Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: adaslaw » 2012-08-21, 00:19

pudel pisze:
adaslaw pisze:
Stachu_xjr pisze:
ale to już chyba zamieniłeś na 2 cylindry więcej?
Rozumiem, że to taki żarcik, hę? ;P
Nie, jednak zostałem przy V6 :]



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-08-21, 00:31

To co rozmawialiśmy przez tel, czyli co poszło najpierw, z jakiej przyczyny. Ale z tego co mówiłeś, to zaczęło stukać wcześniej zanim korba poszła, więc stawiam że panewka była najpierw.
Ale po zmontowaniu sprawdź wytryski/skład mieszanki przez korekty, zapłon/świece.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: Stachu_xjr » 2012-08-21, 11:56




XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: XerofaN » 2012-08-21, 12:29

a tak z ciekawosci ile kosztuje silnik V6 i V8 mniej wiecej uzywany? jest opcja w takim przypadku jak u adaslawa zeby na V8 zmieniac czy to trzeba duzo przerabiac i zmieniac?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-08-21, 12:34

Ceny masz na alledrogo, v6 3500-4000, v8 6000-7500.

Ze zmianą jest trochę roboty, ale da się, trzeba kabelki/ sterowniki do tego, tylko że to się nie bardzo opłaca, no chyba, ze sprzedaż starych gratów zrekompensuje połowę.



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: bart.knop » 2012-08-21, 13:46

nie lepiej odrazu w mocny blok isc??????????? tloki itd......



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-08-21, 14:01

bart.knop pisze:nie lepiej odrazu w mocny blok isc??????????? tloki itd......
Kompletny short block kosztuje tyle albo trochę więcej ile u nas używany silnik, ceny zaczynają się od 2300$, tylko tu chodziło raczej o zmianę v6 na v8.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: AluStar » 2012-08-25, 11:05

Stachu_xjr ( czy moge zapytac - nie musisz odpowiadac / wygasze posta ?? ) jak sadzisz dlaczego tak sie stalo ze wysadziles silnik ?!
- Ganiales na fabrycznym zestawie ponad rok i nic sie nie stalo - a tu nagle BUM !!
- Co zmieniles ze doladowanie tak wzroslo .. Napisz nam ...
- Wiem ze ponownie stroiles autko i bylo ok - wiec dlaczego ??
- czy ponownei wsadziles zestaw do nowego silnika ?

- piszesz ze 0,8 bara to granica - ale mamy 4 samochody ktore ganiaja na wiekszych doladowaniach w 4.6.
- Rybek , Artur GT , Escalar , Slawek ...



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: Stachu_xjr » 2012-08-25, 13:14

Na podstawowym zestawie Vortecha V3 na 0.5 bara zrobiłęm 15000km bez dotkniecia palcem, tylko olej zmieniałem,i stroiłem.ale wiadomo 500 KM troche mało czemu nie więcej :P kupiłen na ebayu aftercooler pod Vortecha no i rolke 3.33 na 0.8 bara/ale co do tego nie mam pewnosci bo na wskazniku pod 1 bar doszło. No i po przejechaniu około 150 km z duzym bananem na ryju , przy ciagnięciu 3 biegu do końca uszłyszałem jakby kamyczki leciał po podwoziu............. niesty nie było to tak, kwałki bloku silnika odpadły, wraz z płynami ustrojowymi :niepewny:.Wg mnie przekroczyłem wytrzymałosc podzespołu w tym wypadku korbowodu, podniesienie mocy o 100 proc w stosuku do serii bez zmiany tłoków i korb jest głupie/ale dopiero teraz do takiego wniosku doszedłem. Na stronkach US jest duzo takich przypadków nawet przy 500 KM. Teraz mam elegancki silniczek z doładowaniem 0.5 i aftercoolerem chodzi lepiej od starego i na tym modyfikacje serca kończe



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: bart.knop » 2012-08-25, 13:38

najpierw silniczek a pozniej doladowanie :)
http://www.livernoismotorsports.com/pro ... block.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: AluStar » 2012-08-25, 13:50

Dzieki - oto chodzi .. Z drugiej strony ten sie nie myli co nic nie robi..
Oprócz serduszka ważne jest chłodzenie itd itd..
Potem nagle hamulce , potem skrzynia i zabawa ciągnie sie w nieskończoność aż najsłabsze ogniwa pokażą ze sa za slabe ...
Jeden dzien na torze pokaze wszystkie wady naszego autka...



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: AluStar » 2012-08-25, 13:59

Ostatnio rozmawialem z chlopakami z EVO - i madre zdanie uslyszalem:
" samochód dłubany juz nigdy nie bedzie chodzil jak fabryczny. A to obroty wieksze, a to spalanie inne, itd.. "
Ciężko jest powrócić do fabryki .. Ale zato każdy ma na co wydawać $$ , poto sie pracuje i to cieszy.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-08-25, 19:11

- piszesz ze 0,8 bara to granica - ale mamy 4 samochody ktore ganiaja na wiekszych doladowaniach w 4.6.
- Rybek , Artur GT , Escalar , Slawek ...
Cytat z auta Rybka
AluStar pisze: - moc przy doładowaniu 8,5 PSI ( najnizsza mozliwa przy tym Stage
8.5 psi to niecałe 0.6 bara, więc do 0.8-1 x bara czyli 11-14 psi to jeszcze brakuje.
8 psi to u Staszka było przed ostatnim modem i moc podobna. No chyba że pod opisu w galerii sporo się zmieniło.

W załączniku jak to wyglądało zaraz przed rozpadem, wykres skalibrowany do wyniku z hamowni v-techa na której robił pomiary, więc spokojnie można dołożyć 12% bo taka wychodzi różnica w koniu pomiędzy vtechem a macha, co dałoby przed 535 przed i 623 po, sporo ponad 700nm, co daje około 100 koni więcej i 100nm więcej niż np właśnie u Rybka.
Załączniki
stachu_przed_rolką_vs_po.jpg
Ostatnio zmieniony 2012-08-26, 09:02 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: Stachu_xjr » 2012-08-25, 19:35

Czyli troche przegiołem :) , ale przez 4h miałem najmocniejszego GT w Polsce :ok:



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-08-27, 23:12

Z dzisiaj na nowym silniku, odcinka trochę niżej dla bezpieczeństwa, bo aftercooler swoje daje, x12%, czyli na maha powinno pokazać ok 550.
Załączniki
stachu_przed intercoolerem_vs_po.jpg



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”