Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
gregordar
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-28, 06:41
Model: GT 4,6
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarno stalowy

Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: gregordar » 2017-01-25, 23:49

Witam wszystkich,
Jest to mój pierwszy post na forum, liczę na waszą pomoc.
Ford Mustang GT Manual 2007
Mam problem z moim konikiem, od kiedy przypłynął z USA (miał uszkodzoną skrzynie - manual , wymieniliśmy, na taką samą z modelu 2010 GT)
Od samego początku kiedy chciałem się przejechać, auto po odpaleniu strasznie dymiło nierówno chodziło, wchodziło w tryb awaryjny (na desce pojawiał się kluczyk, auto było przymulone i kręciło się tylko do 4.5rpm) - no i zaczęliśmy się zastanawiać co jest przyczyną.
Dziwnym trafem po jakimś tygodniu padło 8 świec na raz, zostały wymienione na takie same (platynowe) w dodatku czuć że go zalewa paliwem (jak się stanie za autem czuć nieprzepaloną benzynę),
auto podłączone pod komputer wywaliło błąd - P061b - problem z obliczaniem momentu obrotowego - nikt w PL nie potrafi rozszyfrować o co chodzi - napisałem do mechanika z USA, stwierdził iż jest problem z dolotem - sprawdzony, cały dolot szczelny bez lewego powietrza, filtry nowe , przepustnica wyczyszczona.
Następnie wymieniłem czujnik położenia wału, 2 sondy (przed katami) - bez skutku, w następnej kolejności przepływka (nówka) dalej nic, ale metodą prób i błędów doszliśmy do pewnej zależności - odłączając przepływomierz auto nie wchodzi w tryb awaryjny, kręci się do odciny bez najmniejszego problemu(podczas postoju), kiedy chce ruszyć ( bez różnicy czy delikatnie czy troszkę mocniej - natychmiast ta sama sytuacja - przymulony i kręci się tylko do 4.5k rpm) Odchodząc od zmysłów postawiłem auto do warsztatu gdzie zajmują się tego typu problemami, - ciśnienie paliwa jest dobre - wzorując się na książce z USA "haynes repair manual" najnowsza teoretyczna usterka też zostałą wykluczona - czujnik ciśnienia paliwa - konik chodzi bez zmian, mechanicy odkryli też dosyć ciekawą zależność - przy wysuniętym przepływomierzu z 2- 3 cm z dolotu - ma odczyty idealne.
Odchodzę od zmysłów bo przepływka nie może być wyciągnięta kawałek tylko wszystko musi być tak jak być powinno, może ktoś spotkał się z czymś podobnym, LICZĘ NA WASZĄ POMOC !
Pozdrawiam Łukasz



dtox
Forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2016-06-17, 21:10
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Lokalizacja:: Dziekanowice

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: dtox » 2017-01-26, 00:11

W Krakowie jest taki jeden warsztat gdzie naprawiaja beznadziejne przypadki.
Jesli jestes z malopolski to moglbys podjechac.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: Rezor » 2017-01-26, 00:53

Z kodu wynika, że błąd samego komputera. Najlepiej serwisówka w dłoń i sprawdzić przewody i punkty masy, może podczas przekładki czegoś nie dokręciliście albo doprowadziliście do zwarcia na kablach. Ewentualnie gdzieś jest zwarcie na przepływomierzu. Robota z kablami jest strasznie mozolna i ciężka więc nie zazdroszczę...
PS. Spróbowałbym jeszcze odłączyć czujniki od skrzyni


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: kaskader bart » 2017-01-26, 01:19

Czy ktoś kręcił silnikem bez skrzyni lub w trakcie zakładania nowej? Jezeli tak to możesz mieć przestawone czujniki wzgledem tego co pamięta komputer ( w skrzyni też jest czujnik ) . Musisz pojachać do kogoś kto ma oryginalny skaner forda z fabrycznym oprogramowaniem. Podlaczy i zada tryb nauki czujnikow przez komputer.Gdzie mieszkasz? Wiem że firma Ponti z Gdańska ma i zna tą usterkę. Chyba że to coś innego. Np. Przeplywka.



Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: Dante. » 2017-01-26, 01:35

Miałem podobną sytuację, lecz jedynie tylko przez chwilę, do momentu ponownego odpalenia auta. Winiłbym jak kolega wcześniej czujniki, bo to samo odczytałem na amerykanskich forach, mój pewnie przez chwilę zalał się wodą, miał zwarcie na kostce, cokolwiek, ale mu natychmiastowo przeszło. Twojemu najwyraźniej dalej coś uparcie przeszkadza, lub może po prostu nie został podłączony, ma zerwany obwód, brak styku na kostce?

Winiłbym też przepustnicę, jeśli była czyszczona, mogła przyczynić się do tego wszystkiego zbyt nieostrożnym składaniem jej, w szczególnosci chodzi o czujnik położenia przepustnicy podający po złożeniu inny voltaż niż przed.

Ewentualnie poproś o pomoc Pawła z HD Customs (Cannigia na forum), to nasz "nadworny mechanik" klubowy :D Zna odpowiedzi na tak zawiłe tematy.


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: Dante. » 2017-01-26, 01:42

http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... pcm-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Prrrosze, sprawdzić MAF, TPS (czujnik położenia przepustnicy) szukać przerwanych linii podciśnienia, szczególnie tej przy dolocie.


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

gregordar
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-28, 06:41
Model: GT 4,6
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarno stalowy

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: gregordar » 2017-01-26, 11:14

Dzięki, za bardzo szybkie odpowiedzi, pierwsze co zrobie to przełoże czujniki w skrzyni ( bo są dwa - teraz pytanie za co one odpowiadają- jeden prawdopodobnie od wstecznego a ten drugi ?
I stąd tez moje drugie pytanie moze jest czujnik ktory odpowiada za zliczanie momentu obrotowego? Dziwna jest też zależność, że przy odłączonej przepływce auto zachowuje sie normalnie na biegu jałowym, dopiero przy ruszeniu auto wchodzi w ten tryb - co mogłoby stawiać na czujnik w skrzyni, tylko zastanawia mnie, dlaczego przy podłączonej przepływce auto odrazu źle chodzi (testowany na dwóch przepływkach - tej co miał jak przypłynął, a także na nowo kupionej)
Jeżeli zmiana czujników w skrzyni nie pomoże to postaram sie masy sprawdzić, tylko na sprawdzeniu mas calego auta troszke zejdzie, macie jakies szczególne punkty na ktore w pierwszej kolejnosci warto zwrócić uwage?
Jakie powinno być napięcie w przepływce i czujniku przepustnicy
P.S. dodam ze znajomy z rozbudowanym obd2 resetowal komputer - bez efektu :/
P.S. 2
Bez skrzyni, a także podczas wymiany, silnika nikt nie kręcił:/
P.S.3
Macie jakiś namiar na Pawła z Opola ?



gregordar
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-28, 06:41
Model: GT 4,6
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarno stalowy

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: gregordar » 2017-01-26, 16:23

Po dzisiejszej rozmowie z mechanikiem przypuszczaja ze wina może leżeć po stronie przepustnicy :/ czy jest możliwość sprawdzenia czujnika przepustnicy? Ewentualnie samej przepustnicy ?



Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: Dante. » 2017-01-26, 16:49

Czujnik przepustnicy, czyli TPS, jest to kostka po stronie pasażera przy przepustnicy. Na żółtym mierzy się napięcie w pozycji 0, na włączonym zapłonie ale wyłączonym silniku. Każda przepustnica ma delikatnie inne, takze ciężko powiedzieć jakie powinno być właściwe, ale chyba mniej więcej 1.2.

Poczytaj ten poradnik (od instalcji BBK 62mm) http://www.americanmuscle.com/bbk-62mm- ... stall.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tam jest wyjaśnione na końcu jak zrobić żeby TPS miał właściwe wskazanie kiedy przez przypadek został obrócony przy grzebaniu w przepustnicy. Kiedy osiągniesz właściwy voltaż, auto powinno grać i tańczyć.


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

Awatar użytkownika
Gabriel
Forumowicz
Posty: 187
Rejestracja: 2011-04-23, 13:15
Model: GT Premium
Silnik: V8 4.6
Kolor: Bordowy z biołymi paskami

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: Gabriel » 2017-01-26, 18:07

gregordar pisze: P.S.3
Macie jakiś namiar na Pawła z Opola ?
Tu masz namiary na Pawla: http://hd-customs.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;



gregordar
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-28, 06:41
Model: GT 4,6
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarno stalowy

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: gregordar » 2017-01-26, 22:44

Dzięki za podpowiedzi !
Prawdopodobnie odkryłem przyczyne, czujnik położenia przepustnicy jest nie od mojego modelu ( w stanach gdzieś musieli przełożyc) ja mam teraz DY 1116, co po sprawdzeniu pasuje do silników 6.8 V10, a mój powinien być DY 1049, wg. fordparts.com. Miałbym prośbę czy ktoś mógłby sprawdzić jaki ma kod na czujniku (u mnie jest malutkimi znakami 6L2E-9E928-AA, a te większe 63171A1)
Teraz jeszcze pytanko, czy macie jakieś kontakty skąd mogę zdobyć taki czujnik? Najbliżej znalazłem na ebayu za 69$, a może w PL jest do zdobycia.

P.S.
Potrzebuje również taśmy która jest w kierownicy, łączy poduszkę a także tempomat, rozebrałem kierownice i była przerwana, postarałem się zlutować, jednak to poskutkowało do pierwszego skrętu kierownicą, znacie może kogoś kto miałby taką taśmę na sprzedaż ? :)



Dante.
Stowarzyszenie MKP
Posty: 350
Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
Model: '09 Shelby GT350
Silnik: V8 4.6
Kolor: Brilliant Silver

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: Dante. » 2017-01-26, 22:55

Kolega CzyTyTez wlasnie robi zbiorowe zamowienie ze stanow, ale z racji tego ze "optymalizujemy koszty" opodatkowania tych zakupow w polsce to czas dostawy wynosi okolo poltora miesiaca. Zamawiaj z ebay, cjpony parts, summit albo american muscle pod drzwi, to mala paczka i niedroga wiec nie bedzie zle.


- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!

2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]

gregordar
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-28, 06:41
Model: GT 4,6
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarno stalowy

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: gregordar » 2017-01-26, 23:20

Wielkie Dzięki, przedzwonie jeszcze jutro dp paru sklepów,a jak sie nie uda to z USA zamówie, jak cos bede wiedział dam znać ! :)



gregordar
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-28, 06:41
Model: GT 4,6
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarno stalowy

Re: Mustang GT 4.6 Tryb awaryjny

Post autor: gregordar » 2017-01-29, 01:26

Uwaga, pojawiła się następna niepewność, bo znajomy ma model po 2010 ale też 4.6 i ma ten sam czujnik przepustnicy jak mój.
Mam prośbę, czy ktoś mógłby podac mi kod z tego czujnika (ten maly dość ciężko odczytać, ale pod latarką w miarę jakos to idzie)



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”