Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

thorpkw5
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2017-05-03, 09:47
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny

Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: thorpkw5 » 2017-05-22, 13:17

Witam...i...
Na wstępie dodam tylko że mój silnik nie siedzi w Mustangu GT tylko w Explorerze...noo nic, są takie same ;)
wiec.... poproszę o poradę.
Swego czasu zastanawiałem się co dalej z moim Explo, jeździć dalej czy wymienić na coś innego...jako że nadal jestem zauroczony tym autem postanowiłem że pośmigam jeszcze z 5 lat :-D i chcę sobie zrobić pod siebie autko . Nie łączyłem tematu ale wtajemniczeni wiedzą że coś tam u mnie puka, stuka i nie równo pracuję :-/ . Pomyślałem że zrobię mu gruntowne odświeżenie.
A więc tak, chciałbym zrobić:
1) rozrząd i te 2 wariatory,
2) pompa oleju,
3) kolektory wydechowe,
4) hydropopychacze i jak trzeba będzie to i te dźwigienki,
Przyjmuję że auto ma jakieś 200tys km przejechane na gazie wiec głowice w górę i :
5) zawory pewnie wymiana, uszczelnienia itd
6) sprawdzenie głowic (gniazda zaworowe...docieranie itd),
7) może trzeba będzie pomyśleć o tłokach, pierścieniach itd


Póki co tyle przychodzi mi do głowy...i tu mam pytanie, gdzie to wszystko ogarnąć? RockAuto będzie dobrym wyborem, czy jak wybiorę sobie swój rocznik, model, silnik to mam 100% pewność że części będą pasowały czy muszę się wgryzać i sprawdzać wszystko? Zauważyłem różnych producentów części...Enginetech, Dorman, Mahle, Melling itd....których producentów unikać? Słyszałem że Enginetech to chińczyk. No i czasami głupieję bo np...rozrząd Cloyes na RockAuto jest w 2 wersjach : 90387SGX - 130,79$ a 90387SK - 184,79$....różnica jest tylko w tym że w tym droższym jest dodatkowo ta zębatka???
Ufff....ale się napisałem :-D :-D :-D

Poproszę o konkretne odpowiedzi czy warto inwestować nie małe pieniądze w taki "projekt"....znam paru "znawców tematu" którzy twierdzą że nie da się już zrobić z silnika po 200tys km igły, czy że po zerwaniu głowicy już nigdy nie da się tego dobrze poskładać :cry: ....dla mnie to trochę dziwne :-D ...

pozdr...Marek



Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: kaskader bart » 2017-05-22, 13:56

200tyś to dla tego silnika nie jest przebieg do remontu.
Proponuje sprawdzić co to stuka. W innym wątku piszesz że nie bierze oleju. Czyli nie zabardzo jest co remontować (Poza tym co stuka ).
Pojedź do kogoś kto zna te silniki. Polecam HD customs z opola. Jest tez Mirmal w wawie.
Skąd jesteś?

BTW - ci co twierdza że tego silnika nie da się zrobić na igłe to pierdolą...



thorpkw5
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2017-05-03, 09:47
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: thorpkw5 » 2017-05-22, 15:06

Też mi się wydawało że ten przebieg to nic dla niego :D ....no ale. Mam obecnie nie równą pracę silnika, pod obciążeniem i bez, nie ma znaczenia czy na gazie czy na Pb. Na ForScanie wyskakuję błąd zapłonu na 2 cyl....dałem go do elektryka aby mi to sprawdził. Przejrzał świece, kable, cewki...niby wszystko oki. Kazałem mu zmierzyć ciśnienie na garach jak już powyciąga świece....i tu ZONK :zdziwko: ...wartości rzędu 5 na zimnym a oki 2-3 na ciepłym silniku. Przeleciał tak chyba 5 cyl. W jednym było chyba więcej bo ok 8. Z tego co wiem to powinno być na wszystkich coś ok 9 . Powiedział mi że może sprawdzić rozrząd na początek, może się łańcuch już wyciągnął znacznie i nie domyka zaworów??? A ja nie to z racji gazu stawia na powypalane zawory, gniazda itd itd itd. Jutro mój mechanik sam sprawdzi ciśnienia na wszystkich cylindrach i będę wiedział dokładnie. Jak się to potwierdzi no to każę mu sprawdzić rozrząd...a jak to nie to no to nie pozostaję nic jak rwać głowicę :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony: . Cuż...takie życie....ale łatwo mu nie odpuszczę bo go bardzo luuubię :D
p.s...jestem z Lublina, daleko do Opola... :niepewny:



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: lamina » 2017-05-22, 15:11

gniazda,
trzeba zdjac glowice, dotrzec gniazda, zlozyc i po krzyku, kazdy mechanik to ogarnie.,



thorpkw5
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2017-05-03, 09:47
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: thorpkw5 » 2017-05-23, 22:19

Witam....mam jeszcze parę pytań ;)
Parę dni temu dałem autko do sprawdzenia elektrykowi co by wykluczyć różne sprawy elektryczne, wyszło wszystko oki. Zmierzył mi przy okazji kompresję w cylindrach...pisałem wcześniej że wyszło słabo np. stojąc z przodu silnika po jego lewej stronie wyszło mu na 3 cyl po ok 5 (na zimnym) i jeszcze mniej na gorącym, po drugiej stronie jakoś trochę lepiej. Dzisiaj u swojego mechanika zrobiliśmy to jeszcze raz dla pewności na wszystkich cyl. Wyszło nam po tej lewej stronie po ok 10 :przestraszony: a znowu po prawej stronie po ok 5-6 :szok: ...czyli jakoś odwrotnie niż elektrykowi (mierzyliśmy na zimnym).
Dodam tylko że: my wykręciliśmy wszystkie świece i po kolei każdy cylinder kręcąc rozrusznikiem a elektryk wykręcał pojedyńczo świece i mierzył ciśnienie na odpalonym silniku. O co tu może chodzić z tą różnicą? Elektryk stwierdził że to może rozrząd, może łańcuch się wyciągnął i wariuje wszystko? Niby z przodu przy rozrządzie jest cicho, nic nie słychać. Zamawiam na RockAuto kompletny rozrząd...czy kupić od razu te 2 wariatory/nastawniki i wymienić dla świętego spokoju?

pozdr...Marek



Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: kaskader bart » 2017-05-24, 22:51

Mechanik zrobił to jak mówi service manual czyli dobrze ;)
Ja obstawiam tak jak kolega lamina nieszczelne zawory .
Ten trop jest najbardziej prawdopodobny.
Jaka instalacje lpg nasz? Na jakich komponenach?
Może zavubogo miał i w końcu zawory wypalio.



Awatar użytkownika
speedster
Forumowicz
Posty: 509
Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
Model: 93' Mustang LX 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: Titanium Frost

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: speedster » 2017-05-25, 00:03

Kompresje można jeszcze zmierzyc wlewajac do cylindra niewielka ilosc oleju.Jeśli wzrośnie to znaczy że ucieka w dół, jesli nie to górą. Ja miałem w moim kompresje n poziomie 6 barów i to tylko na jednym cylindrze... zawory wszystkie mialem nieźle pożarte.



thorpkw5
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2017-05-03, 09:47
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: thorpkw5 » 2017-06-22, 22:10

Instalację mam Vialle 5gen...

...a teraz parę news'ów :D .
Dzisiaj zrzuciłem obie głowicę, postaram się niedługo zamieścić jakieś fotki jak to wygląda. Na początek poszły pokrywy zaworów...teraz już wiem co mi tam tak stukało w prawej strony :przestraszony: ...okazało się że rozleciał się popychacz :przestraszony: ...nooo i niestety przytarł mi trochę krzywkę na wałku rozrządu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co teraz z tym robić??? Da się to jakoś szlifować? Szukać używki? Zamawiać nowy w usa?



thorpkw5
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2017-05-03, 09:47
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: thorpkw5 » 2017-07-23, 10:27

Witam po krótkiej wakacyjnej przerwie. Głowice zdjęte i się powoli robią.
Części już niby są:
Obrazek
Obrazek

Będę chciał też zmienić olej, wcześniej pisałem że będzie to 5w30, jakieś 2 tys km jeżdzę na Mobil1...kontynuować czy może zamienić na inną marę (...Motorcraft? itd itd).

Aha...miałem wrzucić fotkę głowicy...oto i ona:
Obrazek

...ja się nie znam ale mój majster mówił że jest oki.
Coraz bardziej przychylamy się do teorii że powodem braku kompresji mógł być wyciągnięty łańcuch rozrządu, spec od głowic powiedział na pierwszy rzut oka że nie wygląda mu to na upalone zawory i gniazda.. Jak porównywałem oba to nowy jest o ok 8mm krótszy od starego...nie wiem czy to dużo? Nie wiem może przeskoczył łańcuch o jeden ząbek? Na pewno "stał" jeden napinacz...wydaję mi się że i uszczelka na nim była przerwana (...to mogłoby tłumaczyć niższe ciśnienie oleju na górze silnika i awarię liftera itd )

AHA MAM PYTANIE: CZY TEN SILNIK JEST KOLIZYJNY CZY NIE??????



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: Rezor » 2017-07-23, 13:20

Oczywiście że jest. Zawór ssący na 3cim cylindrze od prawej w coś nie przyłożył?


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

thorpkw5
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2017-05-03, 09:47
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: thorpkw5 » 2017-07-23, 13:27

Nie nie...to jakiś paproch wyszedł na zdjęciu :D . Żadnej kolizji nie było...
Pytałem o tą kolizyjność bo całe to "gniazdo" z zaworami jest tak jakby cofnięte w głąb i to tak wygląda jakby zawory nie miały szansy wejść w kolizję z tłokami...ale ja raczej laik jestem ;)



thorpkw5
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2017-05-03, 09:47
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: thorpkw5 » 2017-08-11, 21:59

Witam po raz kolejny i poproszę o pomoc :-( ....a więc po kolei, tak to wyglądało moje składanie ;-) :
Obrazek
Obrazek
url=http://ifotos.pl/z/qhhqhee/]Obrazek[/url]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


...jakoś to zmordowałem. Przyszło do odpalenia. Kręcę i po ok 2-3 silnik załapał :-D . Problem w tym że niestety coś sknociłem bo nie pracuje równo, telepie go. Na wyświetlaczu nie ma błędu żadnego, jutro podepnę go pod ForScana i zobaczę co tam wyjdzie? Rozrząd złożyłem wg manuala tak jak widać na jednym ze zdjęć...czarne znaczniki na łańcuchach ustawione na literce R i L na nastawnikach a na dole na kole zębatym oba znaczniki na znaku (godz 6). Przed założeniem pokrywy rozrządu przekręciłem najpierw o kilka obrotów co by zobaczyć na sucho czy nie ma kolizji...nawet wymęczyłem się i duuuuuuużo miałem kręcenia żeby wszystkie znaki wróciły na swoje miejsce jak było na początku. No ale w końcu się udało.
Co może być nie tak że silnik chodzi mi nie równo...niby wszystkie kabelki i przewody podłączyłem. Wtyczki raczej trudno pomylić. Może cuś z tymi rurkami z powietrzem. Dodam tylko że auto tak samo chodzi na Pb i na LPG...

Aha...jest takie coś pod przepustnicą i do tego czegoś :mrgreen: dochodzą przewody...jest tam jedno miejsce wolne na jakiś przewód które u mnie zostało puste...nie mam więcej wężyków które mógłbym tam podpiąć. Jutro zrobię fotkę i pokarzę o co mi chodzi 8-)



thorpkw5
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2017-05-03, 09:47
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: thorpkw5 » 2017-08-12, 10:46

Mam już zdjęcie...chodzi mi o to miejsce, coś tam powinno być podłączone...???
Obrazek

...TEN PROBLEM JUŻ JEST NIE AKTUALNY.... ;) ZNALAZŁEM TĄ RURKĘ :D

Udało mi się tyle wyciągnąć z ForScana...błąd pojawił się po około 2 min pracy silnika
Obrazek

Ciśnienie paliwa póki co wykreślam bo pokazywało wartości rzeczywiste takie sama jak zadane. Paliwo/wtryski też zostawiam w spokoju bo tak samo jest na Pb i LPG. No nic...poszukam jakoś tej nieszczelności w dolocie. Macie jakiś sprawdzony sposób aby łatwo to sprawdzić? Psikać Plakiem lub czymś takim?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: caniggia » 2017-08-14, 23:55

Po omacku tam działacie:) komputerem trzeba sprawdzić korekty, ustawienie rozrządu, czy wtyczki między stronami od sond nie zmienione



thorpkw5
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2017-05-03, 09:47
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny

Re: Remoncik - odświeżenie silnika 4.6 v8 3v

Post autor: thorpkw5 » 2017-08-15, 09:47

Witam i dzięki za sugestie... :) . Wczoraj odczytałem coś takiego :
Obrazek

Ewidentnie coś jest nie tak bo "chwilowa korekta dawki paliwa dla rzędu cylindrów 1 i 2 , czujniki 2" szaleje :przestraszony: . Czym to może być spowodowane...lewe powietrze? Pewnie że po omacku działam bo pierwszy raz składałem głowice, rozrząd i wszystkie pozostałe rzeczy :/ .
caniggia pisze:Po omacku tam działacie:) komputerem trzeba sprawdzić korekty, ustawienie rozrządu, czy wtyczki między stronami od sond nie zmienione
Czy ForScanem da się sprawdzić ustawienie rozrządu? Co do tych wtyczek od sond...nie wiem o które wtyczki dokładnie chodzi (możeśz mi napisać które to?), teraz żałuje że sobie dokładnie tych wszystkich połączeń przed rozebraniem nie opisałem. Myślałem (za namową kolegi :cwaniak: ) że raczej ciężko coś pomylić bo każda wtyczka inna i długości przewodów tak zrobione że raczej ciężko je zapiąć w inne miejsce niż powinny iść.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”