Filtr paliwa do wymiany po 30 000 mil ... gdzie kupić?

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-01-20, 16:17

Czytając to przypomniało mi się jak w 2008r w listopadzie na al. Włókniarzy spadł mi z filtra przewód paliwowy ( nie wiem jak to się stało, bo sam filtr wymieniałem gdzieś pół roku wcześniej i nic sie nie działo) ale w każdym bądź razie spadł i zaczęło mi się wylewać paliwo podczas jazdy, na skrzyżowaniu to normalnie duża kałuża była, ale niczego nie zauważałem bo korzystałem wtedy z alternatywnego źródła energii, dopiero facet mnie zatrzymał i krzyczy: benzyna panu spi..... .
Więc stanąłem, wróciłem do konwencjonalnego zasilania, ale tam brakło czynnika i auto zgasło.
Była godzina 18:00,deszczowo, wszyscy akurat wracali z pracy i nikt nie był w stanie podjechać mnie scholować, choć i tak w Sn95 nie ma miejsca na podpięcie linki (ach ci księgowi forda).
Więc po krótkiej chwili, wziąłem się za robotę.
W Sn95 filtr jest z tyłu nad mostem zaraz przy zbiorniku. Poluzowałem śruby podniosłem auto z lewej strony i odkręciłem tylne lewe koło, uniosłem auto za pomocą lewarka jak wysoko sie dało. Dzięki czemu uzyskałem dostęp do filtra, za pomocą komórki podświetliłem sobie ładnie, przewodzik założyłem i po 15min szczęśliwy odjechałem, uff.
Przejechałem tak jeszcze 50km do domu, gdzie poprawiłem wszystko jak należy :)

Morał z tego taki, że filtr paliwa wymienisz wszędzie i w każdych warunkach ( np. jak stuknie ci równo 30000km, to posiadając wcześniej zakupiony nowy filtr paliwa oraz klucz nasadkowy 10mm oraz śrubokręt, i poczujesz że nadszedł czas wymiany filtra to możesz spokojnie zatrzymać się na poboczu i go sobie wymienić nie brudząc się nawet za bardzo) bo jest to łatwe i szybkie.

Drugi morał taki, że dzięki instalacji zasilania konika alternatywnym źródłem energii oszczędzasz swój filtr paliwa i jesteś niezależny od benzyny :P

To pisałem ja Stang232 - łubudubu, łubudubu niech nam żyje prezes naszego klubu niech żyje nam ( a tak odbiegając od tematu, to czy on nam w ogóle potrzebny? )


Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-20, 21:50

andronik pisze:Ja żeby opróżnić przewody paliwowe z benzyny wyciągnałem bezpiecznik od pompy paliwa (skrzynka pod maską) .
a który to bezpiecznik?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-01-21, 10:23

Obrazek


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-01-21, 15:39

No właśnie nie pamiętam czy na puszce jest to opisane. Na pewno jest w instrukcji.

21 to przekaźnik.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2010-04-23, 11:51

No wymieniłem ten filtr paliwa - właściwie nie ja :wstyd: bo nie za bardzo mam gdzie podnieść grata ale jak byłem na zmianie oleju to za 40zł gość wymienił filtr paliwa. Co ciekawe coś po tej wymianie śmierdzi lekko benzyną WEWNĄTRZ auta - już nie wiem, czy ja mam zwidy czy co... śladów pod autem nie ma że kapie benzyna czy co, może jakoś minimalnie się ulatnia, jak myślicie?



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-04-23, 12:36

Olaf pisze:No wymieniłem ten filtr paliwa - właściwie nie ja :wstyd: bo nie za bardzo mam gdzie podnieść grata ale jak byłem na zmianie oleju to za 40zł gość wymienił filtr paliwa. Co ciekawe coś po tej wymianie śmierdzi lekko benzyną WEWNĄTRZ auta - już nie wiem, czy ja mam zwidy czy co... śladów pod autem nie ma że kapie benzyna czy co, może jakoś minimalnie się ulatnia, jak myślicie?
filtr masz po lewej stronie kolo drzwi zerknij czy dobrze zapiol zatrzask filtra . moze cieknei - nie powinno smierdziec paliwem .. podlewaruj go pod przednim kolem i zobacz



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-04-23, 20:46

Olaf pisze:śladów pod autem nie ma że kapie benzyna czy co, może jakoś minimalnie się ulatnia, jak myślicie?
Ten filtr jest podtaka osłoną, więc tak od razu kapać nie będzie. Tak jak pisze AluStar, lewarek i spróbuj sam coś obadać.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”