To o czym pisał yoozeq dotyczy importu bezpośrednio z USA. Jaki masz dokument zakupu? Umowę/fakturę od Geeversa? Jeśłi tak to jest to WDT czyli wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów. w 2008 pierwszego Mustanga importowałem dokładnie tak samo i miałem trochę problemów przez to. Głównie dlatego że przy imporcie bezpośrednio z USA na deklaracji celnej jest już podany kod towaru (pojazdu kolekcjonerskiego) co automatycznie zwalnia z zapłaty akcyzy i cła. Pozostaje VAT 8%. Przy WDT nie ma takiego dokumentu, więc na pewno musisz ogarnąć VAT25 (jeśli dobrze pamiętam nr) w Urzędzie skarbowym (to tylko deklaracja że jesteś zwolniony z zaplaty VAT), całą procedurę z rzeczoznawcą i konserwatorem oraz przeglądem dla zabytków (uzyskując wcześniej próbne blachy).mgrajek pisze:Mój 65 Fastback kupiony od 73 latki z San Bruno CA, przez Geeversa, właśnie zmierza lawetą w kierunku Polski i ma być w sobotę pod domem. Będzie miał Title, Fakture, Opłacone EU taxes, co mam dalej robić z papierami jak chce go na żółte? Czy aktualne jest to to co pisał Yoozeq w 2013 kilka postów wcześniej?
Ja to ogarniałem 7 lat temu a wiem że od tego czasu przepismy ewoluowały trochę ja miałem problem z akcyzą bo Urząd Komunikacji żądał papieru z UC że akcyza jest zapłacona lub jestem z niej zwolniony. Bujałem się ze dwa miesiące ale jakiś papier wystawili. Teraz powinno być prościej. Najlepiej zadzwon do UK i zapytaj o szczegóły, jak trafisz na kumatą osobę to pójdzie z górki.
powodzenia.