Tuning - turbosprężarka - zagajenie

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2009-01-20, 13:54

Te wałki (btw już kiedyś o nich pisałem) FRPP Hot Rod podnoszą moc na wysokich obrotach (do tego ten cudny głos na wolnych...) i ogólny wzrost to w granicach 20-40rwhp w zależności od zestrojenia i tego co już zmodowano. Podobny efekt dają Comp Cams Thumpr. Kłopotem w pl jest jak napisał SeaBiscuit, właśnie ustawienie wszystkiego po założeniu wałków:/ (ale gdy będę mieć swojego Mustanga na pewno będą w nim siedzieć FRPP Hot Rod :D )

Radek, do Twojego też są tyle, że z tego co się orientuję to są robione z reguły na zamówienie...


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-20, 14:15

Thomeck pisze:Te wałki (btw już kiedyś o nich pisałem) FRPP Hot Rod podnoszą moc na wysokich obrotach (do tego ten cudny głos na wolnych...) i ogólny wzrost to w granicach 20-40rwhp w zależności od zestrojenia i tego co już zmodowano. Podobny efekt dają Comp Cams Thumpr. Kłopotem w pl jest jak napisał SeaBiscuit, właśnie ustawienie wszystkiego po założeniu wałków:/ (ale gdy będę mieć swojego Mustanga na pewno będą w nim siedzieć FRPP Hot Rod :D )
Comp Cams Thumpr
http://www.brenspeed.com/127020.html


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2009-01-20, 14:24

SeaBiscuit pisze:Comp Cams Thumpr
http://www.brenspeed.com/127020.html
o właśnie :) U siebie masz w planach zmieniać wałki? Ze stingerami brzmiałoby to pięknie ;)


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-20, 14:45

Thomeck pisze:
SeaBiscuit pisze:Comp Cams Thumpr
http://www.brenspeed.com/127020.html
o właśnie :) U siebie masz w planach zmieniać wałki? Ze stingerami brzmiałoby to pięknie ;)
Na razie wymieniam parę innych rzeczy

Mustang GT Prothane Motor Mounts (05-08)
05-07 MUSTANG GT 7/8" REAR SWAY BAR BMR
Mustang GT Strut Tower Brace Steeda (05-08)
Mustang GT BMR Control Arm Relocation Brackets (05-08)
05-07 MUSTANG GT ADJUSTABLE PANHARD ROD BMR
MUSTANG GT CERAMIC SHORTY HEADERS BBK (05-08)
05-06 MUSTANG LINE LOCK SLP
Mustang Classic Design Concepts Hood Struts (05-09)
StopTech 05-08 Mustang S.S. Brake Line Kits
Rotor Pros 05-07 Mustang GT Dimpled and Slotted Rotors black painted Premium
Hawk HPS Performance Brake Pads Mustang GT Front (05-09)
Hawk HPS Performance Brake Pads Mustang GT Rear (05-09)
100^ Ft 80 Mil Rattle Trap Deadener + Dynamat Roller
Ford Racing 05-08 Mustang GT Front Upper Strut Mounts
Roush 05-09 Mustang Rear Coil Springs
TA Performance 8.8" Super Low Profile Rear-End Cover
4.10 FORD 8.8 PERFORMANC SERIES MOTIVE GEAR
DTS 8.8 Master Differential Timken Bearing Kit
Mustang GT Steeda Underdrive Pulleys (05-08)
Stage 8 4.6L Modular Motor Locking Header Bolts
MICKEY THOMPSON ET STREET 26X11.5X17 RACING TIRE x 2
Autometer Ultra Lite2 2-1/16" Voltmeter
MGW 2005-2008 Short Mustang shifter
25-3001 - Granatelli Hot Street Coil Packs

I parę upiększeń

- nie znalazłem firmy która by mi wałki wymieniła. Trzeba by kupić dodatkowo to oprzyrządowanie fodowskie i znaleźć firmę, która to założy i zgra z kompem.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2009-01-20, 15:01

SeaBiscuit pisze:Na razie wymieniam parę innych rzeczy

Mustang GT Prothane Motor Mounts (05-08)
05-07 MUSTANG GT 7/8" REAR SWAY BAR BMR
Mustang GT Strut Tower Brace Steeda (05-08)
Mustang GT BMR Control Arm Relocation Brackets (05-08)
05-07 MUSTANG GT ADJUSTABLE PANHARD ROD BMR
MUSTANG GT CERAMIC SHORTY HEADERS BBK (05-08)
05-06 MUSTANG LINE LOCK SLP
Mustang Classic Design Concepts Hood Struts (05-09)
StopTech 05-08 Mustang S.S. Brake Line Kits
Rotor Pros 05-07 Mustang GT Dimpled and Slotted Rotors black painted Premium
Hawk HPS Performance Brake Pads Mustang GT Front (05-09)
Hawk HPS Performance Brake Pads Mustang GT Rear (05-09)
100^ Ft 80 Mil Rattle Trap Deadener + Dynamat Roller
Ford Racing 05-08 Mustang GT Front Upper Strut Mounts
Roush 05-09 Mustang Rear Coil Springs
TA Performance 8.8" Super Low Profile Rear-End Cover
4.10 FORD 8.8 PERFORMANC SERIES MOTIVE GEAR
DTS 8.8 Master Differential Timken Bearing Kit
Mustang GT Steeda Underdrive Pulleys (05-08)
Stage 8 4.6L Modular Motor Locking Header Bolts
MICKEY THOMPSON ET STREET 26X11.5X17 RACING TIRE x 2
Autometer Ultra Lite2 2-1/16" Voltmeter
MGW 2005-2008 Short Mustang shifter
25-3001 - Granatelli Hot Street Coil Packs

I parę upiększeń
Niiiiice! ;) Lista mnie powaliła! Będziesz mieć najbardziej zmodowanego i wypieszczonego stanga w pl :D I podoba mi się, że bierzesz pod uwagę wszystkie aspekty zmian (silnik, zawieszenie, hamulce, przeniesienie napędu).
Kalkulowałeś ile rwhp mógłbyś osiągnąć z tymi zmianami?

BBK shorty dlatego, że nie trzeba zmieniać H/cats itd. czy jakiś inny powód? (żeby nie było, że sądzę, że są złe czy coś - po prostu ciekawość ;) )


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-20, 15:12

Thomeck pisze:
SeaBiscuit pisze:Na razie wymieniam parę innych rzeczy

Mustang GT Prothane Motor Mounts (05-08)
05-07 MUSTANG GT 7/8" REAR SWAY BAR BMR
Mustang GT Strut Tower Brace Steeda (05-08)
Mustang GT BMR Control Arm Relocation Brackets (05-08)
05-07 MUSTANG GT ADJUSTABLE PANHARD ROD BMR
MUSTANG GT CERAMIC SHORTY HEADERS BBK (05-08)
05-06 MUSTANG LINE LOCK SLP
Mustang Classic Design Concepts Hood Struts (05-09)
StopTech 05-08 Mustang S.S. Brake Line Kits
Rotor Pros 05-07 Mustang GT Dimpled and Slotted Rotors black painted Premium
Hawk HPS Performance Brake Pads Mustang GT Front (05-09)
Hawk HPS Performance Brake Pads Mustang GT Rear (05-09)
100^ Ft 80 Mil Rattle Trap Deadener + Dynamat Roller
Ford Racing 05-08 Mustang GT Front Upper Strut Mounts
Roush 05-09 Mustang Rear Coil Springs
TA Performance 8.8" Super Low Profile Rear-End Cover
4.10 FORD 8.8 PERFORMANC SERIES MOTIVE GEAR
DTS 8.8 Master Differential Timken Bearing Kit
Mustang GT Steeda Underdrive Pulleys (05-08)
Stage 8 4.6L Modular Motor Locking Header Bolts
MICKEY THOMPSON ET STREET 26X11.5X17 RACING TIRE x 2
Autometer Ultra Lite2 2-1/16" Voltmeter
MGW 2005-2008 Short Mustang shifter
25-3001 - Granatelli Hot Street Coil Packs

I parę upiększeń
Niiiiice! ;) Lista mnie powaliła! Będziesz mieć najbardziej zmodowanego i wypieszczonego stanga w pl :D I podoba mi się, że bierzesz pod uwagę wszystkie aspekty zmian (silnik, zawieszenie, hamulce, przeniesienie napędu).
Kalkulowałeś ile rwhp mógłbyś osiągnąć z tymi zmianami?

BBK shorty dlatego, że nie trzeba zmieniać H/cats itd. czy jakiś inny powód? (żeby nie było, że sądzę, że są złe czy coś - po prostu ciekawość ;) )
No nie lubię półśrodków jak już coś robić to porządnie - niestety brakło na razie środków na tarcze z GT500 ale powodem było też to że zostaje na jazdy zręcznościowe na moich oryginalnych 17 nastkach teraz wyposażonych w dragowe slicki - a 14 calowe tarcze tam nie wejdą :zly:
Liczę na 350KM czyli jakieś 300-305 rwhp ale mogę się przeliczyć - zobaczymy.

Shorty headers bo nie chcę zmieniać wydechu jestem z niego zadowolony, a wkurzają mnie te zardzewiałe żeliwne fabryczne. Wybrałem ceramiczne bo nie powinny się odbarwiać. Shorty headers powinny ponieść moc ale jedynie na niskich poziomach obrotów - co będzie bardzo pożądanym efektem.

W przyszłym roku jeszcze planuję mocniejsze sprzęgło z aluminiowym kołem, aluminiową belkę przeniesienia napędu, może te wałki jak znajdę instalatora i parę modyfikacji wizualnych i na tym byłby... koniec.

Zbieram na Customa - potwora z lat 70.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2009-01-20, 15:46

to się tu kolega rozpędził :P :hyhy: a o TB to się zapomnniało :D np taki GMS throttle body na stronie daje 20 kucy :evil: to nawet nie masz co stawać na światłach :cwaniak: :rotfl:

oczywiscie po modyfikacji wrzuce go na hamownie i sie zobaczy co to faktycznie daje i jakim kosztem narazie zmiana z fabrycznego gumowego dolotu na steeda dalo 6 kucy wedlug pomiaru na hama3000(rodzaj hamowni) no ale najwazniejsze ze wygladzila wykres w calym zakresie RPM, co czuc no i idze w gore az do 6000rpm wczesniej sie zaginał przy około 5700. No i jeszcze dzwięk inny spod silnika - dodało basu.



Awatar użytkownika
Deftronic
Stowarzyszenie MKP
Posty: 489
Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: Grabber Orange
Lokalizacja:: Acheron

Post autor: Deftronic » 2009-01-20, 16:14

strzala pisze:
gdzies na ktoryms poscie wyczytalem ze ktos narzekal na stage 3 Rouch, na glosna skrzynie. Czy oni tez wprowadzaja modyfikacje do skrzyni ze ona sie robi glosniejsza?
Noo... to ja o tym pisałem. Porównywałem to jednak do wrażeń z jazdy swoim GT500. Powiedziałbym, że nie ma porównania. Na korzyść GT500.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-20, 16:15

Madasek pisze:to się tu kolega rozpędził :P :hyhy: a o TB to się zapomnniało :D np taki GMS throttle body na stronie daje 20 kucy :evil: to nawet nie masz co stawać na światłach :cwaniak: :rotfl:

oczywiscie po modyfikacji wrzuce go na hamownie i sie zobaczy co to faktycznie daje i jakim kosztem narazie zmiana z fabrycznego gumowego dolotu na steeda dalo 6 kucy wedlug pomiaru na hama3000(rodzaj hamowni) no ale najwazniejsze ze wygladzila wykres w calym zakresie RPM, co czuc no i idze w gore az do 6000rpm wczesniej sie zaginał przy około 5700. No i jeszcze dzwięk inny spod silnika - dodało basu.
Przy przepustnicy trzeba by zmieniać też te wloty w kolektorze ssącym na większe i przy obu tych zmianach trzeba akurat modyfikować oprogramowanie - hmm może dodam do listy jakbym zmieniał wałki :hyhy:
Daj znać ile ci da sama zmiana przepustnicy. Zawsze można coś dołożyć do listy - 2 rzeczy w tą czy w tamtą :hyhy:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2009-01-20, 16:34

SeaBiscuit pisze:
Madasek pisze:to się tu kolega rozpędził :P :hyhy: a o TB to się zapomnniało :D np taki GMS throttle body na stronie daje 20 kucy :evil: to nawet nie masz co stawać na światłach :cwaniak: :rotfl:

oczywiscie po modyfikacji wrzuce go na hamownie i sie zobaczy co to faktycznie daje i jakim kosztem narazie zmiana z fabrycznego gumowego dolotu na steeda dalo 6 kucy wedlug pomiaru na hama3000(rodzaj hamowni) no ale najwazniejsze ze wygladzila wykres w calym zakresie RPM, co czuc no i idze w gore az do 6000rpm wczesniej sie zaginał przy około 5700. No i jeszcze dzwięk inny spod silnika - dodało basu.
Przy przepustnicy trzeba by zmieniać też te wloty w kolektorze ssącym na większe i przy obu tych zmianach trzeba akurat modyfikować oprogramowanie - hmm może dodam do listy jakbym zmieniał wałki :hyhy:
Daj znać ile ci da sama zmiana przepustnicy. Zawsze można coś dołożyć do listy - 2 rzeczy w tą czy w tamtą :hyhy:

:D a jest w zestawie wszystko, co do zmiany oprogramowania - ty to bys zmienial te oprogramowanie w te i wewte :D pisza na stronie ze nie trzeba.

tzn racja wymagają zrobionego dolotu ze stozkiem - a to za soba wymaga zmiany programu wiec ok racja jesli wrzucasz na surowy stan ale zakladalem ze do naszych juz nie trzeba. Oczywiscie jakby sie go przehamowalo pare razy i dopasowalo program to pewnie mozna by wiecej wydusic z przepustnicy.

Co do pomiarów to wiesz ....że wiosna tuż tuż trzeba cierpliwie poczekać.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-20, 22:09

To może się razem wybierzemy podobno w Gliwicach VTech ma gdzieś hamownię - słyszałeś o niej coś? Generalnie jak rozmawiałem z vtechem kiedyś przy okazji to mi powiedzieli że u nich nie ma żadnego problemu ze zrywaniem przyczepności przy hamowaniu. Nie mam zamiaru znowu 5 chłopa wkładać do bagażnika żeby utrzymać konia na bieżni :rotfl:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2009-01-20, 22:33

SeaBiscuit, 3mam kciuki za wszystkie modyfikacje żeby gładko poszły :) Wiosna zapowiada się ciekawie :hyhy:


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-21, 10:45

odnosnie uturbiania mustanga, ciagle4 piszemy o kompresorze,a czy ktos z Was myslal o zalozeniu dwoch turbosprezarek? bo ze dwie musza byc to juz nie musze chyba tlumaczyc dlaczego;)



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-21, 10:56

koralkarol pisze:odnosnie uturbiania mustanga, ciagle4 piszemy o kompresorze,a czy ktos z Was myslal o zalozeniu dwoch turbosprezarek? bo ze dwie musza byc to juz nie musze chyba tlumaczyc dlaczego;)
A po co niby mają być dwie??? Po 900 rwhp??? 500 nie wystarczy???
http://www.brenspeed.com/hellion05-07gt.html


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-22, 00:15

SeaBiscuit pisze:
koralkarol pisze:odnosnie uturbiania mustanga, ciagle4 piszemy o kompresorze,a czy ktos z Was myslal o zalozeniu dwoch turbosprezarek? bo ze dwie musza byc to juz nie musze chyba tlumaczyc dlaczego;)
A po co niby mają być dwie??? Po 900 rwhp??? 500 nie wystarczy???
http://www.brenspeed.com/hellion05-07gt.html
mozna jedna wieksza,ale lepiej dwie male ze wzgledu ze od V8 odchodza dwa kolektory wydechowe i na kazdym powinan byc turbina,po co je laczyc w jeden..



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”