Potencjał silnika 4.6 V8 bez dodawania kompressora

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2010-07-09, 01:02

Przy przepustnicach zawsze pytaja o to napiecie ale inny jest problem z tymi bledami i jakze banalny :D sam tego doswiadczylem na wlasnej skorze...chodzi o ta sprezynkę :D

Swoja droga nie wiem co moze powodowac inne napiecie niz prawidlowe 1,4-1,45V?

N/A dokladnie wolnossący po naszemu, gdzies też na forum sie ktoś wymadrzał że krótkie kolektory prawie nic nie daja nad stockowymi, a duza role odgrywa tu konstrukcja jak i tzw "collector" czyli miejsce gdzie schodza sie rury i jego kontrukcja. Tak KooKs wychodzi najlepiej przy 6K rpm Bassani mial troche mniej ale niby rowniejszy przebieg przez RPM.

Co do krotkich kolektorów to jednak RedHornetowi chyba coś dały?

Co do kółek może masz rację, niestety nie było okazji przehamowac po ich montazu, różnica jaką odczulismy to zmnieszone spalanie



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2010-07-09, 07:51

Adam Wh pisze:Można dociągnąć do 450 koni mierzonych na silniku z większością rzeczy z listy RedHorneta + rozwiercane CNC głowice. Te modyfikacje jednak umieszczą nas w przedziale emisji CO2 wykraczającym poza normy, nawet te z usa... 458 koni to oficjalna osiągnięta i zmierzona ilość przez firmę Livernois. Jednak są Stangi (05-09 4,6) w usa, które ćwiartkę robiły poniżej 11s bez doładowania. Nasuwa się więc refleksja, ze musiały przekroczyć i tą barierę. Pewnie umieszczając stożek tak jak to robi Kenne Bell w naprawę chłodnym miejscu, dołączając kompozytowy kolektor ssący, likwidując AC, zmieniając koło zamachowe, wał na zdecydowanie lżejszy, a w skrajnych przypadkach rozwiercając silnik.

Większość ludzi wybiera doładowanie jako prostsze w instalacji, dające szybki i pewny efekt. Ale ale, powstrzymajmy się na chwilę z tym aplauzem. Większość z nich nie wspomina o wadach i efektach ubocznych. Instalacja Rousha przegrzewa silnik na torze powyżej temperatury powietrza przekraczającej 20 stopniC. A wiemy że Roush i tak nie wyżyłował swojego supercharger'a. Po rozgrzaniu silnika moc w Stangach z doładowaniem spada drastycznie. A silnika absolutnie nie wolno kręcić na zimno w żadnym aucie... No i powód dla mnie raczej dyskwalifikujący montaż kompresora czy turbiny to spora dodatkowa masa konieczna do umieszczenia na przedzie Stanga. Czyli innymi słowy utrata balansu i stabilności=wolniej pokonywane zakręty.

Popieram wiec pomysł pójścia trudniejsza drogą, ale może w efekcie końcowym dającą więcej satysfakcji.

PS. RedHornet gdzie znalazłeś koło pasowe steedy za $170? Ja w stanach najtaniej kupiłem za 199 i jeszcze za przesyłkę musiałem zapłacić.
Czytałem gdzieś ze ponoć elektryczna pompa niewiele dała- od 0 do 1% mocy.
Z tego co się orientuję do przepustnicy nie potrzebny jest upload. Wystarczy ustawić kąt motylka do odpowiedniego natężenia prądu. Jeśli się mylę to mnie popraw.
170 dolców podałem jako zestaw jeśli kupuje się elektryczną pompę wody bo wtedy Breenspeed daje możliwość zakupu tylko crank pulley - duże koło od pompy jest zbędne
http://www.brenspeed.com/701-hb1476n5.html
Jeśli chodzi o pompę wody to breenspeed reklamuje przyrost 8-10hp no ale bez sprawdzenia to teoria.
Przepustnica też może dać do 10KM i breenspeed zaleca zmianę programu - w sumie przy zakupie przepustnicy u nich dostaje się go gratis więc nie ma problemu.

Też bardzo jestem ciekaw tej hamowni w zeszłym roku wyskoczyło 364KM i od tamtej pory zmieniłem właśnie elektryczną pompę wody i wałki rozrządu w sumie patrząc na deklaracje producentów i dystrybutorów spokojnie powonieniem dodać 35KM i osiągnąć 400KM na wolnossącym silniku.

Jedyne co mogę jeszcze zmienić to Przepustnica, aluminiowe koło masowe i aluminiowy wał. Ten ostatni mam 'w pudełku' nie mogę sobie z nim poradzić tzn z wibracjami które on wywołuje i dodam że wał był już sprawdzany. Niestety usztywnienie zawieszenia i wymiany wszystkich łączeń na poliuretany poprawia właściwości jezdne ale przenosi zewsząd wszelkie drgania a te jakby na złość kumulowały się na wale. Lekki wał daje dosyć spory wzrost mocy w dolnym zakresie obrotów kiedy auto się rozpędza.

Jeśli chodzi o elektryczna pompę wody to jeszcze jedno moje pozytywne spostrzeżenie. Na normalnej pompie w gorące dni stojąc w korku auto się grzało a przynajmniej nie studziło po ostrej jeździe. Teraz stanie w korku czy na światłach to chłodzenie auta. Wynika to z tego że pompa ta cały czas pracuje na wysokich jednostajnych obrotach dając silnikowi duży przepływ cieczy chłodzącej niezależnie od obrotów silnika.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2010-07-09, 07:58

Madasek pisze:Przy przepustnicach zawsze pytaja o to napiecie ale inny jest problem z tymi bledami i jakze banalny :D sam tego doswiadczylem na wlasnej skorze...chodzi o ta sprezynkę :D

Swoja droga nie wiem co moze powodowac inne napiecie niz prawidlowe 1,4-1,45V?

N/A dokladnie wolnossący po naszemu, gdzies też na forum sie ktoś wymadrzał że krótkie kolektory prawie nic nie daja nad stockowymi, a duza role odgrywa tu konstrukcja jak i tzw "collector" czyli miejsce gdzie schodza sie rury i jego kontrukcja. Tak KooKs wychodzi najlepiej przy 6K rpm Bassani mial troche mniej ale niby rowniejszy przebieg przez RPM.

Co do krotkich kolektorów to jednak RedHornetowi chyba coś dały?

Co do kółek może masz rację, niestety nie było okazji przehamowac po ich montazu, różnica jaką odczulismy to zmnieszone spalanie
Tu jest ciekawy artykuł, 'być może sponsorowany' na temat krótkich kolektorów BBK. Pokrótce wynika z niego ze shorty przynajmniej BBK dają wzrost mocy w dolnej partii obrotów nie podbijając mocy na wysokich obrotach. Także jeśli ktoś patrzy na ogólny wysoki uzysk KM shorty nie są dobrym rozwiązaniem.

http://www.mustangmonthly.com/techartic ... sults.html


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2010-07-09, 08:02

I jeszcze taka mała lista czasów na 1/4 w stanach na aucie stokowym i lekko modyfikowanym ale wciąż N/A

Jednym słowem nasze czasy z naszymi modyfikacjami rzędu 14s to po prostu :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:
Wynikało by z tego ze amerykański gumowany tor ucina z przejazdu ok 1 - 1,5 sek albo z naszymi autami jest coś nie 'halo'

1/4 Mile Timeslips

Stock

1. 13.554 @ 103.44 DavidM
2. 13.678 @ 103.30 mot250
3. 13.697 @ 102.46 SP_51-F1
4. 13.78 @ 103 ford4v29
5. 13.884 @ 101.10 geezerbutler
6. 13.893 @ 101.27 bob
7. 13.900 @ 99.18 bushmaster
8. 14.02 @ 102.25 ford4V429

Mild Modifications (CAI, tune, gears, etc)

1. 12.135 @ 112.45 Rench
2. 12.461 @ 114.18 thump_rrr
3. 12.545 @ 107.34 Stkdidy
4. 12.583 @ 107.09 atomic_il
5. 12.635 @ 108.73 qwik_huh
6. 12.701 @ 108.64 vsop
7. 12.729 @ 107.07 dustindu4
8. 12.775 @ 108.84 ProMod
9. 12.782 @ 106.40 NinoAvila
10. 12.779 @ 108.755 stkdidy
11. 12.843 @ 108.74 qwik_huh
12. 12.891 @ 106.21 Ren274U
13. 12.893 @ 105.39 Scramblr
14. 12.901 @ 108.14 stang9325
15. 12.908 @ 109.69 enitalp
16. 13.037 @ 105.10 Redfire 05GT
17. 13.088 @ 108.40 max2000jp
18. 13.100 @ 106.38 Stoner
19. 13.105 @ 107.08 TerpGT17
20. 13.121 @ 107.753 enitalp
21. 13.181 @ 106.23 Modular81
22. 13.240 @ 106.07 Blackhat
23. 13.250 @ 106.25 ukfiveo
24. 13.305 @ 103.97 SilverFox
25. 13.233 @ 104.01 helicifii
26. 13.257 @ 109.36 mot250
27. 13.319 @ 103.04 2K05GT
28. 13.440 @ 106.93 05GT-OCD
29. 13.451 @ 105.94 Efynet
30. 13.418 @ 105.32 Mas35NYR
31. 13.451 @ 107.53 1SG
32. 13.482 @ 103.62 SP_51-F1
33. 13.533 @ 102.69 jmgford
34. 13.539 @ 105.18 AWESOMEO 4000
35. 13.543 @ 103.83 Crewhead
36. 13.702 @ 100.34 CDGun
36. 13.712 @ 104.37 pittperson
37. 13.706 @ 103.67 06GT
38. 13.840 @ 98.96 SC67Stang
39. 13.990 @ 96.92 hiznherponies
40. 15.160 @ 99.05 awakeinAZ


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2010-07-09, 10:23

11,150@119 James D'Amore III's no ale miał kłopoty z konwerterem i nie jechał na najlepszych oponach, za to miał dość chłodny dzień.

http://www.musclemustangfastfords.com/e ... _s281.html


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2010-07-09, 12:06

Silnik rozwiercany ale wciąż 3V modułowy 4,6. Więc chyba mieści się w temacie. Głowice też są wiercone... No a skrzynia- masz racje typowa do ćwiartek, tyle ze automat. Zawodowy kierowca woli manualną bo wyjdzie na tym lepiej mimo że bez konwertera. Cała reszta śmiertelników ćwiartkę zrobi zdecydowanie szybciej na takiej skrzyni. Tak czy siak jest to chyba jednak wciąż Mustang.


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-07-09, 18:48

Powiedzcie co trzeba zrobic zeby auto prawie sie podniosło - zostawić same blachy.
Mam Mickey Thompson i inni tez maja najlepsze Gradowe Opony i nawet raz nie widziałem aby autko tak wstało jak na zdjęciach.


Obrazek


Jakie oni tory maja ??



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2393
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-07-09, 19:24

przecież to nie wtym rzecz zanim zobaczyłem kto pisze posta to się zastanawiam co mu odpisać
patrzę a to ty alu i tak sobie myślę "niewiesz"
pierwsze co mają inne tory smarowane klejem tam na starcie opona pranie się nie śliźnie
a drugie to inne przełożenie mostu ok 4,2-4,7 tylko też mają inne skrzynie dragoe z 2 lub 3 biegami
i wtedy na starcie daje taki efekt



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-07-09, 22:51

Uwazam ze nam mocy nie brakuje i skrzynia nie ma wplywu na start. na predkosc tak. Ok przelozenie mocne - ale kurde dlaczego u nas nikt takiego gumowatego toru nie zrobi. ? Dobra nie zasmiecam tematu..



Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2010-07-10, 09:14

AluStar pisze:Powiedzcie co trzeba zrobic zeby auto prawie sie podniosło - zostawić same blachy.
Mam Mickey Thompson i inni tez maja najlepsze Gradowe Opony i nawet raz nie widziałem aby autko tak wstało jak na zdjęciach.

Jakie oni tory maja ??
Mnie ćwiartki nigdy nie kręciły więc się nie znam, ale wiem że:
Po pierwsze nie montują Griggs'a :D Zmieniają geometrię tylnego zawieszenia tak aby kąty gięcia w czasie przyspieszania "chowały" koło. Czyli obniżają mocowanie stabilizatorów (lower control arms) do ramy, górnego (upper control arm) odwrotnie. Mają miękkie sprężyny- szczególnie z tyłu, Amortyzatory z pełną regulacją kompresji i rebound'u. Przód wysoka wartość rebound, wysoka kompresji. Tył niski reboun i bardzo niska kompresja. Z przodu nie posiadają stabilizatora poprzecznego jak i ramy mocującej go. Całą masę jaka się da wywalają, a to czego się nie da przesuwają do tyłu.


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-07-10, 10:17

Adam Wh, o widzisz Dzieki !! ( Tez wole Track Day ) ale w naszym kraju lubi sie to co ma wiec i na to mozna czasami smignac, bo blisko.



Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2010-07-12, 13:21

A powracając do tematu taki przykład N/A rozwijający 350HP na tylnej osi, z momentem 327ft/lbf (350HP z us to 356naszych i 327ft/lbf=443n/m)

... re=related

Licząc każde z osobna:
Ford Racing rozwiercane głowice- około 20HP (+ LTH + FRPP Cam+CAI)
Comp Cam wałki rozrządu- od 25 do 40+RWHP
Koła pasowe- 8 do 10RWHP
JLT dolot + program- 28 RWHP
JBA długie kolektory+ sekcja środkowa- różnie podają, w zależności od przerabianego powietrza. Powiedzmy że w tym zestawieniu od 10 do 15RWHP

Łącznie daje to od 91 do 111RWHP. Nasze mustangi mają fabrycznie około 300KM na silniku (przy stratach 11%) około 267RWHP. Na filmie moc na osi=350KM wiec przy stratach 11% na silniku powinno być prawie 400KM . Gdy do fabrycznych 267RWHP dodamy 91 wyjdzie 358RWHP. Porównując do filmu mamy naddatek 8RWHP. Wniosek nasuwa mi się taki że jeśli producent podaje widełki, raczej bierzmy pod uwagę niższe dane.


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Post autor: Stachu_xjr » 2010-07-12, 21:46

Jak wygląda wymiana wałków rozrządu na inne ostrzejsze - tj chodzi mi o regulacje luzu zaworowego - jak jest ustawiany śruba ?? płytkami?? hydraulicznie ?? i czy trzeba wgrywać odpowiedni program pod takie wałki ?? i ogólnie czy trudna sprawa ??



Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2010-07-12, 23:13

Jeśli masz dryg możesz zrobić to sam. Ale warto mieć instrukcję. Regulacja jest hydrauliczna- jeśli w czasie wymiany nie odpowietrzysz lash adjuster'ów po odpaleniu silnika słychać strzelanie zaworków. Ale to normalka i jest procedura odpowietrzania gdy wszystko masz już pomontowane. Potrzebne jest też specjalne narzędzie do kompresji sprężyn, chociaż ponoć można i bez...

Tu dobra instrukcja: http://home.comcast.net/~cookpaging/ham ... dcams.html

Za jakiś czas będę mógł polecić bardzo dobrego mechanika (kolega właśnie wrócił na dobre ze stanów). Okolice Rzeszowa. Potrafi większość rzeczy włącznie z zabawą przy komputerach.


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-10-25, 10:39

Adam Wh pisze: No i powód dla mnie raczej dyskwalifikujący montaż kompresora czy turbiny to spora dodatkowa masa konieczna do umieszczenia na przedzie Stanga. Czyli innymi słowy utrata balansu i stabilności=wolniej pokonywane zakręty.

P
Wystarczy że przeniesiesz akumulator do bagażnika i problem dodatkowej masy kompresora masz rozwiązany bo kompresor nie waży więcej niż akumulator. Kosztowo kompresor bez intercoolera prawdopodobnie będzie tańszy niż wymiana głowic obrabianych CNC, wałki, longi, lekkie koła zamachowe, stożki, elektryczne pompy, ect ect... trzeba by to policzyć dokładnie. Mając kompressor zawsze można dołożyć intercooler i mieć jeszcze więcej koników.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”