Wspomaganie kierownicy

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Wspomaganie kierownicy

Post autor: Evening » 2011-03-31, 14:10

Witam
potrzebuje wszelkich info jak rozwiązane jest wspomaganie kierownicy w mustangach.
Jakieś schematy; zdjęcia będą bardzo mile widziane.
Chodzi o mustangi I gen i II gen.
Z góry wielkie dzięki


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: rick » 2011-03-31, 15:49

to powinno pomóc, to wszystko jest po angielsku. Co chcesz robić?

http://www.stangerssite.com/steeringsysteminfo.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: anbr64 » 2015-05-17, 10:19

Cześć. temat stary ale podpinam się z nowym pytaniem. Bardzo opornie działa (a właściwie nie działa ) u mnie wspomaganie.
Pompa jest ok, zresztą mam 2 i na kazdej to samo. Auto praktycznie nie ma wspomagania przy jezdzie na wprost. Zaczyna działać dopiero przy skrajnych wychyleniach kierownicy.Tu czuć, że pomaga. Regulacja za pomocą śruby przeplywu nic nie daje. Aby skręcić, trzeba sobie prawie ręce urwać. Gdzie I co poluzować ?


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: yoozeq » 2015-05-17, 19:33

Może to być ten zawór od wspomagania albo siłownik. Siłownik możesz zregenerować u jakiegoś lokalnego gościa i jeśli to nic nie da to pozostaje ten zawór / czujnik wspomagania bo płyn raczej chyba masz :)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: anbr64 » 2015-05-17, 19:47

Yoozeq - nie no bez przesady. Płyn jest wspomaganie działa jednym palcem podczas np parkowania ale nie już podczas jazdy. Coś to ma pewnie wspólnego z obrotami silnika. Im wyższe tym trudniej kręcić ale nie mam pojęcia gdzie szukać I co regulować. Ogólnie znaną śrubę z kontrą do regulacji przepływu już przerobiłem od minimum do maximum. Nic to nie daje. Przy 30 milach kiera stoi kołkiem. ????????


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: yoozeq » 2015-05-17, 23:20

Z tym płynem to jasne że żartowałem :hyhy: tak na chłopski rozum to przy większych obrotach wzrasta ciśnienie więc może coś przepuszcza... ogólnie to dziwny objaw jest....


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: anbr64 » 2015-05-28, 20:54

yoozeq pisze:Z tym płynem to jasne że żartowałem :hyhy: tak na chłopski rozum to przy większych obrotach wzrasta ciśnienie więc może coś przepuszcza... ogólnie to dziwny objaw jest....
No I się wyjaśniło. Wspomaganie OK. Nie może troche działać a troche nie jak wyjaśnił mi mechanik Tomek którego polecił GOBO (dzieki!).
Po prostu chłopcy podczas renowacji nawet nie zajżeli do maglownicy. Z wierzchu jak nowa a w środku - stary, zapieczony 50 letni smar którego nawet wspomaganie nie było w stanie przepchać. Następna nauczka!


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: yoozeq » 2015-05-29, 09:08

A gdzie ją robiłeś ? Wymieniali też łożyska albo uszczelniacze ??


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wspomaganie kierownicy

Post autor: anbr64 » 2015-05-29, 10:00

yoozeq pisze:A gdzie ją robiłeś ? Wymieniali też łożyska albo uszczelniacze ??
Tam gdzie GOBO. Na razie na szybko mam założoną jego starą, moja czeka na regenerację.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

ODPOWIEDZ

Wróć do „12. zawieszenie i układ kierowniczy”