Usuwanie starych powłok lakierniczych
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
- Model: 1964 1/2 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Caspian Blue
Usuwanie starych powłok lakierniczych
Z tego co się orientuje to niektórzy piaskują, a niektórzy wytrawiają stary lakier chemią. Jak robiliście swoje auta? Jakie są zalety i wady tych podejść?
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Usuwanie starych powłok lakierniczych
Piaskowanie bardziej jest uzasadnione do usunięcia rdzy i niechcianych pokryć malarskich x trudno dostępnych miejsc. Bardzo niebezpieczny proces dla zewnętrznych elementów karoserii.
Odpowiednia chemia do usuwania pokryć malarskich jest bezpieczna dla elementów ale przy tym trudna w stosowaniu bo trzeba robić to ręcznie i jest szkodliwa dla zdrowia.
W praktyce wykorzystuje się kilka metod.
Odpowiednia chemia do usuwania pokryć malarskich jest bezpieczna dla elementów ale przy tym trudna w stosowaniu bo trzeba robić to ręcznie i jest szkodliwa dla zdrowia.
W praktyce wykorzystuje się kilka metod.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- Gobo
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
- Model: 67fast68Conv69Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: granat, złoty, niebieski
- Lokalizacja:: Wawa
Re: Usuwanie starych powłok lakierniczych
Obróbki strumieniowo-ściernej nic nie zastąpi Oczywiście rodzaj ścierniwa (piach, korund, szkło, soda, ceramika) należy dobrać do rodzaju obrabianej powierzchni. No i duuużo zależy od operatora (i sprzętu)
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
- Model: 1964 1/2 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Caspian Blue
Re: Usuwanie starych powłok lakierniczych
Według blacharza, który widział moje auto, ścieranie lakieru jest bardzo inwazyjne i zedrze kilkadziesiąt-kilkaset mikronów blachy, która i tak już ma swoje lata i "pływa". Nie ukrywam, że temat dla mnie nowy, więc ciekaw jestem Waszych opinii.
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Usuwanie starych powłok lakierniczych
Jeśli blacha nie jest skorodowana to czy ma rok, 50 lat czy 100 lat nie ma znaczenia. Jeśli blacharz chce usuwać ci lakier przez szlifowanie, np. kątówką to... zmień blacharza. Usuwanie całkowite lakieru dla idei, żeby dać nowy też nie jest dobrym pomysłem. Do każdego samochodu i jego elementu należy podejść indywidualnie dobierając metody do potrzeb.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- Gobo
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
- Model: 67fast68Conv69Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: granat, złoty, niebieski
- Lokalizacja:: Wawa
Re: Usuwanie starych powłok lakierniczych
Popatrz sobie na profil tego gościa to sobie wyrobisz zdanie
https://www.facebook.com/sodablasterleoncin
https://www.facebook.com/sodablasterleoncin
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
- Model: 1964 1/2 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Caspian Blue
Re: Usuwanie starych powłok lakierniczych
Dzięki za porady. Póki co zakładam, że zaangażuję kogoś, kto zdejmie stary lakier oraz zabezpieczy blachę. Podczas procesu wyjdą kwiatki i co wyda się co należałoby dokupić. W oczekiwaniu na części auto mogę zabrać do siebie i potem dalej zlecać roboty.
Jakiś namiar na kogoś, z kim można rozmawiać w tych tematach w Wielkopolsce?
Jakiś namiar na kogoś, z kim można rozmawiać w tych tematach w Wielkopolsce?