Sprzęgło jakie wybrać

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Sprzęgło jakie wybrać

Post autor: Stachu_xjr » 2011-08-15, 21:51

Przelatane 52 tys km w tym 10 tys z doładowaniem (500hp) no i juz odczuwam problem przy ostrym przyspieszaniu czasem bieg nie chce wejsc , więc na moje oko spregło juz nie daje rady Jakie wybrac do jazdy codziennej, nie typu on/off czy ktoś przerabiał ten temat i czy są jakieś róznicze w ilosci zębów na wałku wzgledem lat produkcji ?? znalazłem takie cuś Stage 2 http://www.americanmuscle.com/spec-stag ... lutch.html" onclick="window.open(this.href);return false; wyda ?



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Sprzęgło jakie wybrać

Post autor: AluStar » 2011-08-15, 22:20

Sprzgla przerabiali :
- Alustar - McLeod - http://mcleodracing.com/info/?id=5287
- PMN - SPEC 3
- Escalar - SPEC 3
- Redhornet - Exedy Racing
Standard w naszych jest 20 000 km i do wymiany fabryczne . Teraz po rozmowie z Konstruktorem ( bo tak sie zdarzylo ) powiedzial ze tego jeszce nie zlamali .
w GT niewiem :wstyd: .
Jakei bys nie wybral do streetu to nie obawiaj sie ze bedzie ciezej pracowalo - z doświadczenia wiem ze raczej w ta druga strone - czyli lzej ..
Rada tylko docisku hydraulicznego nie zmieniaj jezeli to masz u siebei .. I my zmienialismy cale komplety czyli kolo + sprzeglo ..
No i nie polecam RAM ..
Polecam CENTERFORCE Dual , McLeod , Spec

Co jakis czas wychodza nowe i sa bardzo dobre .. Wiec bez obawy. Kiedys SPEC byl nienajlepszy , ale sie poprawil. Nie patrz co reklamuja tylko co zachwalaja uzytkownicy !!



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Re: Sprzęgło jakie wybrać

Post autor: Darenty » 2011-08-16, 01:36

No ja się podepnę pod pytanie Stacha w sensie - co jest z tą zmienną ilością zębów dla tego samego rocznika i rodzaju skrzyni?


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Re: Sprzęgło jakie wybrać

Post autor: Madasek » 2011-08-16, 02:21

AluStar pisze: Standard w naszych jest 20 000 km i do wymiany fabryczne . Teraz po rozmowie z Konstruktorem ( bo tak sie zdarzylo ) powiedzial ze tego jeszce nie zlamali .
w GT niewiem :wstyd: .
[/b]

no i mi sie zbliza :P 20K



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Re: Sprzęgło jakie wybrać

Post autor: RedHornet » 2011-08-18, 07:58

Wydaje mi się ze mogę polecić Exedy. Moje to Exedy Mach 400 w przypadku twojego auta musiałbyś raczej iść w Exedy Mach 500.
Zaletą nie wątpliwie jest pełny osprzęt tzn sprzęgło w zestawie zawiera w cenie łożysko, fabryczny nowy Fordowski wyprzęgnik i urządzenie centrujące.
Wydaje się tez konieczna zmiana koła dwu masowego ponieważ średnica tarczki sprzęgła Exedy jest mniejsza aniżeli fabrycznego koła tak ze tarczka nie idzie po całej jego powierzchni od środka. Jeżeli skrzynie masz nie grzebaną to nasze sprzęgła są 10 zębowe a koło masowe 6 śrubowe. Koła Exedy są stalowe. Nie wiem czy przy doładowanym silniku jest sens zmiany koła na aluminiowe? W każdym razie jak dostaniesz koło to wszystko posprawdzaj bo ja to przeoczyłem i dopiero przy montażu okazało się ze koło dwu masowe dostałem na 8 śrub a nie 6. Zostałem wiec przy fabrycznym a tamto musiałem odsyłać - na szczęście dostałem zwrot kasy.

To chyba tyle w tym temacie.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Re: Sprzęgło jakie wybrać

Post autor: kaskader bart » 2014-07-14, 11:26

Odświeżę nieco temat ;)
Niedlugo zbliża mi się wymiana sprzęgla w moim GT Roush supercharger.
Nie ukrywam że budżet mam ograniczony ( 300-400 $ )
Chcialbym zostawić stockowy Flywheel. Dobrze żeby sprzęglo bylo z lekkim zapasem. Teraz mam niby 435ph i 400 ft-lb
No i ma się w miare normalnie jeździć.
Myślalem o tym :
http://www.summitracing.com/dom/parts/m ... el/mustang
No i jest tez centerforce ale lekko poza budżetem : http://www.summitracing.com/dom/parts/c ... el/mustang" onclick="window.open(this.href);return false;
Co polecacie ?



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Sprzęgło jakie wybrać

Post autor: Stachu_xjr » 2014-07-14, 21:41

http://www.americanmuscle.com/spec-stag ... lutch.html" onclick="window.open(this.href);return false; Ja mam to zrobiłem na nim dobre 30 tys km i nie wykazuje zmęcznia przy 490 KM mocy , normalnie działa nie ON-OFF , jestem zadowolony ,flywheel seria



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Sprzęgło jakie wybrać

Post autor: caniggia » 2014-08-12, 01:05

Z racji, że ostatnio miałem trochę do czynienia z różnymi sprzęgłami w różnych modelach aut, the winner is McLeod.
Chodzi lekko jak fabryka w wersji RXT, trzyma do 1000hp.
Ze Speca, stage chyba 3, działało prawie jak on/off, jedno się rozdupiło w drobny mak, drugie 40g niedoważone.

Dołóż trochę kasy i kup raz a dobrze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”