Dobór felg i opon w klasyku

czym podkuwamy nasze konie

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: Dobór felg i opon w klasyku

Post autor: emgie » 2017-08-08, 14:17

oj uważaj z tymi kółkami.

Kupiłem TorqThrust D 15x6 z odsadzeniem ET=4.
Na to poszły opony 215/60

... i po wczorajszym cofaniu przez dość wysoki próg mam niestety lekko podgięty wewnętrzny rant błotnika. Do uratowania, ale boli.
Fakt że sprężyny są marne, ale tego się nie spodziewałem (w końcu po coś są odbojniki).

Generalnie czytając różne fora, pytając sprzedawców itp miało nie być z tym zestawem żadnego problemu. Pierwotnie chciałem 205/65, ale ze względu na niedostępność oraz zapewnienia że nie będzie problemu wziąłem 215/60 no i masz :(

Ogólnie mówiąc... nie warto przesadzać z rozmiarami. Przy zwykłej jeździe nic się nie dzieje. Ale jak na zakręcie wyskoczą Ci nierówności to problem gotowy


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Dobór felg i opon w klasyku

Post autor: Pavulon_ » 2017-08-08, 15:45

emgie pisze:oj uważaj z tymi kółkami.

Kupiłem TorqThrust D 15x6 z odsadzeniem ET=4.
Na to poszły opony 215/60
taki dokładnie miałem plan ale z Magnum500 sugerując się wypowiedziami i testami tutaj na forum. Do zakupu jeszcze nie doszło więc rozważę 205/60. 215 a 205 różnicy mi nie robi bo stockowo mam 185/75



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: Dobór felg i opon w klasyku

Post autor: emgie » 2017-10-23, 15:38

Chciałem podzielić się z Wami moją wtopą z felgami TorqThrust D.
Przyjechały bardzo ładne, po założeniu wyglądały super ale...

Auto okrutnie telepało powyżej 90 km/h więc zacząłem poszukiwania. Chłopaki zasugerowali w pierwszej kolejności sprawdzenie kół - nie wierzyłem że tu może być problem, ale... zbladłem jak zobaczyłem.

Felgi nowiutkie, a krzywe jak cholera. Boczne bicia na ok 0,5 cm. W pionie podobnie. Do tego na wyważarce ładnie widać, że podczas obróbki CNC ewidentnie coś krzywo montowali, bo materiał jest w jednym miejscu zebrany bardziej niż w innym - widać gołym okiem jak się kołem zakręci. To poniekąd tłumaczy spore ciężarki przyklejone jeszcze w sklepie w USA (kupowałem zestaw wraz oponami - wyważony i teoretycznie sprawdzony). Felgi mimo że to American Racing produkowane są w Chinach. Jakość jest fatalna. Zawiozłem je na prostowanie na ulicę Znaną w Warszawie. Panowie wyprostowali i powinno być ok, ale z wyważeniem też się sporo męczyli.

Jeszcze nie testowałem po założeniu, ale obstawiam że to właśnie było to. Ostrzegam przed tym szajsem... bo kosztują dużo a odesłać nie ma jak :(


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Dobór felg i opon w klasyku

Post autor: 6t07t » 2017-10-23, 17:05

Niestety trafiła ci się taka partia.
Często jednak lepiej poszukać używanych ze starszej produkcji i odnowić bo jakość jest nieporównywalnie lepsza.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „17 koła i ogumienie”