Płyn hamulcowy, wymiana - jak, jaki i ile?

bębny, tarcze itd

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
mk_cin
Forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
Model: 1964 1/2 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Caspian Blue

Płyn hamulcowy, wymiana - jak, jaki i ile?

Post autor: mk_cin » 2018-05-06, 21:46

Może ktoś z szanownych Kolegów poratować informacją jaki rodzaj płynu hamulcowego trawią nasze Mustangi i ile wchodzi go do instalacji?

Druga sprawa: wygląda na to, że w Stanach ktoś dolał czystego płynu do zasyfionej instalacji auta, które stało wiele lat w garażu. Płyn ma brązowy kolor i unoszą się w nim paprochy. Czy przy okazji wymiany płynu powinienem instalację jakoś przepłukać? Jeśli tak, to jak? :)



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Płyn hamulcowy, wymiana - jak, jaki i ile?

Post autor: Rezor » 2018-05-07, 00:08

Nie wiem jaki płyn jest w klasykach ale zazwyczaj wszystkie dot są wymienne z małym wyjątkiem: DOT5 nie miesza się z innymi, DOT5.1 już tak. Im bardziej eksploatowany układ hamulcowy tym lepiej lać wyższy DOT ze względu na temp wrzenia.
Wymiana to raczej standardowo: spuścić wszystko ze zbiorniczka, wężyk do odpowietrznika i przepłukać cały układ aż płyn zmieni barwę na "normalną".


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „10. układ hamowania”