[FB '66] identyfikacja skrzyni

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

[FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: emgie » 2013-07-28, 13:00

Koledzy, potrzebuję drobnej pomocy.
Wczoraj wyciągnąłem z mojego mustanga silnik razem ze skrzynią. Silnik wygląda w porządku. Mam drobny dylemat ze skrzynią.

Spodziewałem sie, że znajdę model C4, jednak brak "identification tag" trochę utrudnił mi weryfikację.

Numery na skrzyni to: RF-E2AP-7006-AA

Pytając dr google'a wychodzi mi, że to może być C5!

No i mam zagwostkę...

z góry dzięki

M.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: emgie » 2013-08-01, 18:46

Panie / Panowie
ponawiam pytanie, bo sprawa mocno mnie martwi.

M.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: Mały1973 » 2013-08-02, 07:31

Policz wypusty na wałku C4 ma 28, a C5 27


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: emgie » 2013-08-02, 11:39

Jak rozumiem chodzi o wypustki na wałku w stronę mostu tylnego?


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: Mały1973 » 2013-08-02, 13:54

Tak


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: emgie » 2013-08-03, 15:00

Dzięki Kolego!

Sprawdziłem - 28 wypustek. Zatem tylna część skrzyni pochodzi ewidentnie od C4 - i to już jest dobra wiadomość ;)

Niemniej sprawa wygląda tak:

RF-E2AP-7974-CA - to tzw "bell housing" - obudowa konwertera - wygląda na C5
RF-E2AP-7006-AA - to obudowa samej skrzyni - wygląda na C5
RF-D4ZP-7A040-AA - tył - połączenie do wału - wygląda na C4 !

Zatem możliwe to, że częściowo to C4 a częściowo C5??


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: emgie » 2017-10-02, 15:16

Panowie, mam ponownie dylemat - nieco związany ze skrzynią, a przynajmniej konwersją, która u mnie została dawno temu zrobiona.

Ogólnie mówiąc... silnik na jałowym pracuje bardzo ładnie, ale dając nieco gazu w pozycji "P" wpada w wibracje. Poduszki są oczywiście nowe. Ale... zaczynam się zastanawiać czy nie mam tu do czynienia z kwestią wyważenia silnika.

Wał ma oznaczenie 1M (czyli 289/302) - jak rozumiem jest to pod wyważenie 28 oz.
Nie mogę zidentyfikować jeszcze harmonic balancer'a, ale podejrzewam, że jest też na 28 oz (weryfikacja niebawem).
Koło zamachowe (flex plate) to największa niewiadoma... ma 164 zęby i niestety nie wiem jak sprawdzić czy jest na 28 czy 50 oz. Odczytanie oznaczeń niestety jest trudne - trzeba zdaje się skrzynię wyjmować.

Wątpliwości mam właśnie odnośnie tego flexplate'a - zarówno bellhousing jak i torque converter jest z C5 ...

Numery na samym dzwonie są odczytane - zamieściłem je w poprzednim poście, choć nie wiem czy to coś pomoże.

Macie pomysł jak to sprawdzić?


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: yoozeq » 2017-10-03, 08:26

28 oz czy 50 oz to takie ciężarki na flexplate i balancerze generalnie chodzi o to, że jak jest wszystko wyważone a np. pójdzie flexplate to się nie martwisz i kupujesz o określonej wartości. Na ile śrub masz balancer z przodu (50 oz miały 4) ? trzeba też pamiętać, że 164 był stosowany w manualach jak dobrze pamiętam i też były 28 oz ... Jeśli skrzynia pochodzi z lat 80 tych to masz szansę trafić flexplate 50 oz


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: 6t07t » 2017-10-03, 09:21

Nie mylić flexplate automatu z flywheel manuala


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: emgie » 2017-10-03, 10:33

yoozeq pisze:28 oz czy 50 oz to takie ciężarki na flexplate i balancerze
eee to by było za proste.
Jeżeli popatrzeć na flexplate to te ciężarki są malutkie - powiedzmy 150-200 gram. A jak przeliczyć sobie 28 uncji na gramy to mamy prawie 1 kg :) ten mały kawałek stali tyle nie waży. Zatem ponawiam pytanie... co dokładnie oznacza 28/50 oz? :)
yoozeq pisze:Na ile śrub masz balancer z przodu (50 oz miały 4) ?
mam 3 śruby. Wał jest na 28 oz (ma oznaczenie 1M), balancer też wygląda mi na te 28 oz. Pozostaje tylko flexplate...
yoozeq pisze:trzeba też pamiętać, że 164 był stosowany w manualach jak dobrze pamiętam i też były 28 oz ... Jeśli skrzynia pochodzi z lat 80 tych to masz szansę trafić flexplate 50 oz
Dla skrzyń C4 były dwa rozwiązania... 157 i 164 zębów. Manuale zostawiamy na boku - mam automat :) Niestety moja to C5 i jest z lat 1982 roku i obawiam się, że faktycznie może być na 50 oz i tu dopatruję problemu... Zobaczymy... może uda się dojrzeć oznaczenia przez rewizję...

Zamieszczam zdjęcie pokazujące ten mój flexplate - niestety lepszego nie mam. Możecie ocenić czy to 50 czy 28 oz?
Załączniki
foto.jpg


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: Rezor » 2017-10-03, 11:59

emgie pisze:Jeżeli popatrzeć na flexplate to te ciężarki są malutkie - powiedzmy 150-200 gram. A jak przeliczyć sobie 28 uncji na gramy to mamy prawie 1 kg ten mały kawałek stali tyle nie waży. Zatem ponawiam pytanie... co dokładnie oznacza 28/50 oz?
IMO Przeciwwaga na flexplate jest mała ponieważ znajduje się dalej od środka. Pewnie gdyby średnica flexplate była taka jak balancera to odważniki byłyby tej samej wielkości na obu.
Znalazłem nawet coś takiego:
You would think that you could just simply weld the 50 oz on but as said above - no. The 50 oz is only 5% heavier but being farther from the center of rotation has the desired affect.
Wynika z tego, że zarówno na 28 jak i 50oz flexplate odważnik jest ten sam, a jedynie wspawany gdzie indziej

EDIT:
Nie doczytałem dalej :D
It also has a large cut-out opposite the weight and other differences. The 28 oz I have here also has some smaller weights welded in 35 degs from the main weight. Do it right and spend the money, worth it in the even short term.
Tutaj masz porównanie obu odważników
balance.jpg


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: emgie » 2017-10-03, 13:38

to faktycznie wygląda na dobrą argumentację. Niemniej... ten mój flexplate to 28 czy 50?? Jak sądzicie?


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: Rezor » 2017-10-03, 14:56

Na chłopski rozum patrząc na otwory przy odważniku i wielkość samego odważnika obstawiam EDIT: 28oz.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: emgie » 2017-10-03, 15:58

tak też to mi wygląda, ale bez rewizji się nie obędzie. Dzięki!


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni

Post autor: yoozeq » 2017-10-09, 11:48

Nie miałem na myśli konkretnej wagi ciężarka... tylko fakt że się różnią ale to już wyjaśnione;)

1M to wał 289
2M to wał 302 ( bo to stroker z 289 )

Fakt zakopałem się w akcji z flexplate i flywheel :rotfl: :rotfl: :rotfl: zwarcie na stykach... ale manuale miały 164 tak ?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”