mustang r6 a v8 wąskie szerokie felgi mosty

czym podkuwamy nasze konie

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

mustang r6 a v8 wąskie szerokie felgi mosty

Post autor: FoMoCo » 2015-09-27, 14:12

Witam. Zastanawiam sie dlaczego mustang z silnikiem r6 jest,, wezszy., niż v8, czy ta różnica wynika tylko z innej szerokości felgi i jej et, czy mosty i zwrotnice są inne?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: mustang r6 a v8 wąskie szerokie felgi mosty

Post autor: 6t07t » 2015-09-29, 07:44

Szerokość samochodu, jest taki sama w I6 i V8. Oczywiście dotyczy to modeli wg serii czyli np. modele 65-66 są węższe o ok. 2" od 67-68.
Techniczne różnice w serii 65-66 między I6 a V8 to:
- inne zwrotnice przednie (w I6 mniejsza średnica czopa piasty, mniejsze łożyska, inaczej wyprofilowane ramiona, inne ograniczniki skrętu);
- inne hamulce (w I6 hamulce 9", w V8 10");
Z tego względu rozstaw kół z przodu w I6 jest o 0,6" mniejszy
- inny tylny most (w I6 most zintegrowany, mniejsza przekładnia główna. Rozstaw kół tylnych jednakowy dla I6 i V8).


Pozostałe różnice to:
- inne sprężyny (w I6 dostosowane do mniejszej masy silnika)
- inny układ kierowniczy (dot. wersji bez wspomagania. W I6 inny układ drążków, mniejsze i i cieńsze drążki i końcówki);
- inne skrzynie manualne 3-sp i 4-sp (W I6 mniejsze);
- inny wał napędowy przy skrzyni manualnej (W I6 mniejsza średnica, mniejsze krzyżaki).


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: mustang r6 a v8 wąskie szerokie felgi mosty

Post autor: FoMoCo » 2015-09-30, 20:15

Dzięki 6t07t , czy jezeli załoze te http://www.cjponyparts.com/american-rac ... /p/W127-V/" onclick="window.open(this.href);return false; to beda ładnie w lini z krawedzia blotnika , czy trzeba jeszcze kupic dystanse ?



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: mustang r6 a v8 wąskie szerokie felgi mosty

Post autor: anbr64 » 2015-09-30, 21:17

FoMoCo pisze:Dzięki 6t07t , czy jezeli załoze te http://www.cjponyparts.com/american-rac ... /p/W127-V/" onclick="window.open(this.href);return false; to beda ładnie w lini z krawedzia blotnika , czy trzeba jeszcze kupic dystanse ?
To co chcesz kupić to praktycznie max co wejdzie ci pod błotnik bez przeróbek. pamiętaj, ze wzrór Ansen występował jeżeli sie nie myle dopiero od 68r. Z oponami 215/60 lub 65 mozesz mieć problem z tyłem przy jezdzie w 4 osoby. pomagaja tylne pompowane amortyzatory. Nie zakładałbym 15 bez sprawdzenia stanu I ewentualnej wymiany amorków, sprężyn I resorów. Obetrzesz opony.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: mustang r6 a v8 wąskie szerokie felgi mosty

Post autor: 6t07t » 2015-09-30, 22:38

Przy felgach decydującą sprawą jest odsadzenie.
Znana jest szerokość felgi czyli 7". Znane jest odsadzenie (backspace) 4".
Oznacza to ze felga wychodzi 4" do środka nadkola.
Weź miarkę, listewkę i sprawdź.
Ale już ci powiem, że takie felgi z oponami 215/65-15 wejdą bez żadnego problemu przy jeżdżeniu bez całkowitego obciążania auta.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: mustang r6 a v8 wąskie szerokie felgi mosty

Post autor: simontlc » 2015-10-06, 17:21

6t07t pisze:Przy felgach decydującą sprawą jest odsadzenie.
Znana jest szerokość felgi czyli 7". Znane jest odsadzenie (backspace) 4".
Oznacza to ze felga wychodzi 4" do środka nadkola.
Weź miarkę, listewkę i sprawdź.
Ale już ci powiem, że takie felgi z oponami 215/65-15 wejdą bez żadnego problemu przy jeżdżeniu bez całkowitego obciążania auta.
Podepne sie do tematu a co powiesz Piotr o 15" 7"szer.i et65 ?


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: mustang r6 a v8 wąskie szerokie felgi mosty

Post autor: Gobo » 2015-10-06, 18:49

6t07t pisze:Przy felgach decydującą sprawą jest odsadzenie.
Znana jest szerokość felgi czyli 7". Znane jest odsadzenie (backspace) 4".
Odsadzenie/ET (Offset) to nie to samo co "Backspace". To pierwsze mierzy się od linii symetrii felgi do powierzchni montażu... a Backspace od wewnętrznej krawędzi felgi do powierzchni montażu na piaście.
pzdr
W.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: mustang r6 a v8 wąskie szerokie felgi mosty

Post autor: 6t07t » 2015-10-06, 19:05

ET65 to mocno do środka osadzone felgi. Będzie kolizja z ramionami zwrotnic.
Kiedyś przymierzałem do sześcio-cylindrówki felgi 4x114,3 z Nissana 14x6, z podobnym ET i właśnie z przodu była taka kolizja nawet przy węższej feldze..


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: mustang r6 a v8 wąskie szerokie felgi mosty

Post autor: simontlc » 2015-10-06, 20:32

6t07t pisze:ET65 to mocno do środka osadzone felgi. Będzie kolizja z ramionami zwrotnic.
Kiedyś przymierzałem do sześcio-cylindrówki felgi 4x114,3 z Nissana 14x6, z podobnym ET i właśnie z przodu była taka kolizja nawet przy węższej feldze..
czyli jedynie dystans wchodzi w gre ??


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: mustang r6 a v8 wąskie szerokie felgi mosty

Post autor: FoMoCo » 2015-10-07, 21:17

Generalnie mało które felgi od,, wspolczesnych,, aut pasują, są za bardzo schowane



Awatar użytkownika
FoMoCo
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-08-22, 22:48
Model: 1966 3.3 L6 Coupe
Kolor: Czarny

Re: mustang r6 a v8 wąskie szerokie felgi mosty

Post autor: FoMoCo » 2015-10-07, 21:22

6t07t pisze:Przy felgach decydującą sprawą jest odsadzenie.
Znana jest szerokość felgi czyli 7". Znane jest odsadzenie (backspace) 4".
Oznacza to ze felga wychodzi 4" do środka nadkola.
Weź miarkę, listewkę i sprawdź.
Ale już ci powiem, że takie felgi z oponami 215/65-15 wejdą bez żadnego problemu przy jeżdżeniu bez całkowitego obciążania auta.
Nie mam jak tego zmierzyć, błotniki tylne nie są jeszcze wspawane, ale bd mogły zasiąść z tyłu 2 lekkie osoby? czy bd jiz kolizja z blotnikiem opony mam 215/60 amo nowe i resory seryjne



ODPOWIEDZ

Wróć do „17 koła i ogumienie”