164. Mając na wierzchu skrzynię odczytasz z obudowy konwertera oznaczenia i bez problemu zidentyfikujesz wielkość koła. Niestety albo stety skrzynie C4 wychodziły chyba do końca lat 70-tych i nieco zmieniała się ich konstrukcja na przełomie dziejów.

W ciemno mógłbym powiedzieć, że potrzebujesz koło na 157 / 28oz ale to byłoby zwykłe strzelanie. Spisz oznaczenia i w razie kłopotu napisz proszę - postaram się pomóc.

Uważaj na właściwy dobór wyważenia. Źle dobrane koło spowoduje wibracje silnika i w efekcie szybsze zużycie panewek.

pozdrawiam
m.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: Jakie koło zamachowe do C4

Post autor: MAX » 2018-05-06, 21:58

To ważna informacja i podpowiedz !
Dzieki emgie


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”