Tuning - turbosprężarka - zagajenie

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-03, 09:36

[quote:66c30833c2="Thomeck"][quote:66c30833c2="SeaBiscuit"]Hehe no o tym. Miała być niespodzianka a ty się już wygadałeś :kwasny:
hahahaha ;) ;) ;)[/quote:66c30833c2]

O shit, sory to nie zamierzone było :wstyd: W gorącej wodzie kąpany jestem...[/quote:66c30833c2]

Przecież żartuję spoko :hyhy:
Na razie to patrzę na dolca który pomyka w górę niemiłosiernie i liczę ile mnie to będzie więcej kosztować grrr :przestraszony:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2008-09-03, 09:56

Przy takim zakupie nie dziwie się, że Cie martwi kurs $...

Co do sprężarki to nie dość, że genialnie wygląda to jeszcze dodaje więcej mocy niż standardowy Saleen :D


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-07, 20:13

Jeden malutki kroczek w wiadomym kierunku ;)
[url=http://img256.imageshack.us/my.php?imag ... g:2lhn86p9][img:c6e47b8826]http://img256.imageshack.us/img256/6255 ... wa6.th.jpg[/img:c6e47b8826][/url:2lhn86p9]


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2008-09-07, 21:08

[quote:31e95edbcd="SeaBiscuit"]Jeden malutki kroczek w wiadomym kierunku ;)
[/quote:31e95edbcd]

Suuuper, widze części przyszły ;) . Jak wygląda odczyt mieszanki?
Jakie kolejne zmiany? :hyhy:


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-08, 07:48

[quote:57889fe9d3="Thomeck"][quote:57889fe9d3="SeaBiscuit"]Jeden malutki kroczek w wiadomym kierunku ;)
[/quote:57889fe9d3]

Suuuper, widze części przyszły ;) . Jak wygląda odczyt mieszanki?
Jakie kolejne zmiany? :hyhy:[/quote:57889fe9d3]

Odczyt mieszanki opisałem na wątku spalanie http://mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=49" onclick="window.open(this.href);return false;
Zainstalowałem jeszcze tylne ramiona z poliuretanowymi gumami i ramę wzmacniającą tylne zawieszenie - jeszcze tylko muszę ją dospawać. Mam jeszcze chłodnicę oleju miskę i ekran olejowy do miski ale niestety żeby to zrobić trzeba podwiesić silnik - dlatego to wykonam jak będzie montowany supercharger. Jest jeszcze do zamontowania ochrona rotacyjna wału i górne ramię tylnego mostu ale tu tez bez urządzenia mierzącego katy tego nie zrobię sam.
Teraz jestem na etapie dorabianie frontowego wzmocnienia zawieszenia jest to prosty element łatwy do pomierzenia więc robię go sam - trzeba się tylko trochę nachodzić bo muszę znaleźć prasę - ale już znalazłem.

No a potem supercharger + jeszcze kilka dodatków do zawieszenia + nowe sprzęgło + może amortyzatory + wzmocnienie amortyzatorów front + może zestaw większych hamulców na front + nowa krótka zmiana biegów. Lista jest pokaźna i nie tania :(


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2008-09-08, 14:52

[quote:25ba27d8cd="SeaBiscuit"]Odczyt mieszanki opisałem na wątku spalanie http://mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=49" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote:25ba27d8cd]
No to elegancko, teraz masz pewność, że wszystko działa jak należy.

[quote:25ba27d8cd="SeaBiscuit"]Zainstalowałem jeszcze tylne ramiona z poliuretanowymi gumami i ramę wzmacniającą tylne zawieszenie - jeszcze tylko muszę ją dospawać. Mam jeszcze chłodnicę oleju miskę i ekran olejowy do miski ale niestety żeby to zrobić trzeba podwiesić silnik - dlatego to wykonam jak będzie montowany supercharger. Jest jeszcze do zamontowania ochrona rotacyjna wału i górne ramię tylnego mostu ale tu tez bez urządzenia mierzącego katy tego nie zrobię sam.
Teraz jestem na etapie dorabianie frontowego wzmocnienia zawieszenia jest to prosty element łatwy do pomierzenia więc robię go sam - trzeba się tylko trochę nachodzić bo muszę znaleźć prasę - ale już znalazłem.[/quote:25ba27d8cd]
Podoba mi się to, że to co możesz to wykonujesz/montujesz sam. Satysfakcja jest na pewno ogromna :hyhy:

[quote:25ba27d8cd="SeaBiscuit"]No a potem supercharger + jeszcze kilka dodatków do zawieszenia + nowe sprzęgło + może amortyzatory + wzmocnienie amortyzatorów front + może zestaw większych hamulców na front + nowa krótka zmiana biegów. Lista jest pokaźna i nie tania :([/quote:25ba27d8cd]
Myślałeś nad stuffem z Ford Racing? Np. zestaw amortyzatorów (chyba, że preferujesz już regulowane), Horst short shifter czy przednie hamulce (komplet zaciski + tarcze).
Pooglądaj też stuff z Griggs Racing http://www.griggsracing.com/index.php?cPath=4332_4309" onclick="window.open(this.href);return false; może znajdziesz coś ciekawego ;)

BTW. Ja gdy już będę posiadać mustanga :hyhy: to chciałbym minimum ten zestaw zaaplikować http://www.griggsracing.com/product_inf ... cts_id=603" onclick="window.open(this.href);return false; a ten to w ogóle już jest pro :D http://www.griggsracing.com/product_inf ... cts_id=582" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam,
Tomek

Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2008-10-25, 22:11

[quote:153247f651="SeaBiscuit"]

K&N Cold Air Kit ,
Superchips Flashpaq dla K&N CAI performance 91 Octane Fuel,
[/quote:153247f651]

Też chciałbym wgrać superchips'a czy zamawiałeś z tej głównej strony czy masz może jakieś inne dojście ?


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-10-26, 02:26

[quote:afdf2c1214="Thomas"][quote:afdf2c1214="SeaBiscuit"]

K&N Cold Air Kit ,
Superchips Flashpaq dla K&N CAI performance 91 Octane Fuel,
[/quote:afdf2c1214]

Też chciałbym wgrać superchips'a czy zamawiałeś z tej głównej strony czy masz może jakieś inne dojście ?[/quote:afdf2c1214]

To zamawiałem jeszcze przez kogoś on kupował ale teraz już zamawiam wszystko sam.
Wiem że dobrze działa bo parametry na wskaźnikach są prawidłowe zwłaszcza jeśli chodzi o mieszankę Paliwo/Powietrze - no i daje kopa.
Ale jakbym teraz zamawiał zastanowiłbym się nad SCT


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2008-10-26, 07:54

[quote:eb6cab00cd]Ale jakbym teraz zamawiał zastanowiłbym się nad SCT[/quote:eb6cab00cd] A możesz troszkę rozwinąć o co chodzi ?

No i drugie pytanie, bo piszesz, że pod stożek musi być specjalny program i Superchips też wymaga wgrania softu do kompa - to nie nałożą się te dwa programy ?


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-10-26, 08:31

[quote:06ab4d1736="Thomas"]No i drugie pytanie, bo piszesz, że pod stożek musi być specjalny program i Superchips też wymaga wgrania softu do kompa - to nie nałożą się te dwa programy ?[/quote:06ab4d1736] w Diablo Predator jest program pod stożek K&N i inne ( masa tego jest ) - w Superchips też to powinno być :zdziwko: Czyli zakłada się stożek ,wgrywa program zakupiony osobno lub razem ze stożkiem i to chyba wszystko :niepewny:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2008-10-26, 08:40

Czyli oprócz tego co Ty wgrałeś, można wgrać jeszcze program pod stożek z tego samego urządzenia ?


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-10-26, 09:42

[quote:8b3cf02c64="Thomas"]Czyli oprócz tego co Ty wgrałeś, można wgrać jeszcze program pod stożek z tego samego urządzenia ?[/quote:8b3cf02c64] Raczej jest to jeden program ja akurat wgrałem 93 oktany ale mając stożek konkretnej firmy wgrałbym konkretny program :)
Obrazowo - to tak jakbyś założył 2 świnie do Cougara - bez sensu :zdziwko:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2008-10-26, 10:20

To już wiem. Dzięki


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-10-26, 14:21

[quote:050789da25="Thomas"][quote:050789da25]Ale jakbym teraz zamawiał zastanowiłbym się nad SCT[/quote:050789da25] A możesz troszkę rozwinąć o co chodzi ?

No i drugie pytanie, bo piszesz, że pod stożek musi być specjalny program i Superchips też wymaga wgrania softu do kompa - to nie nałożą się te dwa programy ?[/quote:050789da25]

Ad/1
http://www.brenspeed.com/05-08-mustang- ... ckage.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Choć w jakiś testach podobno Superchips wypadł najlepiej.
SCT X3 ma opcje na paliwo 98 octanów co mogło by dodać parę koników więcej.

Ad/2
Chodzi o to że jak pod fabryczne oprogramowanie władujesz stożek to będzie wszystko chodziło (pomijam temat wykorzystania dodatkowego powietrza ze stożka - fabryczne oprogramowanie nie wykorzysta go w pełni). Teraz jeśli wgrasz oprogramowanie performance które zaprojektowane jest pod filtr standardowy-fabryczny-papierowy i potem dorzucisz stożek nie zmieniając oprogramowania jest duże prawdopodobieństwo ze silnik będzie dostawał za dużo powietrza i mieszanka będzie za uboga. Efektem tego może być z bezpośredniego angielskiego tłumaczenia "wpadanie w bagno" tzn że przy gwałtownym przyspieszaniu na wysokich obrotach uboga mieszanka spowoduje spadek mocy auta odczuwalny w trakcie jazdy. W skrajnych wypadkach przy ciągłej ostrej jeździe - na jakiś wyścigach np może dojść do detonacji i rozwalenia silnika ale to raczej jest możliwe tylko przy superchargerze anie w wolnossącym silniku.

[ [i:050789da25][b:050789da25]Dodano[/b:050789da25]: 2008-10-26, 13:23[/i:050789da25] ][/size:050789da25]
[quote:050789da25="alfatech"][quote:050789da25="Thomas"]Czyli oprócz tego co Ty wgrałeś, można wgrać jeszcze program pod stożek z tego samego urządzenia ?[/quote:050789da25] Raczej jest to jeden program ja akurat wgrałem 93 oktany ale mając stożek konkretnej firmy wgrałbym konkretny program :)
Obrazowo - to tak jakbyś założył 2 świnie do Cougara - bez sensu :zdziwko:[/quote:050789da25]

Pamiętaj 93oktany amerykańskie to nasze mniej więcej 98.

[ [i:050789da25][b:050789da25]Dodano[/b:050789da25]: 2008-10-26, 13:26[/i:050789da25] ][/size:050789da25]
[quote:050789da25="alfatech"][quote:050789da25="Thomas"]No i drugie pytanie, bo piszesz, że pod stożek musi być specjalny program i Superchips też wymaga wgrania softu do kompa - to nie nałożą się te dwa programy ?[/quote:050789da25] w Diablo Predator jest program pod stożek K&N i inne ( masa tego jest ) - w Superchips też to powinno być :zdziwko: Czyli zakłada się stożek ,wgrywa program zakupiony osobno lub razem ze stożkiem i to chyba wszystko :niepewny:[/quote:050789da25]

Program się ściąga z netu podłączając programator do kompa przez USB. Jeśli nie ma danego stożka na liście to przygotują nowy program pod niego.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-08, 09:40

czytając tutaj Wasze wypowiedzi wnioskuje ze uturbienie stanga i wszystkie z tym zwiazane modyfikacje to koszt ok.25-30tys.zl.. wiem ze wychodzicie z zalozenia,ze jak miec mustanga to tylko V8, bez jednego zarysowanego elementu(carfax),a jak tuning to tylko na dedykowanych akcesoriach do stanga..z pierwszym sie zgodze,nie bralem pod uwage nigdy innego silnika jak V8,czy to byl firebird czy stang.. jednak klamalbym mowiac ze nie jezdzilem V6;)

2lata temu importer z Łodzi pokazujac mi mojego bordowego stanga twierdzil ze to na 100% jest V8,ja bylem laikiem i nie sprawdzilem tego po VIN,nie bylo zdjec silnika,a wlot na masce i dobre wyposazenie mnie zmylily,no ale jak mowie,bylem laikiem w kwesti stangow, zawsze jedzilem firebirdami,bo stangi przed 99r nie podobaly mi sie wogole(bez obrazy dla posiadaczy) no i nie mialy mocy,dlatego z firebirdem 5.7V8 nie mogly sie rownac ani pod wzgledem osiagow czy wlasnosci jezdnych(firebird jest nizszy 20-30cm,ma silnik cofniety prawie do kabiny pod konsole-ciezki dostep ale srodek ciezkosci przeniosl sie bardziej na tyl).dopiero nowy mustang bije na glowe wygladem pieknego trans ama 98-2002,choc osiagi maja podobne,a jezdzic jednak lepiej sie jezdzi trans amem(z przykroscia to stwierdzam)

ALE WRACAJAC DO TEMATU: modyfikacje turbo w GT nie zawsze musza byc kosztowne az tak bardzo, nie wszyscy posiadacze stangow to milionerzy lub synusie takowych(bez obrazy),rzeczywiscie jak $ byl po 2zl,to nie warto bylo sie zastanawiac,no ale mysle ze probujac oszczedzac mozna zamknac sie w 7tys.zl.. ja mam w garazu turbo garreta za kilka tys.zl,ale znajomy do firebirda zalozyl kompresor od mercedesa,ktory mozna kupic z roczna gwarancja za 1500zl, tarcze z dociskami na przod i sportowe sprezyny na tył mozna kupic do 2tys.zl,dochodza do tego rolki,specjalny pasek,dolot i ewentualnie zmieniony wydech,ale z wydechem mozna nie zamknac sie w tych 7tys.zl,chyba ze tylko ostatnie tlumiki to owszem..pisze oczywiscie o malym doladowaniu rzedu 0,4-0,5bara dającym 30-40%% wiecej mocy.to wszystko tez trzeba odpowiednio zestroic i zaprogramowac,koszt rzedu 1000-2000zl,takze z wydechem sie juz robi troche ponad 7tys.zl ale bez wydechu moze by dalo rade sie zmiescic..wiadomo ze mozna tezzalozyc intercooler,ale powietrze w kompresorze nie nagrzewa sie ,wiec mysle ze nie ma sensu,zwlaszcza jesli sie chce ograniczyc koszta.. nie wiem jak wydajne sa wtryski stanga,ale mysle ze przy cisnieniu 0,4bara poradza sobie.. ja w swojej V6 wymyslilem wlasny PATENT. mialem miec V8,przyplynela V6,wscieklem sie na importera,ale po jezdzie probnej,oraz idealnym stanie auta stwierdzilem ze je i tak wezme.. no i niedawno sprofanowalem je LPG;/ a oto DLACZEGO: 1 powod to taki ze sprzedalem tigre mojej dziewczyny(sypala sie,odkad ja rozbila) i dziewczyna mi plakala ze do mamy do Radomia woli jezdzic PKSem niz paliwozernym stangiem,wiec zalozylem sekwencje do 300KM i powiedzialem jej ze teraz taniej ja wyjdzie niz tigra dojazd do mamusi..

2powod to taki,ze wymyslilem nst patent: przy doladowaniu pow 0,4bara moze zaistniec koniecznosc podania wiekszej dawki benzyny a wtryski benzynowe moga sie okazac za malo wydajne.. no ale po co wymieniac wtryski na wieksze,skoro mam jeszcze wtryski gazowe,dodatkowy odpowiednio zaprogramowany sterownik i przy maksymalnie otwartej przepustnicy(max wcisneiciu pedalu gazu) otwieraly by mi sie dodatkowo wtryski gazowe,ktore podawalyby wyliczona,brakujaca dawke paliwa..

Pomysl tez moze wydawac sie nierealny,dlatego dziele sie nim tutaj z Wami,jednak konsultowalem to z fachowcami od LPG i stwierdzili ze to jest jak najbardziej mozliwe.. zadzwonie jeszcze do producenta mojej sekwencji i sie dowiem.. bynajmniej sekwencje w V6 mam do 300KM,wiec mozliwe ze same tryski gazowe wydolilyby moc zwiekszona np do 260KM,gdy sie bawilem w programowanie tej sekwencji, to program do niej posiadal opcje"auto z turbina" i posiadal rozne opcje konfiguracji..I TO JEST KOLEJNA ZALETA SEKWENCJI LPG, nie trzeba spowadzac drogich superchipow z usa,zeby np zwiekszyc moc silnika lub zdjac ogranicznik predkosci,od dawna wiadomo ze na gazie w tani sposob mozna to zrobic-regulacja kosztuje ok.20zl,ja to robie sobie sam,a jak nawet dam do serwisu LPG to robia mi to tam za darmo po znajomosci.. bynajmniej nie musza stac mnei wydac 20zl;d;d;) takze sprofanowalem stanga V6 glownie dla dziewczyny,niepotrzebnie bo odkad go kupilem,zrobilem nim 10tys.km(przez 2lata) bo sprowadzam diesle z zachodu i przewaznie jakis zawsze dawalem dziewczynie zeby nim jechala do mamy,no ale w listopadzie z powodu wysokiego kursu euro przestalobyc to oplacalne i zrobilem to co zrobilem czyli zalozylem sekwencje..

teraz mam mustanga GT i nie mysle go profanowac,nawet dla dziewczyny,jednak gdyby okazalo sie ze producent sekwencji mi powie ze moze zaprogramowac tak ta sekwencje ze bedzie pomagala wtryskom benzynowym przy zalozeniu kompresora,albo odwrotnie,wtryski benzynowe beda pomagaly tym gazowym,to wtedy bym zaczal powaznie sie zastanawiac nad tym.. bo skonczyly sie czasy gdy benzyna siegala 5zl za litr i roznica w przejechaniu 100km siegala 50zl -wtedy to byla znaczna oszczednosc,jednak stangiem sie jezdzi sezonowo,a w brzydka pogode czy zima mozna spokojnie jezdzic turbodoladowanym oszczednym dieslem o mocy 150KM;)
ciekawy jestem Waszych opini odnosnie mojego patentu,szczegolnie fachowcow w dziedzinie uturbiania auta;)
Ostatnio zmieniony 2009-01-08, 10:15 przez Koral, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”