Instrument panel is dead
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2014-05-17, 14:33
- Model: Coupe '67
- Silnik: V8 4.6
Instrument panel is dead
Witam, od razu przejdę do rzeczy i nakreślę problem. Bawiłem się w podłączanie elektryki. Generalnie wszystko pięknie, światła, podświetlanie deski rozdzielczej, kierunki, wentylator i wycieraczki działały. Niestety zwarłem gniazdo żarówki podświetlania wnętrza. Spaliłem bezpiecznik odpowiedzialny za tą sekcję, ale ze swojej głupoty, chciałem sprawdzić co się stało i zwarłem jeszcze raz to gniazdo. Wymiana bezpiecznika nic daje, nie działają mi: podświetlenie deski rozdzielczej. wycieraczki, wentylator, kierunki. Świtała tylne i przednie, krótki i pozycyjne działają dalej. Obawiam się. że jakieś kable mogłem upalić, bo to stare wiązki są. Czy może walnął by jakiś regulator napięcia w desce rozdzielczej, albo coś w stacyjce? Nic do silnika nie mam jeszcze podpiętego. Proszę ślicznie o jakieś sugestie co by tu...
- Tomasz78
- Forumowicz
- Posty: 262
- Rejestracja: 2011-08-15, 00:01
- Model: 68 coupe, 65 Coupe
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: BLACK
Re: Instrument panel is dead
Na desce z tyłu masz właśnie regulator napięcia który przerabia 12 na 5V.. i zapewne to skopciłeś
O taki bajerek:
https://www.cjponyparts.com/constant-vo ... /p/HW1566/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam,
T.
O taki bajerek:
https://www.cjponyparts.com/constant-vo ... /p/HW1566/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam,
T.
- lukideluk
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 2015-05-28, 12:42
- Model: 428 CobraJet 69
- Silnik: inny V8
- Kolor: Black Jade
- Lokalizacja:: Bydgoszcz
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Instrument panel is dead
To raczej nie regulator, bo to tylko do zegarów idzie.
Ja bym szukał upalonej kostki.
Pozdrawiam
Ja bym szukał upalonej kostki.
Pozdrawiam
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2382
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Instrument panel is dead
stabilizator jest odpowiedzialny za wskaźnik paliwa , wody , oleju i niema to nic wspólnego z przepalonym bezpiecznikiem .
ten stabilizator można zastąpić elektronicznym stabilizatorem dostępnym u nas w sklepach z elektroniką , koszt ok 2zł . LM7805 - 1 noga wejście , 2 masa , 3 wyjście 5v , obudowa przykręcona do jakiegoś małego radiatora
ten stabilizator można zastąpić elektronicznym stabilizatorem dostępnym u nas w sklepach z elektroniką , koszt ok 2zł . LM7805 - 1 noga wejście , 2 masa , 3 wyjście 5v , obudowa przykręcona do jakiegoś małego radiatora
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Instrument panel is dead
ale najbezpieczniej jest zestopniowac bo 12/5v dla niego to sporo... tzn dac najpierw 9v a potem 5v ...... roboty prawie tyle samo, a mniej sie grzeje i bedzie chyba wiecznyRAFAŁ (GROSZEK) pisze:stabilizator jest odpowiedzialny za wskaźnik paliwa , wody , oleju i niema to nic wspólnego z przepalonym bezpiecznikiem .
ten stabilizator można zastąpić elektronicznym stabilizatorem dostępnym u nas w sklepach z elektroniką , koszt ok 2zł . LM7805 - 1 noga wejście , 2 masa , 3 wyjście 5v , obudowa przykręcona do jakiegoś małego radiatora
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2014-05-17, 14:33
- Model: Coupe '67
- Silnik: V8 4.6
Re: Instrument panel is dead
Wymontowałem stacyjkę i sprawdziłem co tam sie dzieje, część styków działa ze sobą (nie wiem jak tam powinno być dokładnie), ale żaden pin nie jest podłączony z tym gwintem. Myślę, że to może być właśnie stacyjka. Jak miałem wszystko podłączone dobrze, to ten gwint mi się czasami zwierał z masą i iskrzyło, a teraz nic. Zamówię nową stacyjkę i zobaczymy.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2014-05-17, 14:33
- Model: Coupe '67
- Silnik: V8 4.6
Re: Instrument panel is dead
Chyba mam nową stacyjkę do sprzedania... Nie wiem czy tak powinno być, ale kierunki i wycieraczki działają mi praktycznie cały czas, nawet przy wyłączonej stacyjce. Wentylator nadal nie działa i podświetlenia kabiny też. Martwią mnie te podłączenie wycieraczek, może coś, źle podłączyłem, albo wcześniej było schrzanione. Nie mam podłączonego alternatora, ani jego regulatora. czy jest jakiś przekaźnik jeszcze co załączał jakieś obwody, czy tylko stacyjka załącza?