dzwięk zimnego silnika

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

dzwięk zimnego silnika

Post autor: Pawellos » 2009-01-07, 15:59

Czy wy też macie tak że jak odpalanie silnik, gdy jest tak mega zimno że trzeba szyby skrobać, że ma zupełnie inny dźwięk niż normalnie, czy to ja powinienem olej z fabrycznego zmienić? :)



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-01-07, 16:51

Eee.. :zdziwko: rozwiń może i zdefinuj tą różnice wg Ciebie :) mi osobiście po przeczytaniu tego posta nic nieprzyszło do głowy z spostrzeżeń..


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-01-07, 17:35

No jest "inny", powiedzmy mniej basowy ;D



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2009-01-07, 19:50

A mnie się wydaje, że u mnie bardziej basowy :rotfl: natomiast zauważyłem, iż z prawego wydechu wylatuje więcej pary :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-07, 21:34

Pawellos, a garażujesz, czy pod chmurką? Bo jak z garażu to nie powinien mieć żadnej różnicy, jak na -20 po 8h to może. Generalnie gęsty olej i walą zawory na sucho. ;)

Czytając między wierszami ch.. olej.


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-01-08, 00:47

Taa, ja też wolę go brzmiącego na ciepło, bo ten odgłos po zapaleniu na mrozie jest...taki bez wyrazu, głębi. Trzeba wtedy szybko go rozgrzewać, żeby odgłos wrócił do normy :)



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-08, 01:43

Zimny olej jest gęsty. Tzn. nie każdy zimny olej jest gęsty. Słaby, stary, mineralny... są gęste. Szczególnie na -20 st. jak ostatnio. Jest to męczarnia dla silnika.

Charakterystyczny "stukot" czy "klekotanie" na zimnym to WALĄCE popychacze...

Generalnie nie polecam takiego zimnego silnika wkręcać na obroty albo męczyć - np. podjazdem pod górę lub holowaniem. Z drugiej strony silnik nagrzewa się ZNACZNIE szybciej podczas jazdy.


Hmm... ciekawe dlaczego (chyba na kanadę?) robili te grzałki elektryczne w silniku? Czyżby były jakieś sygnały o uszkodzeniach zimowych w silnikach mustanga? Ktoś coś pisał o grzałkach.... :niepewny:


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-01-08, 01:44

Radek pisze:Pawellos, a garażujesz, czy pod chmurką? Bo jak z garażu to nie powinien mieć żadnej różnicy, jak na -20 po 8h to może. Generalnie gęsty olej i walą zawory na sucho. ;)

Czytając między wierszami ch.. olej.
Taki obiaw mam po staniu pod chmurką 8h pod pracą.



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-08, 01:48

Pawellos pisze:Taki obiaw mam po staniu pod chmurką 8h pod pracą.
To chyba czas na zmianę. W silnikach BMW np. M50 na starym oleju rano przez 2-4 sekundy słychać taki klekot - nie dopływa olej do hydropopychaczy.

Jaki masz olej i ile na nim zrobione?


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-01-08, 02:28

A ja po 9h pod pracą na mrozie nie słyszę klekotu tylko właśnie płytszy bas, tak jakby był zmarźnięty, kulił się nieco i mniej obcesowo zaznaczał kto tu rządzi na parkingu :)

Po namyśle stwierdzam, że może mój klekot zębami zagłusza klekot koński :rotfl:



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-01-08, 11:17

Radek pisze:Jaki masz olej i ile na nim zrobione?
Fabryczny, 4,5k km



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-08, 11:53

A jaki "fabrycznie" jest, nie wiadomo?

I po jakim przebiegu zalecają pierwszy przegląd?


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-01-08, 11:56

Pierwsz yprzegląd mam w instrukcji po 7,5k mil, także w sumie jeszcze sporo ;)
Jaki jest fabryczny niestety nie wiem.



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-01-08, 13:46

Pawellos pisze:Pierwsz yprzegląd mam w instrukcji po 7,5k mil, także w sumie jeszcze sporo ;)
Jaki jest fabryczny niestety nie wiem.
nie czekaj tylko zmień olej tzn skoro masz fabrycznie zalany to moim zdaniem czas na niego :zdziwko:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-01-08, 15:18

Musze poszukać jak ta data wymiany ma się do samochodów sprzedawanych na alasce albo czymś tędy:D



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”