Mały1973 pisze:Nie masz takiej możłiwości żeby oclic na zabytek i rejestrowac na białe !!! Zeby miec zolte tablice to nie decyduje o tym UK tylko konserwator zabytków i tam najpierw załatwiasz dokumenty.
Uważam ze sie mylisz odnośnie tablic zółtych białych i możliwe, że po prostu nie zrozumiałes o co pytał Arek, zeby miec zółte tablice oczywiście ze decyduje konserwator zabytków, tego nie podważałem nigdy, bo sam je mam wiec wiem jak to wyglada
.
Z tego co dowiadywałem sie w moim miejscowym urzędzie [wydział komunikacji]:
* sprowadzając i nawet odprawiajac auto jako pojazd kolekcjonerski/zabytek masz możliwość wyboru: możesz rejestrować auto na białe lub na zółte, jesli chcesz na zółte, to oczywiscie musza byc spelnione warunki ktore kazdy zna [czyt. opinia rzeczoznawcy/wpis do ewidencji lub rejestru/biala karta/wniosek o przeprowadzenie badania technicznego itd itp.] ale jesli chcesz białe tablice placisz oplate recyklingowa 500 zl oraz oczywiscie musisz robic coroczne przegady i
auto podlega normalnej procedurze rejestracji na biale.
jak to powiedzial pan w urzedzie odprawa celna to jedno a co innego rejestracja pojazdu, moge odprawic auto na zabytek/kolekcjonerski a pozniej przyjsc do urzedu i zarejestrowac go na bialych tablicach, bo oni nie maja mozliwosci sprawdzenia i mnie nie zmusza zebym zarejestrowal jako zabytek, nawet jesli spelnia wszystkie kryteria i zostal odprawiony jako zabytek/kolekcjonerski.
Tak dowiedziałem sie w moim urzedzie, najlepiej proponuje po prostu zadzwonic do wydzialu komunikcji i zapytac
Na pewno nie możesz zmienić zarejestrowanego auta z żółtych na białe [chyba, że auto straciło "wartości" na pojazd zabytkowy wiec może być wykreślone z listy ewidencji bądz rejestru]. Podczas gdy przy PIERWSZEJ rejestracji w kraju po sprowadzeniu masz możliwość wyboru: białe/ żółte. TAK ZOSTAŁEM POINFORMOWANY. Chyba, że po raz kolejny wychodzi Państwo w Państwie i dowolna interpretacja przepisów, w związku ze slabą znajomościa tematu.
edit:
przykład:
http://www.skrzelinski.com/untitled/rze ... ekst2.html
cytat z ww. strony internetowej skrócony do najważniejszych informacji:
1. KUPIĆ
2. Zgłosić się do Rzeczoznawcy i uzyskać opnie.
3. U swojego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków poprosić o wstępną Opinię (Promesę) na wjazd z tym autem do Polski przez przejście graniczne.
4. Na przejściu granicznym okazać Opinię Konserwatora, pobrać "przekazówkę" do Urzędu Celnego w swoim rejonie oraz opłacić VAT (7%) od wartości auta i kosztu transportu (pojazdy spoza Unii Europejskiej).[..]
5. Ponownie zgłosić się do Rzeczoznawców z wnioskiem o dokonanie oględzin tego sprowadzonego pojazdu oraz dokonanie badań stanowiskowych i potwierdzenie zabytkowego charakteru auta,
6. Ponownie zgłosić się do swojego
Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków, przedstawić protokół badań stanowiskowych i żądać wydania Zaświadczenia o zabytkowym lub kolekcjonerskim charakterze auta;
7. W terminie do 2 tygodni (lub zgodnie z systemem CELINA) od wjazdu do Polski zgłosić się z autem do swojego Urzędu Celnego aby
dokonać odprawy ostatecznej pojazdu.
8. Wyremontować auto w dowolnym tempie
9. Dokonać szczegółowego przeglądu technicznego i zarejestrować auto:
- a jako normalny pojazd na białych tablicach, lub
- jako pojazd zabytkowy - na żółtych tablicach (po wpisaniu go na wniosek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do Centralnej Ewidencji lub Centralnego Rejestru Zabytków w Polsce)
ZWRÓĆCIE UWAGĘ, ŻE NAJPIERW CLISZ [LOGICZNE] JAKO POJAZD ZABYTKOWY a później wybierasz czy ma być na żółtych czy białych.
Mały1973 pisze:A oponia rzeczoznawcy dla UC jest warta tyle co kolejny nic nie znaczacy papierek, oni maja swoje ksiazeczki, a jak nie ksiazeczki to posilkuja sie portalami akucyjnymi, a jak nadal nie to powoluja rzeczonawce, jak bedzie po ich stronie to jeszcze petent doplaca koszty rzeczoznawcy.
A z ocleniem na zółte tablice to juz tez coraz większe jaja robią, było na forum, pełno tego w necie itd itd, poczytajcie o np tu, jakis czas temu na TVN Turbo tez był program o tych problemach
http://moto.onet.pl/1650556,1,celnicy-k ... ml?node=13" onclick="window.open(this.href);return false;
I kolejna sprawa co było też na forum w jakimś wątku, minusy posiadania samochodu z zółtymi tablicami, od ograniczen w ruchu po np duze kary w przypadku zniszczenia z własnej winy, a konczac na tym, że nawet o głupie opony musisz sie pytac kolejnego kretyna czy mozesz...
o to co powyżej arek nie pytał i jest to poza tematem pytania.