Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

bębny, tarcze itd

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
Tomasz78
Forumowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
Model: 68 coupe, 65 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: BLACK

Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: Tomasz78 » 2012-02-02, 23:52

Witam,

zaczynam właśnie robić listę części do odbudowy mojego Stanga :D i w związku z tym mam

pytanie do wszystkich duuużo bardziej "doświadczonych" wyjadaczy :cwaniak: i znawców rzeczy -

jak w temacie - Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8 z 1968? Znalazłem na CJPony coś takiego :

http://www.cjponyparts.com/3-row-radiat ... c/p/RADK4/" onclick="window.open(this.href);return false;

lub

http://www.cjponyparts.com/radiator-2-r ... /p/RADA35/" onclick="window.open(this.href);return false;

ale za chiny nie wiem czym one się różnią.... Prośba o radę - a przy okazji może ma ktoś w kraju takowąż do odstąpienia ( może być sprawny używak...) :oczami:

Pozdrawiam,

Tomasz



Awatar użytkownika
Bielek
Forumowicz
Posty: 1573
Rejestracja: 2009-09-05, 14:59
Model: Mustang 1965 conv
Kolor: niebieski
Kontakt:

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: Bielek » 2012-02-03, 00:06

główna róznica to to że jedna jest dwu rzędowa druga trzy czyli bardziej wydajna

ta dwu rzędzowa jest tez aluminiowa czyli daleko jej do oryginału


[url=http://myrencontres.com]rencontre agricole[/url]

Awatar użytkownika
bozena1
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2010-10-02, 18:16
Model: Mustang Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Springtime Yellow

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: bozena1 » 2012-02-03, 20:48

Kup tę trzy rzędową jest bardziej wydajna i bardziej przypomina oryginał,u mnie sprawuje się doże ,co prawda mam konika 66 ale ten sam silnik



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: 6t07t » 2012-02-04, 01:03

Ta aluminiowa to produkt jaki mogą ci wykonac i u nas w zakładach zajmujacych sie chłodnicami. Przy autach przerabianych z mocnymi silnikami takie chlodnice są dobierane i robione pod okreslone wymagania i tam się sprawdzają ponieważ standardowe mają zbyt małą wydajność. Jeśli masz standardowy silnik i oryginalna specyfikację auta kup tradycyjną chłodnicę taką jak oryginalna. Oczywiście jeżeli nie masz starej oryginalnej chłodnicy. Jeśli masz to można ją zregenerować bez potrzeby kupowania nowej.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: simontlc » 2012-02-04, 08:24

6t07t pisze:Ta aluminiowa to produkt jaki mogą ci wykonac i u nas w zakładach zajmujacych sie chłodnicami. Przy autach przerabianych z mocnymi silnikami takie chlodnice są dobierane i robione pod okreslone wymagania i tam się sprawdzają ponieważ standardowe mają zbyt małą wydajność. Jeśli masz standardowy silnik i oryginalna specyfikację auta kup tradycyjną chłodnicę taką jak oryginalna. Oczywiście jeżeli nie masz starej oryginalnej chłodnicy. Jeśli masz to można ją zregenerować bez potrzeby kupowania nowej.
hej a gdzie regenerują chlodnice ma ktoś jakiś adres ?? moja nie wygląda żle ale jak już skladać to może warto być pewnym w jakim jest stanie


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

pimp
Młodszy Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 2009-10-04, 13:44
Model: coupe 65
Silnik: inny V8

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: pimp » 2012-02-04, 16:04

właśnie przerobiłem temat chłodnicy, ja moją oddałem do regeneracji była fest zasyfiona, teraz jak nówka jest :) jeżeli masz oryginalną chłodnicę i nie jest uszkodzona to polecam oddać do regeneracji, 2 stówki i załatwione. jest wiele miejsc gdzie można zregenerować, ale wcześniej się upewnij czy akurat mają doświadczenie z zabytkowymi/miedzianymi chłodnicami



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: 6t07t » 2012-02-04, 16:11

Poszukaj u siebie w okolicy starych warsztatów zajmujących się chłodnicami. W gliwicach mamy tu kilka zakładów, które mogą zrobić taką regenerację więc nie znam namiarów w dalszych od Gliwic rejonach. Takie stare, mosiężne chłodnice bez problemu daje się naprawiać.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: simontlc » 2012-02-04, 16:53

6t07t pisze:Poszukaj u siebie w okolicy starych warsztatów zajmujących się chłodnicami. W gliwicach mamy tu kilka zakładów, które mogą zrobić taką regenerację więc nie znam namiarów w dalszych od Gliwic rejonach. Takie stare, mosiężne chłodnice bez problemu daje się naprawiać.
pimp pisze:właśnie przerobiłem temat chłodnicy, ja moją oddałem do regeneracji była fest zasyfiona, teraz jak nówka jest :) jeżeli masz oryginalną chłodnicę i nie jest uszkodzona to polecam oddać do regeneracji, 2 stówki i załatwione. jest wiele miejsc gdzie można zregenerować, ale wcześniej się upewnij czy akurat mają doświadczenie z zabytkowymi/miedzianymi chłodnicami
Świete slowa < jest wiele miejsc gdzie można zregenerować, ale wcześniej się upewnij czy akurat mają doświadczenie z zabytkowymi/miedzianymi chłodnicami?> :padam:
ja w swojej okolicy ogulnie mam slaby dostep do fachowców w tej dziedzinie jak i w wielu innych no chyba że kontrabanda :D
Ostatnio zmieniony 2012-02-04, 17:02 przez celibad, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Simon ... wyłącz sobie BBCode jest w lewym dolnym narożniku , to Ci sie będą wyswietlać cytaty


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Tomasz78
Forumowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
Model: 68 coupe, 65 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: BLACK

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: Tomasz78 » 2012-02-06, 11:15

Dzięki Wiara za wszystkie opinie. Co do regeneracji - to pewnie byłaby najprostsza i najtańsza ;) droga , tyle że u mnie brak jest JAKIEJKOLWIEK chłodnicy :wstyd:

Tym samym muszę pewnie ściągnąć nową z US bo u nas nic nie wypatrzyłem :szok:

Widziałem też na czesci fotek użytkowników zabudowany zaraz za chłodnicą wiatrak ( często w obudowie plastikowej) zapewne z jakimś termostatem ( czy też może chodiz to non stop?).
Występuje to w jakimś secie z chłodnicą czy trzeba dokupować oddzielnie?

Pozdrawiam,


Tomasz :cool:



Awatar użytkownika
Tomasz78
Forumowicz
Posty: 262
Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
Model: 68 coupe, 65 Coupe
Silnik: V8 5.0
Kolor: BLACK

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: Tomasz78 » 2012-02-22, 10:24

To jeszcze jedno pytanie:

udało mi się nabyć od patrickola ( pozdro :papa: ) używaną chłodnicę do 289 V8 - ale do roku 66' i tak teraz patrze, że jest różnica między tą do 68 a 66.

Ta do 66 ma niecałe 17" , do 68 - 20". Obie są trzyrzędowe.
Czy poza rozmiarami ( to akurat wierzę że da się dopasować do mojego 68' ;) ) jest jakaś istotna różnica konstrukcyjna która uniemożliwia zastosowanie chłodnicy od V8 z 66 do V8 z 68? :niepewny:

Zalezy mi na szybkim info, bo ...

chodnica delikatnie cieknie - ale to akurat jest pewnie do zregenerowania.. dzisiaj mam zawieźć do gościa co takei cuda czyni.

tyle że nie ma sensu ładować w to kasy - jak się okaże że do 68 to i tak nie będzie pasować... :zly:

Pozdrawiam,

Tomasz.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: 6t07t » 2012-02-22, 12:41

67-68 ma całkiem inną chłodnicę jak 65-66 i nie są zamienne. Nie ma sensu takiej z 65-66 przerabiać i dopasowywać. Równie dobrze mozna by dopasować chłodnicę z jakiegokolwiek innego auta. Mam np. chłodnicę z...Moskwicza 412, którą ktoś kiedyś zaadoptował do Mustanga '66 i działała i pasowała dobrze.
W 65-66 V8 występują problemy z przegrzewaniem, w 67-68 wieksza chłodnica juz temu zapobiega.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: rick » 2012-02-22, 16:04

Dowiedziałem się kilka rzeczy o chłodnicy. Zacząłem kupowanie części od faceta tutaj w Kanadzie, który ma lepsze ceny(zazwyczaj) niż CJPony (chyba, że ​​CJ ma sprzedaż). on również buduje samochody.

1. większość chłodnicy, przewodów i zacisków, które można znaleźć(CJPony,mustangs unlimited,NPD) wykonane są w Chinach czy w Tajwanie. Miał kilka klienci ktore wracają po pare lat, bo sa przecieki chłodnicy, węże są za miękkie i zaciski sie poluzowaly i nie będe trzymać węża.

2. gdy używa kanadyjskich lub amerykańskich (Scott Drake) wykonanych części, nie miał żadnych skarg. Kosztują więcej, ale są lepszej jakości. Niektóre z tych elementów można zobaczyć "Ford Licensed product". Wiesz, że to jest dobra jakość



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: CzyTyTez » 2018-07-18, 16:08

odgrzewam temat...
sam teraz stoję przed podobnym dylematem...
aluminiowa czy miedziana?
-przy chłodnicach alu lepiej ponoć radzą sobie dwa rzędy, natomiast dla miedzianej lepiej użyć trzyrzędówkę
-chłodnice alu droższe...
-alu lżejsza, ale czy trwalsza?
-oryginalna jest na 20 cali, ale...
-są też chłodnice 24 cali jak np. ta: https://www.ebay.com/itm/352292324281#shpCntId" onclick="window.open(this.href);return false; która jest niby dedykowana pod AC i czym się taka różni od tej pod samochody bez AC?
-ew. gdzie można wysłać chłodnicę do regeneracji? Kolega wysłał do Rusłańca w Warszawie ale tam ponoć za regenerację dał tyle co za nową, a nawet więcej...

dzięki za odpowiedzi :)



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: lamina » 2018-07-24, 10:44

Mustangi jeżdżą w Texasie, Kaliforni i wielu miejscach cieplejszych niż Polska.
na seryjnych chłodnicach.
Jeśli nic nie modyfikowałeś i nie podnosiłeś znacząco mocy to seria całkowicie wystarczy.
ja w GT390 nawet na torze nie mam problemu z fabryczną chłodnicą.
problemy miałem z pompa wody bo okazało się ze montowanie pompy HiFlow nie koniecznie jest dobrym pomysłem i wiąże się z koniecznością zmiany innego elementu.

Podobnie narzekanie na to, że dolna rura się zasysa.... bzdura...
jeśli się zasysa to znaczy zazwyczaj, że chłodnica jest przytkana bo pompa ssie tak mocno, że przepływ w chłodnicy nie wyrabia.
to wszystko się łączy... dasz większą chłodnicę, auto bedzie w trasie niedogrzane.....

Trzeba mieć dobrze ustawiony kat zapłonu, gaźnik, luzy zaworowe, to wszystko ma ogromny wpływ na temperaturę pracy silnika.



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8

Post autor: anbr64 » 2018-07-25, 22:45

potwierdzam to co napisał Lamina. U mnie wystarczyła zmiana wentylatora na 5 piórowy do fabrycznej chłodnicy. Przejechałem w 30 paro stopniowym upale Rumunię od Karpat po Morze Czarne i z powrotem bez przygód. Chłodnica nowa ale normalna stockowa! :D


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

ODPOWIEDZ

Wróć do „10. układ hamowania”