Tarcze
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- stanglex
- Forumowicz
- Posty: 470
- Rejestracja: 2009-03-26, 01:33
- Model: 2016 Mustang GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic
Proszę o polecenie tarcz i klocków, które sprawią, że moje GT zacznie hamować bez bicia i będę w stanie zatrzymać samochód po drugim, kolejnym hamowaniu ze 120 do 0.
Choć mam felgi 18" to nie chcę zmieniać średnicy tarcz i kupować nowych zacisków. Zależy mi na produkcie stosunkowo tanim, który przyniesie znaczną poprawę, bo seria to tragedia.
Choć mam felgi 18" to nie chcę zmieniać średnicy tarcz i kupować nowych zacisków. Zależy mi na produkcie stosunkowo tanim, który przyniesie znaczną poprawę, bo seria to tragedia.
Z: 05/2015
O: 04/2016
O: 04/2016
Jeszcze nie całe dwa miesiące i jak się zdecyduję na Big Break Kit, a wszystko na to wskazuje, to będę miał w bardzo dobrej cenie do sprzedania komplet tarcz przód nacinanych i nawiercanych + klocki Hawk HPS.
Tarcze to Centric Premium czyli firmy produkującej miedzy innymi tarcze do BBK Saleen'a.
Te co mam są dodatkowo malowane specjalną powłoką antykorozyjną również wewnątrz użebrowania wentylacyjnego.
Jak już zakupie BBK wystawie je do sprzedania.
http://www.centricparts.com/index.php/p ... and-rotors
Tarcze to Centric Premium czyli firmy produkującej miedzy innymi tarcze do BBK Saleen'a.
Te co mam są dodatkowo malowane specjalną powłoką antykorozyjną również wewnątrz użebrowania wentylacyjnego.
Jak już zakupie BBK wystawie je do sprzedania.
http://www.centricparts.com/index.php/p ... and-rotors
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
- Adam Wh
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
- Model: GT 2007
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Torch Red
Popieram pomysł pozostania przy obecnych wymiarach tarcz- o tym w następnym akapicie. Co do taniego a efektywnego (niekoniecznie efektownego) rozwiązania warto rozważyć zakup Brake Duct z Fordracing ($199). Eliminują przegrzewanie się tarcz. Maja jednak pewna wadę- nie bardzo nadają się na jazdę po kałużach (niepełne osłony). Mozna to obejść pozostawiając stockowe osłony i montując w nich wlot wraz z mocowaniem dla węża wentylacyjnego. Jeśli zależy Ci także na prędkości reakcji hamulca dodałbym przewody w metalowych osłonach i lepszy płyn. A jeśli chodzi o sile hamowania to może warto zainwestować w ceramiczne klocki o jakich wspominali koledzy.stanglex pisze:Proszę o polecenie tarcz i klocków, które sprawią, że moje GT zacznie hamować bez bicia i będę w stanie zatrzymać samochód po drugim, kolejnym hamowaniu ze 120 do 0.
Choć mam felgi 18" to nie chcę zmieniać średnicy tarcz i kupować nowych zacisków. Zależy mi na produkcie stosunkowo tanim, który przyniesie znaczną poprawę, bo seria to tragedia.
Skoro większość forumowiczów wymienia wady stockowych hamulców, równocześnie koncentrując się jedynie na zaletach aftermarketu o dużych średnicach, warto postarać się chyba o trochę bardziej szczegółową analizę. Po pierwsze chciałbym powalczyć z ogólnie panującym przeświadczeniem ze większe tarcze, poprzez wydłużenie ramienia przyłożonej siły, są zawsze źródłem większej siły hamowania. Nie musi tak być z tego powodu ze, niweluje to suma nakładających się energii kinetycznych- prędkości ruchu obrotowego jak i ruchu posuwistego (w większych tarczach jest zdecydowanie wyższa). Najczęściej współczynnikami powodującymi zwyżkowanie wydajności naszych hamulców są ich optymalne temperatury pracy, oraz materiał z jakiego są wykonane. Większe tarcze wolniej się nagrzewają i szybciej oddają swoje ciepło. Sa często wykonane z miękkich stopów i maja wyższe przedziały pracy optymalnych temperatur. To główne powody ich przewagi w ekstremalnych warunkach pracy. I tyle jeśli chodzi o praktyczne zalety. Teraz trochę o wadach: cena, większa masa i interia (oddalenie środka ciężkości od osi w tym wypadku obrotu) powodują- delikatne zwiększenie podsterowności już i tak podsterownego Mustanga; delikatnie zmniejszają prędkość pokonywania zakrętów, szczególnie tych szybkich- (efekt żyroskopu); sa czasem powodem przegrzewania się układu wspomagania kierownicy (dotyczy jazdy po torze); łagodzą przyspieszenie naszego auta i to nie tylko o różnicę mas brana pod uwagę w ruchu liniowym ale co gorsza w ruchu obrotowym. Gdzie w jednym i drugim przypadku wielkość siły wprawiającej w ruch rośnie z polowa kwadratu prędkości. Mówiąc po Polsku im szybciej się poruszamy tym większą sile musimy przyłożyć aby rozpędzić nasze duże tarcze lub je zatrzymać. Na marginesie to samo tyczy się dużych średnic felg i opon. Wszystko co duże ma większą masę, co gorsza bardziej oddaloną od środka obrotu, co gorsza masa w naszym pojeździe elementów wirujących takich jak kola i tarcze liczy się podwójnie bo aby wprowadzić je w ruch lub z tego ruchu zatrzymać, musimy przeciwdziałać bezwładności masy i dodatkowo energii kinetycznej ruchu obrotowego tej samej masy. Tak czy owak stojąc przed wyborem 20" kol choćby Saleena, 14" calowych tarcz nie dziwie się ludziom dokonującym takich wyborów. Trzeba przyznać ze robią oszałamiająco pozytywne wrażenie. Ewentualne straty można zawsze kompensować innymi modyfikacjami.
Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
Celibad zalozyl sobie tarcze od merca AMG ktore pasuja w zaciski od GT,moze jego spytaj albo niech sie wypowie jak zdaja rezultat,oczywiscie w porownaniu do fabrycznych z GT a nie V6,bo ze sa lepsze od tych z V6 to na pewno a czy duzo lepsze od tych z GT to nie wiem,mysle ze tak,sa nacinane i wentylowane i bardziej odporne na odksztalcenia niz te z GT..stanglex pisze:Proszę o polecenie tarcz i klocków, które sprawią, że moje GT zacznie hamować bez bicia i będę w stanie zatrzymać samochód po drugim, kolejnym hamowaniu ze 120 do 0.
Choć mam felgi 18" to nie chcę zmieniać średnicy tarcz i kupować nowych zacisków. Zależy mi na produkcie stosunkowo tanim, który przyniesie znaczną poprawę, bo seria to tragedia.
- Adam Wh
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
- Model: GT 2007
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Torch Red
Do użytku codziennego i sporadycznych wizyt na torze polecam:
Tarcze: BAER DecelaRotor (nie należą do tanich, ale obok Brembo to chyba najlepszy komplet do Mustanga). Warto zwrócić uwagę ile serii wyścigowych używa ich z wymiernymi rezultatami. optymalna praca do 500 stopni.
Klocki: Hawk HP Plus. Przy zejściach ze 100-0km/h zredukują drogę hamowania o 2 do 3 metry. Ze 160-0km/h- 12 metrów na rozgrzanych tarczach (150 do 350 stopni) i 25 do 30 metrów na gorących tarczach (350 do 500 stopni).
Tarcze: BAER DecelaRotor (nie należą do tanich, ale obok Brembo to chyba najlepszy komplet do Mustanga). Warto zwrócić uwagę ile serii wyścigowych używa ich z wymiernymi rezultatami. optymalna praca do 500 stopni.
Klocki: Hawk HP Plus. Przy zejściach ze 100-0km/h zredukują drogę hamowania o 2 do 3 metry. Ze 160-0km/h- 12 metrów na rozgrzanych tarczach (150 do 350 stopni) i 25 do 30 metrów na gorących tarczach (350 do 500 stopni).
Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
mozesz podac link ? a co myslisz o tych http://www.streetperformance.com/SPEEDg ... d=10021402 ?Adam Wh pisze: warto rozważyć zakup Brake Duct z Fordracing ($199). Eliminują przegrzewanie się tarcz.
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
no szukam,bo przy zakupie Gt pozałowalem 15tys doplaty do brembo ktore na nim byly(podobno lepsze niz w gt500-6tloczkowe) i mam fabryczne co przy tej mocy chyba nie jest wskazane.. dlatego rozgladam sie za tarczami i ceramicznymi klockami,bo zwykle klocki na nawiercanych tarczach pewnie moment sie scieraja i co za tym idzie brudza felgi..a nie ma nic gorszego jak wzery od klockow na ladnych felgacg(wiem cos o tym)-szukam tarcz na przod, bo tyl nie ma wiekszego znaczenia przy hamowaniu(15-20%) wiec fabryczne wystarcza no i w razie czego moge na tyl wrzucic nawet 16" felgi na slikach(w razie jakbym go chcial sprawdzic na cwiartke),wiec tył odpuszczam i mysle tylko o przodzie, ale o samych tarczach 315-320mm z klockami ceramicznymi
- escalar
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
- Model: GT Premium Bullitt
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czarny metalik
- Kontakt:
koral, ceramiczne to już prehistoria... teraz rządzą klocki ferro-karbonowe:
http://www.americanmuscle.com/mustang-brake-pads.html
na jazdę codzienna HPS, a na tor HP Plus
http://www.americanmuscle.com/mustang-brake-pads.html
na jazdę codzienna HPS, a na tor HP Plus

- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
dzieki;) no ale widze ze oferuja te same klocki do V6 i V8 http://www.americanmuscle.com/hawk-2005 ... -pads.html a chyba klocki i tarcze w V6 z przodu sa mniejsze niz w V8 ??escalar pisze:koral, ceramiczne to już prehistoria... teraz rządzą klocki ferro-karbonowe:
http://www.americanmuscle.com/mustang-brake-pads.html
na jazdę codzienna HPS, a na tor HP Plus
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
jzu nie mozna edytowac postu.. wychodzi na to ze klocki w V6 i Gt sa te same roznia sie tylko tarcze?
co mysliszcie o tych tarczach http://www.americanmuscle.com/2005-2006 ... front.html i http://www.americanmuscle.com/dba-front ... 509gt.html ? moim zdaniem te nacinane wystarcza do codziennej jazdy ..
co mysliszcie o tych tarczach http://www.americanmuscle.com/2005-2006 ... front.html i http://www.americanmuscle.com/dba-front ... 509gt.html ? moim zdaniem te nacinane wystarcza do codziennej jazdy ..
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Ha, to co piszą w opisach Hawk'ów to ja się w 100% zgadzam tj.
Ceramiczne: b. mały hałas, b. mało kurzu/sadzy, dobrze hamują w normalnej jeżdzie ale w ''sparingu'' po kilku mocnych hamowaniach bardzo spada jakość hamowania!!!
Przy 'standardowych' klockach zawsze mnie wkurzał osad na felgach i czyszczenie tego g...a ...
Ceramiczne: b. mały hałas, b. mało kurzu/sadzy, dobrze hamują w normalnej jeżdzie ale w ''sparingu'' po kilku mocnych hamowaniach bardzo spada jakość hamowania!!!
Przy 'standardowych' klockach zawsze mnie wkurzał osad na felgach i czyszczenie tego g...a ...
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
ja jednak chyba zdecyduje sie na te http://www.mossmuscle.com/Shop/ViewProd ... exID=79687 z klockami HPS, mysle ze za taka kase lepszych nie znajde.. tylko jeszcze zeby mi sie tak udalo jak Tobie i zeby mi cla nie naliczyli to byloby superOlaf pisze:Ha, to co piszą w opisach Hawk'ów to ja się w 100% zgadzam tj.
Ceramiczne: b. mały hałas, b. mało kurzu/sadzy, dobrze hamują w normalnej jeżdzie ale w ''sparingu'' po kilku mocnych hamowaniach bardzo spada jakość hamowania!!!
Przy 'standardowych' klockach zawsze mnie wkurzał osad na felgach i czyszczenie tego g...a ...

a jakie Ty miales Hawk'i ? bo ja mysle o tych http://www.mossmuscle.com/Shop/ViewProd ... exID=48599 , moze to ze spadala Ci na nich sila hamowania byla wina tarcz, plynu lub przewodow? bo ten zestaw wydaje sie dobrym wyborem, chyba ze sie myle..