
Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Podjade jutro na hamownie zobaczymy, idzie fajnie, M6 na przyszpiesznie mi nie odeszło wogle wręcz przeciwnie 

- swiadeka
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 676
- Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
- Model: GT Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bordowy i białe pasy
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Jadę do Pawła za tydzień we wtorek na korektę swojego GT-ka. Nakręciłeś mnie tym wykresem. Nie mogę się już doczekać. I oczywiście gratulacje dla M6, że tylko trochę została w tyle 
pzdr

pzdr
Arek
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Własnie wróciłem z hamowni , mocy nie przybyło pewnie dlatego ze obnizylismy max obroty o 200 w dół , za to doszło dużo momentu obrotowgo i to niższych obrotów, zasługą jest aftercooler który obnizył temperature w dolocie z 70c na 40c czyli zimne powietrze naprawde pomaga
, no i strojenie Pawła, nawet na hamowni mówili ze głową robiony program 


Ostatnio zmieniony 2012-08-28, 17:25 przez Stachu_xjr, łącznie zmieniany 2 razy.
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Mic doszła i to sporo, zobacz 500-1000 rpm przed odcinką, jest na pewno że 40 koni więcej. To krótsza odcinka powoduje taką końcówkę, ale też tam jest dla bezpieczeństwa dolane i przycięty zapłon, ale to już na przyspieszenie dużo nie wpływa.
- bart.knop
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Windveil Blue
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
mowiac w skrocie, granica seryjnego silnika jest okolo 460KM
przekraczanie 500KM to juz tylko na "zakutym" silniku?
co z automatyczna skrzynia? ma ktos info ile seryjna wytrzyma i ewentualnie co trzeba zmienic aby bylo bezpiecznie?
przekraczanie 500KM to juz tylko na "zakutym" silniku?
co z automatyczna skrzynia? ma ktos info ile seryjna wytrzyma i ewentualnie co trzeba zmienic aby bylo bezpiecznie?
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
A to są moce z hamowni Jetronika ? ponieważ u nich pomiar mojego autka był zawyżyzony względem 2 innych hamwoni o 60 KM
- bart.knop
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Windveil Blue
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
czyli 460KM to realna w miare bezpieczna moc i na silnik i na skrzynie.
dobra a teraz pytanko - na wieksza moc - jak wzmacniac skrzynie automatyczna? da sie czy lepiej nowa mocniejsza wstawiac?
zmiana na nowa to koszt okolo 3000-4000$ zaleznie od modelu
dobra a teraz pytanko - na wieksza moc - jak wzmacniac skrzynie automatyczna? da sie czy lepiej nowa mocniejsza wstawiac?
zmiana na nowa to koszt okolo 3000-4000$ zaleznie od modelu
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Skrzynia powinna wytrzymać te 450-500km ale w większości przypadków umiera po jakimś czasie przy takiej mocy ,są zestawy wzmacniające do 5R55S albo w USA można zakupić już taką gotową skrzynkę tzw.Heavy Duty.Jak chcesz mieć spokój to zrób swapa na manuala i po problemie 
p.s. Artur GT miał właśnie awarie skrzyni,nie wytrzymała mocy

p.s. Artur GT miał właśnie awarie skrzyni,nie wytrzymała mocy
- bart.knop
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Windveil Blue
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
kocham automaty wiec jak co to zmiana na mocna automatyczna 

- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
albo B302 5.0 V8bart.knop pisze:najpierw silniczek a pozniej doladowanie
http://www.livernoismotorsports.com/pro ... block.html" onclick="window.open(this.href);return false;


- bart.knop
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Windveil Blue
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
koral - z 4,6 z tego co mi rick podpowiedzial to bardzo latwo zrobic okolo 5,1L inne kute tloki i gotowe
ale powoli powoli, czas decyzji przyjdzie pozniej najpierw dulary musze uzbierac $$$$$$$$$$
ale powoli powoli, czas decyzji przyjdzie pozniej najpierw dulary musze uzbierac $$$$$$$$$$
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Szczerze mówiąc, zadzwoniłem do dwoch miejsc o 5R55 transmisji. Jedno, najlepsza firma do transmisji tutaj w Kanadzie, druga bardzo dobra firma w USA.
W Stanach, powiedzieli mi, nie ma problemu, zmodyfikowany 5R55 może potrwać do 800hp nie ma problemu. Hmmm ...
tutaj w Kanadzie, mówili 5R55 nie jest silny i nie będzie sprzedawać na mocy ponad 600 KM. Jeśli spreda, BEZ GWARANCJI. Oni przetestowali i nie są zadowoleni. Jednym z największych problemów jest słabe aluminium na obudowy
Dla automatyki oni polecili 4R70W swap. Jest o wiele silniejszy. Ale za bardzo nie polecal go do Europy, chyba ze warstat był zdolny do tej roboty. Swap jest trochę skomplikowane i bardziej martwi się o swoją reputację, a nie zarabiać dolara
http://www.lentechautomatics.com/aodproducts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bardzo łatwo zrobić 4,6 do 5,3 silnik. Zatrzymałem się na 5,0 bo używam oryginalny blok. Ale, to dopiero początek. Trzeba wszystkie inne części (CNC ported głowice, kolektor dolotowy, headers, camshafts,throttle body, mass air, injectors) zeby skorzystać. również prawdziwy hamownia, z ludźmi, którzy wiedzą, co robią!!!!!!!!!
http://www.dssracing.com/category_s/146.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
W Stanach, powiedzieli mi, nie ma problemu, zmodyfikowany 5R55 może potrwać do 800hp nie ma problemu. Hmmm ...
tutaj w Kanadzie, mówili 5R55 nie jest silny i nie będzie sprzedawać na mocy ponad 600 KM. Jeśli spreda, BEZ GWARANCJI. Oni przetestowali i nie są zadowoleni. Jednym z największych problemów jest słabe aluminium na obudowy
Dla automatyki oni polecili 4R70W swap. Jest o wiele silniejszy. Ale za bardzo nie polecal go do Europy, chyba ze warstat był zdolny do tej roboty. Swap jest trochę skomplikowane i bardziej martwi się o swoją reputację, a nie zarabiać dolara
http://www.lentechautomatics.com/aodproducts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bardzo łatwo zrobić 4,6 do 5,3 silnik. Zatrzymałem się na 5,0 bo używam oryginalny blok. Ale, to dopiero początek. Trzeba wszystkie inne części (CNC ported głowice, kolektor dolotowy, headers, camshafts,throttle body, mass air, injectors) zeby skorzystać. również prawdziwy hamownia, z ludźmi, którzy wiedzą, co robią!!!!!!!!!
http://www.dssracing.com/category_s/146.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
w pierwszym moim poście podałem Ci linka gdzie opisują co ile wytrzymuje. pow 450 jest już szansa na sporadyczne uwalenie korbowodów, pow 500 to prędzej czy później, wszystko zależy myślę też od tego czy ktoś używa mocy okazjonalnie czy raz na rok i ma kompresor po to aby go mieć.bart.knop pisze:czyli 460KM to realna w miare bezpieczna moc i na silnik i na skrzynie.
dobra a teraz pytanko - na wieksza moc - jak wzmacniac skrzynie automatyczna? da sie czy lepiej nowa mocniejsza wstawiac?
zmiana na nowa to koszt okolo 3000-4000$ zaleznie od modelu
Staszka 470 na vtechu to ok 530 na macha, macha pokazuje zblizone moce dla fabrycznego silnika ca 310 koni, a vtech mniej, bo ok 270, co daje ok 12% różnicy i to stawiam jest górną granicą bezpieczeństwa, gdyż na podobnych bezpiecznych parametrach 02.-04 bara to już za dużo. Na tym co ma na mało bezpiecznym programie - btw takim jak instaluje Kenne Bell, spokojnie 40-50 koni więcej.
Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika
Propozycja podniesienia naszej granicy wytrzymalosci przez Alternativeauto
Zakucie silnika
Drogi i bardzo czasochłonny proceder.
zakucie silnika ma na celu wzmocnienie elementów jednostki po to aby była w stanie znieść dodatkową moc która się uzyskuje przez tz. tuning.
Np. seria 150 KM a po przeróbkach mechanicznych 350KM - seryjny silnik nie wytrzymał by tego.
Po "zakuciu" elementy silnika są o wiele bardziej wytrzymałe na przeciążenia wynikające z przyrostu mocy
Zakucie silnika
Drogi i bardzo czasochłonny proceder.
zakucie silnika ma na celu wzmocnienie elementów jednostki po to aby była w stanie znieść dodatkową moc która się uzyskuje przez tz. tuning.
Np. seria 150 KM a po przeróbkach mechanicznych 350KM - seryjny silnik nie wytrzymał by tego.
Po "zakuciu" elementy silnika są o wiele bardziej wytrzymałe na przeciążenia wynikające z przyrostu mocy
- Załączniki
-
Article.pdf
- Zakucie silnika 4,6 v8
- (607.65 KiB) Pobrany 694 razy