Hamulce - kontrolka

bębny, tarcze itd

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Caprifan
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2009-11-17, 12:26
Model: Hardtop Coupe 67'
Kolor: czerwony
Kontakt:

Hamulce - kontrolka

Post autor: Caprifan » 2010-05-12, 09:31

Witam...
Układ na czterech bębnach. Wymieniałem cylniderek w prawym przednim kole bo puszczał. Po wymienie odpowietrzenie całego układu (wymina całego płynu). Po odpowietrzeniu nadal swieciła mi się kontrolka hamulca. Kilka gwałtowniejszych przychamowań zgasła. Po kiilku dniach zaobserwowałem żeprawe przednie koło hamuje dużo mozniej niz lewe. Lekkie wcisniecie hamulca przy wolnej jeździe powodowało zblokowanie prawego koła. Przy wyższych prędkościach odczuwalne jest sciaganie w prawo przy hamowaniu. Postanowiłem więc odpowietrzyć lewy przedni cylinderek bo podejrzewałem że to może być powodem słabego hamulca w lewym kole. Po odpowietrzeniu problem delikatnie zmalał nie mniej jednak kontrolka się świeci. Czy możliwe że nadal gdzieś tam jest powietrze ?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-05-12, 11:31

Jezeli zachowałeś odpowiednią kolejność (prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód) to powinno się wszystko odpowietrzyć.
Sprawdź sam stycznik od lampki kontrolnej.
Ważne jest tez odpowiednie ustawienie regulatorów szczęk tak aby przy wszyskich kołach była jednakowa odległość okładzin od bębna.
Efekt sciagania przy lekkim hamowaniu wlasnie zwykle jest spowodowany niewlasciwą regulacją.
Kolejnym powodem moga byc elestyczne przewody. Jezeli sa stare to czesto wewnatrz sie rozwarswiają i pęcznieją ograniczajac swobodny przepływ płynu w dwie strony.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Caprifan
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2009-11-17, 12:26
Model: Hardtop Coupe 67'
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: Caprifan » 2010-05-12, 11:53

Przewody nowe. Odpowietrzanie tak jak pisałeś. Regulacja była tylko jednego tego co wymianiałem cylinderek. Trza bedzie z tym powalczyć...



Caprifan
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2009-11-17, 12:26
Model: Hardtop Coupe 67'
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: Caprifan » 2010-05-13, 13:39

Problem rozwiązany....
Powodem blokowania się koła było zbyt mocne rozkręcenie się regulatora. Natomiast powodem świecenia się kontrolki była lekko zapieczona jedna strona zacisku w prawym kole. Stąd różnica ciśnień w przewodach i świecąca się kontrolka.
Pozdrawiam!!!



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-05-13, 14:05

Proszę bardzo :D
:papa:


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Hamulce - kontrolka

Post autor: yoozeq » 2013-07-21, 17:36

Podepnę się bo nie wiem czy ma tak być jak mam. Po przekręceniu stacyjki pali mi się na P czerwona kontrolka na D jeszcze nie próbowałem, bo się zastanawiam czy to dobry pomysł sprawdzać jak jeździ... Silnik odpala i mnie korci... tak nawiasem to muszę wcisnąć hamulec przy zmianie biegu jak w nowych automatach ? Może głupie to pytanie ale z C4 to mój pierwszy kontakt ;) i nie wiem co powinno się palić na licznikach itd ...


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Hamulce - kontrolka

Post autor: stang67 » 2013-07-21, 17:46

Tak, na P na skrzyni jest czerowna, wsteczny chyba też, D zielona, 1 i 2 pomarańczowa. To tylko kontrolka informacyjna na jakim przełożeniu jesteś.
Musisz wciskać hamulec zmieniając (tak jak guzik wajchy od skrzyni). Nie musisz (i to możesz w czasie jazdy z N na D i z 1,2 i D przy manualnej zmianie)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Hamulce - kontrolka

Post autor: yoozeq » 2013-07-21, 17:59

stang67 pisze:Tak, na P na skrzyni jest czerowna, wsteczny chyba też, D zielona, 1 i 2 pomarańczowa. To tylko kontrolka informacyjna na jakim przełożeniu jesteś.
Musisz wciskać hamulec zmieniając (tak jak guzik wajchy od skrzyni). Nie musisz (i to możesz w czasie jazdy z N na D i z 1,2 i D przy manualnej zmianie)
Ok, dzięki. A ta kontrolka na skrzyni dosłownie jest ?? Mi po przekręceniu stacyjki świeci na czerwono kontrolka hamulca na licznikach... i nie wiem czy tak ma być czy np. są uszkodzone.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Hamulce - kontrolka

Post autor: stang67 » 2013-07-21, 18:12

To ja mówię o kontrolce przy dźwigni skrzyni. Na licznikach nie mam żadnej kontrolki skrzyni :]
Jest kontrolka od hamulców ale ze skrzynią nie ma nic wspólnego. Może jest za mało płynu?


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Hamulce - kontrolka

Post autor: yoozeq » 2013-07-21, 18:16

Muszę sprawdzić w takim razie hamulce i płyn ;)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Hamulce - kontrolka

Post autor: Piotrek86skc » 2013-07-22, 06:50

stang67 pisze:Tak, na P na skrzyni jest czerowna, wsteczny chyba też, D zielona, 1 i 2 pomarańczowa. To tylko kontrolka informacyjna na jakim przełożeniu jesteś.
Musisz wciskać hamulec zmieniając (tak jak guzik wajchy od skrzyni). Nie musisz (i to możesz w czasie jazdy z N na D i z 1,2 i D przy manualnej zmianie)
W czasie jazdy bez zatrzymania auta nie powinno się operować wajchą. A już na pewno nie wrzucać na N. Skrzynia na to oczywiście pozwala, ale nie jest to dla jej żywotności dobre.



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Hamulce - kontrolka

Post autor: stang67 » 2013-07-22, 09:49

Piotrek86skc pisze:
stang67 pisze:Tak, na P na skrzyni jest czerowna, wsteczny chyba też, D zielona, 1 i 2 pomarańczowa. To tylko kontrolka informacyjna na jakim przełożeniu jesteś.
Musisz wciskać hamulec zmieniając (tak jak guzik wajchy od skrzyni). Nie musisz (i to możesz w czasie jazdy z N na D i z 1,2 i D przy manualnej zmianie)
W czasie jazdy bez zatrzymania auta nie powinno się operować wajchą. A już na pewno nie wrzucać na N. Skrzynia na to oczywiście pozwala, ale nie jest to dla jej żywotności dobre.
A mi spec od amerykańskich skrzyń mówił że podczas jazdy można na N tak jak w normalnej skrzyni można dać luz.
I ruszając można z jedynki, przerzucić na dwójkę a potem na D. Natomiast NIE powinno się wrzucać P jak zatrzymujesz się np na światłach.


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Hamulce - kontrolka

Post autor: Piotrek86skc » 2013-07-22, 10:31

stang67 pisze:
Piotrek86skc pisze:
stang67 pisze:Tak, na P na skrzyni jest czerowna, wsteczny chyba też, D zielona, 1 i 2 pomarańczowa. To tylko kontrolka informacyjna na jakim przełożeniu jesteś.
Musisz wciskać hamulec zmieniając (tak jak guzik wajchy od skrzyni). Nie musisz (i to możesz w czasie jazdy z N na D i z 1,2 i D przy manualnej zmianie)
W czasie jazdy bez zatrzymania auta nie powinno się operować wajchą. A już na pewno nie wrzucać na N. Skrzynia na to oczywiście pozwala, ale nie jest to dla jej żywotności dobre.
A mi spec od amerykańskich skrzyń mówił że podczas jazdy można na N tak jak w normalnej skrzyni można dać luz.
I ruszając można z jedynki, przerzucić na dwójkę a potem na D. Natomiast NIE powinno się wrzucać P jak zatrzymujesz się np na światłach.
Stang raz, drugi.. a nawet dwudziesty uda ci się ale kiedyś skrzynia może się sypnąć i będziesz się zastanawiał czy to może dlatego. W Polsce nie potrafimy jeździć automatami. Kurs na prawko jest na manualu, większość aut w manualu itd. Sytuacja się zmienia, ale potrzeba czasu. Zauważ, że serwisów od skrzyń automatycznych przyrasta jak grzybów po deszczu. Jak jeździsz po kraju to co chwila po oczach szyld" naprawa automatycznych skrzyń biegów" nawet w małych wioskach.
http://automat.pl/jak-jezdzic-z-automat ... ,4,76.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Poczytaj co tutaj piszą o biegu N. Moim zdaniem lewarka skrzyni biegów nie powinno się ruszać dopóki auto kompletnie się nie zatrzyma a obroty spadną do wartości biegu jałowego. Ja muszę przyznać, że sam nie wiedziałem takich szczegółów, że np w korku lepiej nie zaciągać P bo tarczki sprzęgłowe się zużywają i lepiej trzymać nogę na hamulcu. Druga sprawa, że na najmniejszych górkach lepiej nie obciążać niepotrzebnie skrzyni i na postoju zaciągać ręczny. Ludzie z automatem zapominają o używaniu ręcznego hamulca.
Skrzynia AT z definicji powinna przedłużyć żywotność silnika i sama długo służyć. Co tu dużo mówić ludzie nawet nie wiedzą gdzie się sprawdza olej w automacie nie mówiąc już jak( ciepły czy zimny, P czy D itd). Ostatnio mój fachowiec jak zobaczył jedną kobietę która przyprowadziła mu auto to powiedział, że nie powinna nim jeździć. Jadąc do tyłu a samochód jeszcze się nie zatrzymał wrzucała D i na odwrót. Jak na amerykańskich filmach. W manualu to może przechodzi, ale automat to naprawdę wrażliwy mechanizm.

Jedyną opcję w automacie jeśli chodzi o zmianę biegu jest kickdown, opcja wyłączenia nadbiegu( w nowszych), która przy wyprzedzaniu bądź jeżdżąc po mieście też jest przydatna, ewentualnie w tych nowszych przejście na ręczny tryb zmiany biegów.

Polecam do poczytania tego serwisu. Człowiek jak zrozumie jak ta konstrukcja działa to dopiero do niego dojdzie, że nie można go katować bez litości.



ODPOWIEDZ

Wróć do „10. układ hamowania”