tempomat

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-05-07, 13:13

Hans pisze:ja wiedziałem, że te GT to jakieś paździochy
sam jesteś paździoch :rotfl:
Hans pisze:A co do komputera może, ale nie koniecznie przyniesie to oczekiwany efekt. Zawsze warto spróbować. To zawsze pomaga.
jest to najprostsza rzecz jaką można samemu zrobić więc dlaczego nie spróbować :P


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1305
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-05-07, 23:36

dzięki chopaki... nie no, ja myślałem że wystarczy słodko do niego przemawiać, motywować i samo przejdzie :rotfl:

a myślicie, że co pierwszego zrobiłem?? i myślicie, że ile razy to próbowałem?? że nie wspomnę o dr vette, który chyba by sobie poradził z resetem :| i nie wysyłał mnie na dedykowany komp

any more ideas??



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-05-08, 07:47

a nie lapie Ci gdzies lewego powietrza? masz oryginalny dolot? mi kiedys w serwisie podczas wymiany oleju i filtrow w firebirdzie najechali na obudowe filtra powietrza(polozyli barany na ziemi), potem na szybko ja pokleili i oddali mi auto bez slowa o tym.. ja w trasie wlaczam tempomat a tu zonk.. otwieram maske a tu patrze cala obudowa popekana;/;/ po wymianie na nowa tempomat zaczal dzialac..
moze sciagnij caly dolot ,przykrec go na nowo,posprawdzaj kabelki, przewody a jak nie to niech fachowiec szuka przyczyny, czasami pierdoly sa przyczyna awari, nawet zwykly brud czy brak styku na przewodach moze powodowac "awarie" ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1030
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-05-08, 08:31

Może jest coś nie halo z czujnikiem przy "geju" hamulca? :D Może nie reaguje na tyle, żeby świeciły się stopy, ale może już idzie jakieś info do tempomatu, żeby się wyłączył? No tak, tylko czemu później nie daje się wcale a wcale włączać?!


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1305
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-05-08, 22:56

Właśnie. Czujniki sprawdzałem miernikiem. Zresztą przy przy geju od hebli są dwa: jeden zwierny i jeden rozwierny. Oba raczej sprawne, chyba, że liczy się ten moment kiedy styki przeskakują. Ale w takim razie powinien padać od razu przy pierwszym heblowaniu.

Dolot seryjny, raczej ok. Nie rozbierałem sam, ale w pt. przed zlotem vette przy mnie go ściągał i nie wydawało się, żeby pokrywa gdzieś nie przylegała.

Może faktycznie styki. Niedziałanie po jakimś czasie może oznaczać przegrzewanie jakiegoś połączenia i zmianę oporności styku. No, tylko wtedy motor-stop na 10s nie przynosiłby rezultatu, a skutkuje :zdziwko:

Jednak stawiam na błąd kompa, tylko co go tak zaskakuje, że się podwiesza od nieużywania?? Kapryśna świnia się obraża...



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1305
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: tempomat

Post autor: pavlito » 2011-09-20, 22:33

Pozwolę sobie odgrzać stary kotlet. Swój własny, to chyba mogę ;)

Ostatecznie dzięki schematom Caniggia zdiagnozowałem problem ze swoim tempomatem. Winna była przeróbka świateł. Nie tyle wadliwa, co niekompletna. Trzeba było obciąć jeszcze jeden kable: powrót sygnału stop z SJB do PCM i zmostkować go bezpośrednio z sygnałem z pedału hamulca... Banalne: żeby SJB nie podawał sygnału stop na kierunkowskaz trzeba było go pozbawić sygnału stop. Majster,co mi przerabiał światła zapomniał tylko, że PCM musi wiedzieć kiedy ma wyłączać tempomat, więc... głupiał po kilku wciśnięciach pedału hamulca.

Wreszcie, po 3 latach przerobiłem sobie światła do końca, wstawiłem przeciwmgielne i zrobiłem stopy na przekaźniku. Tempomat też już śmiga. Nie dziwota, że na forach amerykańskich nikt mi nie mógł pomóc.

Caniggia, wielkie dzięki za schematy :ok: :)



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: tempomat

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2011-09-21, 19:03

ktoś coś dodał a ja tego nie widże



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1305
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: tempomat

Post autor: pavlito » 2011-09-23, 01:23

Rafał, ja coś dopisałem i też tego nie widzę.
Tego, że Rafał nie widzi, co dodałem też nie widzę :(

Uch, życie jest takie trudne... Zróbcie coś proszę z tym, że czegoś nie widać, choć jest świeże ;)



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: tempomat

Post autor: Koral » 2011-09-23, 10:54

ja ot myslalem ze mnie ignorujesz i nei moge przeczytac co piszesz;d a to widze wszyscy sa ignorowani ;d ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1305
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: tempomat

Post autor: pavlito » 2011-09-25, 14:51

To jeden z naszych "trójkątów bermudzkich" na tym forum. Piszesz post a on się zapada...



Awatar użytkownika
chwial1
Stowarzyszenie MKP
Posty: 128
Rejestracja: 2010-09-06, 19:21
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny

Re: tempomat

Post autor: chwial1 » 2012-06-12, 14:11

Do Kolegi Pavlito,

Witam, zupełnie przypadkowo trafiłem na post Kolegi, gdzie był opisany sposób poradzenia sobie z wadliwie działającym tempomatem. Ja mam dość podobne problemy u siebie(choć tempomatu tak naprawde w 90% przypadków nie potrzebuję). Poproszę o namiary na firmę, która profesjonalnie przerabia światła, bo na moje kontrolujący policjany mocno kręcił nosem. Przegląd miałem "ważny", dlatego obyło sie bez zmandatu. Na przyszłość chciałbym uniknąć problemów z przegladami i kontrolą drogową a i może tempomat sie "naprawi"

Z poważaniem, chwial1.


chwial1


Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć "dyzlem w manualu"

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: tempomat

Post autor: caniggia » 2012-06-17, 11:03

Tempomat to często taśma w kierownicy.



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1305
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: tempomat

Post autor: pavlito » 2012-06-17, 13:35

...no ale może też być to związane ze złą przeróbką świateł (ja było u mnie).

Nie wiem kto w Wawie dobrze przerabia światła zgodnie ze schematami Caniggii. Ja po prostu popatrzyłem po kablach u siebie (z tyłu łatwo zauważyć kto co rzeźbił) i porównałem ze schematami Caniggii. Łatwo zlokalizowałem których połączeń jest za dużo, a których brakuje. Przydają się schematy instalacji z internetu, bo są opisane wtyczki. Podpierałem się też Haynes'em (dla porównania kolorów kabli).

Możesz też odezwać się do Leszka (leshack). On ma warsztat przy Wysockiego i sam sobie też przerabiał światła na angielskie. Oferował pomoc forumowiczom.



Awatar użytkownika
chwial1
Stowarzyszenie MKP
Posty: 128
Rejestracja: 2010-09-06, 19:21
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny

Re: tempomat

Post autor: chwial1 » 2012-06-17, 14:19

Dziękuję, w związku z tym, że moja wiedza techniczna(szcacun dla Kolegi) jest naprawdę podstawowa, spróbuję skontaktować się z Leszkiem. Pozdrawiam :)


chwial1


Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć "dyzlem w manualu"

Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: tempomat

Post autor: swiadeka » 2012-08-20, 14:32

Cześć,
Podobny problem był u mnie i rozwiązanie również analogiczne, z tym, że od razu wiedziałem, że to jest związane z przeróbką świateł, bo problemy rozpoczęły się od razu po wyjechaniu od elektryka. Nietypowe było również to, że wyłączenie tempomatu z hamulca miało miejsce przy znacznie głębszym wciśnięciu. Jak pisał pavlito, to kwestia źle podłączonego czujnika (drugiego z nich) znajdującego się przy świetle stopu. Po odpaleniu silnika tempomat załączał się dwukrotnie i później wchodził w tryb awaryjny. Problem do usunięcia w ciągu paru chwil. U mnie również już wszystko w porządku. Jakby ktoś potrzebował w Szczecinie, to mam namiar na właściwą osobę.

pzdr


Arek

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”