Tuning - turbosprężarka - zagajenie

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-07-18, 15:04

[quote:1a7b07a64e="andronik"][quote:1a7b07a64e="SeaBiscuit"]górną granicą bezpieczeństwa turbodoładowania samego silnika 4.6 w Mustangu jest 10psi i 450rwhp [/quote:1a7b07a64e]

A co powiecie na 700KM :przestraszony:

http://moto.onet.pl/1498133,2254,artykul.html" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote:1a7b07a64e]

Poszperałem troszkę w usej na forach ten temat rzeczywiście Roush właśnie wypuścił takie cudo ale

"This kit also includes a ROUSH-assembled short block with forged components such as a steel eight-bolt crankshaft, aluminum flywheel, aluminum pistons with increased dish to lower the compression from 9:8 to 8:6, and steel H-Beam connecting rods."

Pisze, że pakiet "zawiera" ale to znowu jest błąd bo ludzie w usa już dzwonili do Rousha i cena 5800$ nie zawiera tych dodatków przebudowujących silnik tak aby wytrzymał tą moc. Mało tego ten zestaw dodatków jeszcze nie jest dostępny i nie wiadomo na razie kiedy będzie i ile będzie dokładnie kosztował. Pewnie jeszcze raz tyle czyli cały zestawik w usej szacują na 11000-12000$ :zdziwko: to ile to u nas będzie po wszystkich opłatach - cholera i kto to założy?


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-07-25, 01:10

No panowie i panie ja pierwszy krok zrobiłem właśnie wydałem 2650$ na komponenty przygotowujące do superchargera jeszcze zostały 3 tłuste no i malina supercharger w sumie w 12000$ się powinienem zamknąć i wszystko na tip top bez oszczędzania wszystko co najlepsze tam mają. celujemy w 485 koników na flywheelu i plan to wiosna-lato 2009

heh toż to nowy samochód byłby za tą cenę :hyhy:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2008-07-25, 09:30

[b:1410e920dc]SeaBiscuit[/b:1410e920dc], tylko pozazdorścić. :padam: A tak z ciekawości to od czego zacząłeś, tzn co to są, te właśnie zakupione części ?


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-07-25, 11:02

[quote:7d6282794f="andronik"][b:7d6282794f]SeaBiscuit[/b:7d6282794f], tylko pozazdorścić. :padam: A tak z ciekawości to od czego zacząłeś, tzn co to są, te właśnie zakupione części ?[/quote:7d6282794f]

Trzy wskaźniki łącznie do pokazania 5 parametrów sensor A/F i Boost reszta będzie szczytywana z OBD ale zastanawiam się jeszcze nad bezpośrednim pomiarem temperatury oleju z miski olejowej. Słupek z 3 gniazdami na wskaźniki. Chłodnica olejowa, miska olejowa zwiększająca pojemność do 7 kwart z gniazdem na termometr lub powrót oleju, windage tray – nie umiem tego przetłumaczyć – jest to ekran oddzielający olej między miską olejową i silnikiem. No i zawieszenie: dolne ramiona mostu, łączenie górnego ramienia mostu, rama usztywniająca podwozie, ochrona rotacyjna wału napędowego to chyba tyle.

Na liście jeszcze pozostaje sprzęgło, performance intercooler, może doładowanie pompy paliwa – aczkolwiek niby nie potrzebne – ale chyba wezmę jako ubezpieczenie inwestycji no i największa część to kompletny zestaw instalacyjny Saleen supercharger z programatorem.
No i jakieś większe opony by się przydały niż obecne 255 – najprawdopodobniej 275 no bo 295 chyba już mi nie wejdą na felgę.

No i to by było tak realnie żeby zainstalować i nie martwić się, że zaraz coś się rozwali czy tez owinie na drzewie.

Gdyby jeszcze poszaleć to można by dorzucić tylny swaybar, rozpórkę na przednie amortyzatory, potem wymiana sprężyn, amortyzatorów, rozpórki panhard bar regulowana, wymiana frontowych hamulców na większy zestaw itd. itp. do bólu

p.s no i będzie się trzeba przestawić na paliwo 98


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-07-25, 11:40

hmm ............ a nie lepiej od razu kupić shelby ?


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-07-25, 12:00

[quote:f3c1b5f0fa="alfatech"]hmm ............ a nie lepiej od razu kupić shelby ?[/quote:f3c1b5f0fa]

hmm też myślałem nad tą opcją
ale - wyjdzie jednak drożej, i tak będzie trzeba jeszcze parę rzeczy poprawić i dołożyć co wyjdzie jeszcze drożej, trzeba sprzedać obecne (co może nie być łatwe zwłaszcza w dobrej cenie) lub mieć kasę na wyłożenie w przód. Kupa zachodu no i brak frajdy, że się coś poprawiło, zamontowało i działa.

Tak jak z domem – mieszkasz w bloku przez 5 lat i odkładasz na nowy dom albo kupujesz dom, w którym mieszkasz i go powoli remontujesz.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-07-25, 13:05

........kurcze jakoś bym się bał aż tak ingerować w silnik i inne graty :zdziwko: ........... z resztą .......... pojeżdżę to zobaczę . Nigdy nie wiadomo co mi do łba strzeli :] a że Ty już będziesz miał doświadczenie w takim dłubaniu to będzie łatwiej :)


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-07-25, 14:31

[quote:40af7d8e1e="alfatech"]........kurcze jakoś bym się bał aż tak ingerować w silnik i inne graty :zdziwko: ........... z resztą .......... pojeżdżę to zobaczę . Nigdy nie wiadomo co mi do łba strzeli :] a że Ty już będziesz miał doświadczenie w takim dłubaniu to będzie łatwiej :)[/quote:40af7d8e1e]

Spokojnie plan planem pomalutku do celu trzeba teraz trochę kapuchy nazbierać chyba trzeba odwiedzić skup puszek i butelek :hyhy:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2008-08-05, 21:38

[quote:a12443fe23="SeaBiscuit"] lista jest długa i szeroka i znacznie przewyższa 5tys$

Radzę postudiować amerykańskie fora i zobaczyć jak kruche bywają te aluminiowe silniki przy turbodoładowaniu bez dodatkowych zabezpieczeń.

Sam się przymierzam i najpierw będę ściągał wszystkie elementy eliminujące wąskie gardła a na samym końcu dopiero turbo oczywiście w kit’cie. I raczej się zdecyduję na mniej obciążony zestaw Saleen 435 z upgradem Brendspeed pozwalającym osiągnąć 485KM przy doładowaniu 6psi.[/quote:a12443fe23]

No to ja chyba nie bawiłbym się w to w ogóle skoro można kupić Shelby'ego z wyższymi osiągami i odpowiednimi modyfikacjami w zawieszeniu.


Pozdrawiam - Maciek.

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-08-06, 01:06

[quote:dac6e26539="Magic 2OO"][quote:dac6e26539="SeaBiscuit"] lista jest długa i szeroka i znacznie przewyższa 5tys$

Radzę postudiować amerykańskie fora i zobaczyć jak kruche bywają te aluminiowe silniki przy turbodoładowaniu bez dodatkowych zabezpieczeń.

Sam się przymierzam i najpierw będę ściągał wszystkie elementy eliminujące wąskie gardła a na samym końcu dopiero turbo oczywiście w kit’cie. I raczej się zdecyduję na mniej obciążony zestaw Saleen 435 z upgradem Brendspeed pozwalającym osiągnąć 485KM przy doładowaniu 6psi.[/quote:dac6e26539]

No to ja chyba nie bawiłbym się w to w ogóle skoro można kupić Shelby'ego z wyższymi osiągami i odpowiednimi modyfikacjami w zawieszeniu.[/quote:dac6e26539]

Trzeba więcej wydać i guzik ma poprawione w zawieszeniu poza większymi kołami z tyłu. :P


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2008-08-07, 09:27

[quote:9c46447890="SeaBiscuit"][quote:9c46447890="Magic 2OO"]

No to ja chyba nie bawiłbym się w to w ogóle skoro można kupić Shelby'ego z wyższymi osiągami i odpowiednimi modyfikacjami w zawieszeniu.[/quote:9c46447890]

Trzeba więcej wydać i guzik ma poprawione w zawieszeniu poza większymi kołami z tyłu. :P[/quote:9c46447890]

Shelby GT500 KR ma zmienione zawieszenie i silnik podkręcony do 540 KM z 5.3 litra. Nie wiem tylko ile kosztuje, ale ztcp "zwykły" Shelby to koszt ok 40 tys $.

Ja wiem że jak się samemu etc ale z doświadczenia wiem też że zakup całości jest jednak z reguły tańszy, choć trzeba pogodzić się z pewnymi kompromisami. Jak dla mnie ten KR miałby prawdopodobnie wszystko co chciałbym.


Pozdrawiam - Maciek.

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-08-07, 12:07

[quote:6094d202e7="Magic 2OO"][quote:6094d202e7="SeaBiscuit"][quote:6094d202e7="Magic 2OO"]

No to ja chyba nie bawiłbym się w to w ogóle skoro można kupić Shelby'ego z wyższymi osiągami i odpowiednimi modyfikacjami w zawieszeniu.[/quote:6094d202e7]

Trzeba więcej wydać i guzik ma poprawione w zawieszeniu poza większymi kołami z tyłu. :P[/quote:6094d202e7]

Shelby GT500 KR ma zmienione zawieszenie i silnik podkręcony do 540 KM z 5.3 litra. Nie wiem tylko ile kosztuje, ale ztcp "zwykły" Shelby to koszt ok 40 tys $.

Ja wiem że jak się samemu etc ale z doświadczenia wiem też że zakup całości jest jednak z reguły tańszy, choć trzeba pogodzić się z pewnymi kompromisami. Jak dla mnie ten KR miałby prawdopodobnie wszystko co chciałbym.[/quote:6094d202e7]

Ne ebay jest Shelby GT500KR za150tys$ i do licytacji za 92tys - niech i by był za 60tys to i tak wolę 485mustangów w GT i wszystko poprawione za 12tys$. I będzie na wiosnę nie ma byka :cwaniak:
A jak się uzbiera więcej kasy to dorzucę do garażu Dodge'a Challangera albo inszy custom a mustang zostanie w kolekcji.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2008-09-03, 00:50

[b:7b50b22935]SeaBiscuit[/b:7b50b22935], o tym myślisz? :hyhy: " onclick="window.open(this.href);return false; http://www.saleen.com/supershaker/" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-03, 07:40

[quote:4b45b54280="Thomeck"][b:4b45b54280]SeaBiscuit[/b:4b45b54280], o tym myślisz? :hyhy: " onclick="window.open(this.href);return false; http://www.saleen.com/supershaker/" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote:4b45b54280]

Hehe no o tym. Miała być niespodzianka a ty się już wygadałeś :kwasny:
hahahaha ;) ;) ;)


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2008-09-03, 09:31

[quote:8e642a165a="SeaBiscuit"]Hehe no o tym. Miała być niespodzianka a ty się już wygadałeś :kwasny:
hahahaha ;) ;) ;)[/quote:8e642a165a]

O shit, sory to nie zamierzone było :wstyd: W gorącej wodzie kąpany jestem...


Pozdrawiam,
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”