Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: Stachu_xjr » 2012-08-28, 00:02

Podjade jutro na hamownie zobaczymy, idzie fajnie, M6 na przyszpiesznie mi nie odeszło wogle wręcz przeciwnie :D



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: swiadeka » 2012-08-28, 10:11

Jadę do Pawła za tydzień we wtorek na korektę swojego GT-ka. Nakręciłeś mnie tym wykresem. Nie mogę się już doczekać. I oczywiście gratulacje dla M6, że tylko trochę została w tyle :)

pzdr


Arek

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: Stachu_xjr » 2012-08-28, 17:22

Własnie wróciłem z hamowni , mocy nie przybyło pewnie dlatego ze obnizylismy max obroty o 200 w dół , za to doszło dużo momentu obrotowgo i to niższych obrotów, zasługą jest aftercooler który obnizył temperature w dolocie z 70c na 40c czyli zimne powietrze naprawde pomaga :D , no i strojenie Pawła, nawet na hamowni mówili ze głową robiony program :)
Ostatnio zmieniony 2012-08-28, 17:25 przez Stachu_xjr, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: Stachu_xjr » 2012-08-28, 17:22

http://imageshack.us/f/594/wykrescoolersilnik.jpg/ Nie umiem wkleic zdjecia prosze admina o pomoc :oczami:
Obrazek



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-08-28, 17:55

Mic doszła i to sporo, zobacz 500-1000 rpm przed odcinką, jest na pewno że 40 koni więcej. To krótsza odcinka powoduje taką końcówkę, ale też tam jest dla bezpieczeństwa dolane i przycięty zapłon, ale to już na przyspieszenie dużo nie wpływa.



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: bart.knop » 2012-09-01, 12:31

mowiac w skrocie, granica seryjnego silnika jest okolo 460KM

przekraczanie 500KM to juz tylko na "zakutym" silniku?

co z automatyczna skrzynia? ma ktos info ile seryjna wytrzyma i ewentualnie co trzeba zmienic aby bylo bezpiecznie?



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: Stachu_xjr » 2012-09-01, 13:43

A to są moce z hamowni Jetronika ? ponieważ u nich pomiar mojego autka był zawyżyzony względem 2 innych hamwoni o 60 KM



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: bart.knop » 2012-09-01, 14:05

czyli 460KM to realna w miare bezpieczna moc i na silnik i na skrzynie.

dobra a teraz pytanko - na wieksza moc - jak wzmacniac skrzynie automatyczna? da sie czy lepiej nowa mocniejsza wstawiac?
zmiana na nowa to koszt okolo 3000-4000$ zaleznie od modelu



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: Bolek » 2012-09-01, 14:13

Skrzynia powinna wytrzymać te 450-500km ale w większości przypadków umiera po jakimś czasie przy takiej mocy ,są zestawy wzmacniające do 5R55S albo w USA można zakupić już taką gotową skrzynkę tzw.Heavy Duty.Jak chcesz mieć spokój to zrób swapa na manuala i po problemie :)

p.s. Artur GT miał właśnie awarie skrzyni,nie wytrzymała mocy



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: bart.knop » 2012-09-01, 14:24

kocham automaty wiec jak co to zmiana na mocna automatyczna :P



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: Koral » 2012-09-01, 14:42

bart.knop pisze:najpierw silniczek a pozniej doladowanie :)
http://www.livernoismotorsports.com/pro ... block.html" onclick="window.open(this.href);return false;
albo B302 5.0 V8 :) :) http://www.brenspeed.com/engineinfo.html" onclick="window.open(this.href);return false; za $3895


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: bart.knop » 2012-09-01, 15:33

koral - z 4,6 z tego co mi rick podpowiedzial to bardzo latwo zrobic okolo 5,1L inne kute tloki i gotowe
ale powoli powoli, czas decyzji przyjdzie pozniej najpierw dulary musze uzbierac $$$$$$$$$$



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: rick » 2012-09-01, 16:56

Szczerze mówiąc, zadzwoniłem do dwoch miejsc o 5R55 transmisji. Jedno, najlepsza firma do transmisji tutaj w Kanadzie, druga bardzo dobra firma w USA.

W Stanach, powiedzieli mi, nie ma problemu, zmodyfikowany 5R55 może potrwać do 800hp nie ma problemu. Hmmm ...

tutaj w Kanadzie, mówili 5R55 nie jest silny i nie będzie sprzedawać na mocy ponad 600 KM. Jeśli spreda, BEZ GWARANCJI. Oni przetestowali i nie są zadowoleni. Jednym z największych problemów jest słabe aluminium na obudowy

Dla automatyki oni polecili 4R70W swap. Jest o wiele silniejszy. Ale za bardzo nie polecal go do Europy, chyba ze warstat był zdolny do tej roboty. Swap jest trochę skomplikowane i bardziej martwi się o swoją reputację, a nie zarabiać dolara

http://www.lentechautomatics.com/aodproducts.html" onclick="window.open(this.href);return false;

bardzo łatwo zrobić 4,6 do 5,3 silnik. Zatrzymałem się na 5,0 bo używam oryginalny blok. Ale, to dopiero początek. Trzeba wszystkie inne części (CNC ported głowice, kolektor dolotowy, headers, camshafts,throttle body, mass air, injectors) zeby skorzystać. również prawdziwy hamownia, z ludźmi, którzy wiedzą, co robią!!!!!!!!!

http://www.dssracing.com/category_s/146.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-09-01, 20:20

bart.knop pisze:czyli 460KM to realna w miare bezpieczna moc i na silnik i na skrzynie.

dobra a teraz pytanko - na wieksza moc - jak wzmacniac skrzynie automatyczna? da sie czy lepiej nowa mocniejsza wstawiac?
zmiana na nowa to koszt okolo 3000-4000$ zaleznie od modelu
w pierwszym moim poście podałem Ci linka gdzie opisują co ile wytrzymuje. pow 450 jest już szansa na sporadyczne uwalenie korbowodów, pow 500 to prędzej czy później, wszystko zależy myślę też od tego czy ktoś używa mocy okazjonalnie czy raz na rok i ma kompresor po to aby go mieć.

Staszka 470 na vtechu to ok 530 na macha, macha pokazuje zblizone moce dla fabrycznego silnika ca 310 koni, a vtech mniej, bo ok 270, co daje ok 12% różnicy i to stawiam jest górną granicą bezpieczeństwa, gdyż na podobnych bezpiecznych parametrach 02.-04 bara to już za dużo. Na tym co ma na mało bezpiecznym programie - btw takim jak instaluje Kenne Bell, spokojnie 40-50 koni więcej.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: AluStar » 2012-10-26, 11:53

Propozycja podniesienia naszej granicy wytrzymalosci przez Alternativeauto
Zakucie silnika
Drogi i bardzo czasochłonny proceder.
zakucie silnika ma na celu wzmocnienie elementów jednostki po to aby była w stanie znieść dodatkową moc która się uzyskuje przez tz. tuning.
Np. seria 150 KM a po przeróbkach mechanicznych 350KM - seryjny silnik nie wytrzymał by tego.
Po "zakuciu" elementy silnika są o wiele bardziej wytrzymałe na przeciążenia wynikające z przyrostu mocy
Załączniki
Article.pdf
Zakucie silnika 4,6 v8
(607.65 KiB) Pobrany 694 razy



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”