Panowie, potrzebuję informacji.
Jaki powinien być flywheel przy koniku z 1968 roku ze stockowym silnikiem 289 oraz skrzynią C4.
Czy to powinno być koło 157 zębów ? 50 czy 28 oz ?
Z górry dzięki ślicznie za info.
Jakie koło zamachowe do C4
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: Jakie koło zamachowe do C4
Cześć!
sprawa nie jest taka prosta... jeżeli mówimy o C4 to raczej flexplate a nie flywheel. Flywheel to raczej do manuali
Idąc dalej... Sama skrzynia w zasadzie nic nie mówi. Wybacz, troszkę poteoretyzuję, ale z wyważeniem i dobraniem odpowiedniego koła zamachowego miałem ogromne przejścia i dość wnikliwie zbadałem temat. Wyważenie tego koła zębatego dobierane jest pod wyważenie całego silnika. Zasadniczo spotkać można 2 typy wyważenia - na 28 lub 50 oz.
Silnik (wał korbowy) wyważa się wraz z harmonic balancerem oraz flexplate'm. Pytanie oczywiście czy silnik był remontowany i wyważany. Jeżeli tak to na ile?
Najprostsza ścieżka to sprawdzić wyważenie i ilość zębów tego co masz obecnie i kupić identyczne. Jak nie masz to możesz spróbować zidentyfikować balancer (oznaczenia itp) i na jego podstawie dobrać wyważenie koła.
Ilość zębów... zasadniczo 157 lub 164. Mając na wierzchu skrzynię odczytasz z obudowy konwertera oznaczenia i bez problemu zidentyfikujesz wielkość koła. Niestety albo stety skrzynie C4 wychodziły chyba do końca lat 70-tych i nieco zmieniała się ich konstrukcja na przełomie dziejów.
W ciemno mógłbym powiedzieć, że potrzebujesz koło na 157 / 28oz ale to byłoby zwykłe strzelanie. Spisz oznaczenia i w razie kłopotu napisz proszę - postaram się pomóc.
Uważaj na właściwy dobór wyważenia. Źle dobrane koło spowoduje wibracje silnika i w efekcie szybsze zużycie panewek.
pozdrawiam
m.
sprawa nie jest taka prosta... jeżeli mówimy o C4 to raczej flexplate a nie flywheel. Flywheel to raczej do manuali
Idąc dalej... Sama skrzynia w zasadzie nic nie mówi. Wybacz, troszkę poteoretyzuję, ale z wyważeniem i dobraniem odpowiedniego koła zamachowego miałem ogromne przejścia i dość wnikliwie zbadałem temat. Wyważenie tego koła zębatego dobierane jest pod wyważenie całego silnika. Zasadniczo spotkać można 2 typy wyważenia - na 28 lub 50 oz.
Silnik (wał korbowy) wyważa się wraz z harmonic balancerem oraz flexplate'm. Pytanie oczywiście czy silnik był remontowany i wyważany. Jeżeli tak to na ile?
Najprostsza ścieżka to sprawdzić wyważenie i ilość zębów tego co masz obecnie i kupić identyczne. Jak nie masz to możesz spróbować zidentyfikować balancer (oznaczenia itp) i na jego podstawie dobrać wyważenie koła.
Ilość zębów... zasadniczo 157 lub 164. Mając na wierzchu skrzynię odczytasz z obudowy konwertera oznaczenia i bez problemu zidentyfikujesz wielkość koła. Niestety albo stety skrzynie C4 wychodziły chyba do końca lat 70-tych i nieco zmieniała się ich konstrukcja na przełomie dziejów.
W ciemno mógłbym powiedzieć, że potrzebujesz koło na 157 / 28oz ale to byłoby zwykłe strzelanie. Spisz oznaczenia i w razie kłopotu napisz proszę - postaram się pomóc.
Uważaj na właściwy dobór wyważenia. Źle dobrane koło spowoduje wibracje silnika i w efekcie szybsze zużycie panewek.
pozdrawiam
m.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- MAX
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2810
- Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
- Model: Fastback GT V8 68
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Blue & Black
- Lokalizacja:: Wieliczka
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: Jakie koło zamachowe do C4
To ważna informacja i podpowiedz !
Dzieki emgie
Dzieki emgie
tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max