Kolektory wydechowe

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Kolektory wydechowe

Post autor: Kuba » 2010-05-04, 20:36

Czy ktoś zmieniał u siebie kolektory wydechowe?

Interesują mnie opinie po założeniu shortów (czy zmienił się dźwięk pracy silnika, głośność wydechu, dało się odczuć poprawę osiągów?

Przymierzam się do takiego tematu
http://www.americanmuscle.com/bbk-short ... ramic.html

albo takiego
http://www.americanmuscle.com/ford-shor ... 510gt.html

Jeśli ktoś miał z tym do czynienia proszę o opinie.



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-06-04, 21:17

udalo ci sie sciagnac shorty? bo z tego co wiem oni do polski nie wysylaja.. :(
sam chetnie bym je zalozyl..daj namiar jesli masz dojscie gdzie maja wysylke do nas.. :)



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2010-06-04, 23:39

adasko74, poczytaj forum zanim coś takiego chlapniesz. Firmy nie wysyłające do Polski to (Pan) Pikuś. Są firmy rozwiązujące taki problem. Poczytaj - było na forum.


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-06-05, 15:05

masz racje..nie docztalem dokladnie. :/ wszystkich postow.. :)



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Re: Kolektory wydechowe

Post autor: Dark Red » 2010-06-05, 22:22

Kuba pisze:Czy ktoś zmieniał u siebie kolektory wydechowe?

Interesują mnie opinie po założeniu shortów (czy zmienił się dźwięk pracy silnika, głośność wydechu, dało się odczuć poprawę osiągów?

Przymierzam się do takiego tematu
http://www.americanmuscle.com/bbk-short ... ramic.html

albo takiego
http://www.americanmuscle.com/ford-shor ... 510gt.html

Jeśli ktoś miał z tym do czynienia proszę o opinie.
Poczytaj sobie na forach amerykanskich, tylko longi daja przyrost mocy, shorty zmieniaja dzwiek i daja nieznaczny przyrost mocy.

http://www.allfordmustangs.com/forums/5 ... aders.html

Ja mam long i powiem ze jest glosniej, jak masz longi to lepiej slyszysz pulsy spalin z poszczegolnych cylindrow, auto fajniej chodzi.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-06-06, 07:57

zgadzam się z Dark Red, u mnie dzwięk po zmianie z shorty MAC, na dlugie BBK jest zdecydowanie ładniejszy i inny słychać jakby każdy cykl wybuchu mieszanki w poszczególnych cylindrach mnie to się bardzo spodobało :P
Moim zdaniem jak inwestować w wydech to zdecydowanie brać długie kolektory,na shorty szkoda kasy.
Jedyny minus to sporo pracy przy ich zamontowaniu(przynajmniej w SN95),dzwiganie silnika itp.ale robi się to raz więc warto :P
Przy okazji zmiany na long tube owinęłem je bandażem temp. zabieg w N/A niby mało sensowny i nie potrzebny,ale ostatnio po "ostrej" przejażdzce wjechałem od razu do garażu i wchodząc do kanału byłem w szoku jaka wysoka temperatura była na całej długości rur wydechowych za ostatnim tłumikiem zmoczona rura syczała od ciepła,a pod maską znacznie chłodniej Polecam ;)


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-09-09, 15:08

zamawiam longi JBA i...czy musze po zalozeniu robic do tego mape w oprogramowaniu ,jestem laikiem w te klocki wiec prosze o rade???
jesli tak to gdzie moge to zrobic??

jesli powielam temat to prosze o usuniecie.. :)



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-09-09, 16:48

adasko74 pisze:zamawiam longi JBA i...czy musze po zalozeniu robic do tego mape w oprogramowaniu ,jestem laikiem w te klocki wiec prosze o rade???
jesli tak to gdzie moge to zrobic??
JAK DOBRZE PAMIETAM TO POWINIENES ZROBIC MAPE - najlepiej przy zamawianiu ci niech dodadza program .



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-09-09, 17:14

Jedyna zmiana w programie po założeniu LT, to wyłączenie tylnych sond lamda. Więcej nic się nie zmienia. Tak jak pisze AluStar, najlepiej od razu ten update do PCM wziąć z jednego miejsca.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2010-09-09, 19:39

oki..dzieki za wazne wskazowki..bo chcialem w ciemno bez programu zamawiac..



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”