otwory wentylacyjne w masce

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

otwory wentylacyjne w masce

Post autor: pavlito » 2010-01-18, 00:47

Zastanawiam się nad wycięciem otworów wentylacyjnych w masce tak, jak są np. w Super Snake - bliżej szyby. Chodzi o dwie kwestie. Po pierwsze o odessanie gorącego powietrza z komory silnika. Po drugie o dodatkowe ustabilizowanie maski, która jak wiecie z autopsji jest ruchoma przy pewnych prędkościach. Ja co prawda swoją wyregulowałem odbojnikami i nawet pow. 210 mnie już nie stresuje, ale do stabilności znanej z innych aut jej daleko.

Może macie jakieś sugestie odnośnie tego co można wsadzić w wycięte otwory, jak zabezpieczyć silnik przez obrzyganiem deszczówką, rdzą itp.? Gdzie umieścili byście otwory? Jak duże? Czy otwory w ogóle coś pomogą w tych dwóch kwestiach?

Nie piszcie tylko: nie wycinaj, szkoda blachy, kup inną gotową. Chodzi mi o Wasze zdanie w kwestii wykonania otworów.



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-01-23, 20:43

Najlepiej zrobic to radziecku, czyli skopiowac polozenie i ksztalt otworow od kolegi ktory ma taka maske. Jak ktos ma otwory w masce niech sie pochwali, chetnie zrobie sobie szablon i wytne w mojej. Trzeba by poszukac na necie czy nie sprzedaja gdzies jakiegos kitu z szablonami i ramkami do modyfikacji maski.

Znalazlem takie fajne cos na maske

http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=97290

mozna by to zamontowac po bokach maski, a jak bedzie padal deszcz to zaslaniamy od spodu i tyle.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2010-01-26, 21:58

Właśnie kwestia deszczu mnie martwi. Chciałbym zamontować coś zamykanego (zasuwanego), żeby w gorące dni (np. w korkach lub przy ostrzejszej jeździe) odsłaniać, ale w czasie deszczu nie brudzić zanadto silnika. Dobrze by było, żeby to nie wyglądało jak domowa kratka wentylacyjna, wesoło pyrkająca przy podmuchach wiatru :) poza tym te domowe są z reguły białe lub brązowe - średnio się komponują z niebieskim :hyhy:

znalazłem inne coś :)
http://www.spojler.com.pl/szukaj?s_mark ... 17&s_kat=0
Polacy zaczęli główkować...



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-01-27, 00:02

pavlito pisze:Właśnie kwestia deszczu mnie martwi. Chciałbym zamontować coś zamykanego (zasuwanego), żeby w gorące dni (np. w korkach lub przy ostrzejszej jeździe) odsłaniać, ale w czasie deszczu nie brudzić zanadto silnika. Dobrze by było, żeby to nie wyglądało jak domowa kratka wentylacyjna, wesoło pyrkająca przy podmuchach wiatru :) poza tym te domowe są z reguły białe lub brązowe - średnio się komponują z niebieskim :hyhy:

znalazłem inne coś :)
http://www.spojler.com.pl/szukaj?s_mark ... 17&s_kat=0
Polacy zaczęli główkować...
Ciekaw jestem gdzie produkują te spojlery i maski....
Aby woda nie lała się przez kratki wentylacyjne można by pod kratką zamontować coś jak metalowy "lejek" z rurką odprowadzającą wodę, ten "lejek" powinien być odsunięty od maski aby powietrza mogło przepływać sobie.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2010-01-27, 01:44

Też wpadłem na ten lejek (w sumie wszystkie auta coś w tym stylu mają przy odwodnieniu wlotu do nawiewu kabiny). Boję się tylko, że woda i tak w czasie jazdy będzie rozpylana po komorze silnika i nie wyprofiluję tak lejka, żeby przy każdej prędkości wyłapywał wodę. "Szyberek" wydaje mi się pewniejszy.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-27, 08:13

a macie moze jakies fotki takiej maski od GT z takimi wlotami? ciekawi mnie efekt koncowy, mysle ze takie delikatne skrzela dobrze by wygladaly.. ogolnie zastanawiam sie czy nad maska w stylu KR, Mirmal ma forme,wiec nie byloby klopotu, jednak zastanawiam sie czy odbieganie od oryginalnego wygladu jest dobrym kierunkiem..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-01-27, 16:07

Dark Red pisze:
pavlito pisze:Właśnie kwestia deszczu mnie martwi. Chciałbym zamontować coś zamykanego (zasuwanego), żeby w gorące dni (np. w korkach lub przy ostrzejszej jeździe) odsłaniać, ale w czasie deszczu nie brudzić zanadto silnika. Dobrze by było, żeby to nie wyglądało jak domowa kratka wentylacyjna, wesoło pyrkająca przy podmuchach wiatru :) poza tym te domowe są z reguły białe lub brązowe - średnio się komponują z niebieskim :hyhy:

znalazłem inne coś :)
http://www.spojler.com.pl/szukaj?s_mark ... 17&s_kat=0
Polacy zaczęli główkować...
Ciekaw jestem gdzie produkują te spojlery i maski....
Aby woda nie lała się przez kratki wentylacyjne można by pod kratką zamontować coś jak metalowy "lejek" z rurką odprowadzającą wodę, ten "lejek" powinien być odsunięty od maski aby powietrza mogło przepływać sobie.
Te z linka to produkuja pod Krakowem . Znam Bardzo dobrze ta firme .



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2010-01-28, 23:47

AluStar pisze:Te z linka to produkuja pod Krakowem . Znam Bardzo dobrze ta firme .
...i jakiś komentarz? uciekać? montować? laminaty sp. z o.o.? wcześniej robiliśmy do malucha, ale już ich nie produkują, to się na Mustanga przesiedliśmy? :hyhy:



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-01-29, 02:07

pavlito, W tym jest problem : czesc sami robia to :
pavlito pisze: ...uciekać? laminaty sp. z o.o.? wcześniej robiliśmy do malucha, ale już ich nie produkują, to się na Mustanga przesiedliśmy? :hyhy:
ale zaczeli brac chyba z Nowego sacza. Kiedys sprzedawali na gieldzie w Krakowie .
Ale i tak nie wieze ze tak wielkich gabarytow maska wytrzyma opor.
Tym bardziej że nasze maski sa z laminatu klejone bez jakiegokolwiek wzmocnienia.


Co tu sei rozpisywać : widać Zderzaki w rozsypce na naszych ulicach..

Ale mozna zawsze sprawdzić na miejscu : Oto skuteczny test Maski mustanga . :przestraszony:




Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-01-29, 11:15

W dodatku zawsze taniej sprawdzić samemu, w sieci znalazłem że SHELBY za testowanie maski woła 16000$ :wstyd: http://www.fordpedia.org/2010/01/06/she ... 500-hoods/
Może stosuje złoty młotek :P i jest on jednorazowy :zdziwko:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”