Wydech

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2010-02-11, 19:10

Baks, widzę, że zapodałeś mój ulubiony klip jeśli chodzi o dźwięk stanga :) Nie dziwię się, że też się podoba :hyhy:

Różnica może wynikać z tego, że w koniu z klipu są długie kolektory, brak katów... Efekt potęguje jeszcze X zamiast H rurki. Poza tym w F150 jest chyba Y i do tyłu leci już jedna rura co nie?


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Baks
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-01, 20:42
Model: Ford F150
Silnik: V8 5.0
Kolor: Aspen Green

Post autor: Baks » 2010-02-11, 19:13

wychodza z silnika 2 kazda ma swoj katalizator i Y lacza sie do jednej ktora u mnie Y rodziela sie na 2 i idzie do konca bez tlumikow. w okolicahc 2 tys obrotow jest rezonans i czuc deliaktne wibracje ale ogolnie moze filtr stozkowy pomoze troche?



Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2010-02-11, 19:46

Na pewno nie stożek :) Efekt taki da wyrzucenie katów (czego nie polecam) bądź wymiana na wysoko-przepływowe oraz/lub zmiana układu na tzw. true dual.

Drugą sprawą o ile nie najważniejszą w Twoim przypadku to, że masz automat, a to znaczy, ze po puszczeniu pedału gazu wrzuca na luz a efekt zejścia jest przy hamowaniu na biegu. Większość automatów ma funkcję zblokowania biegu (1,2,3), więc możesz sprawdzić wydech korzystając z tego.

Więcej pomysłów mi do głowy nie przychodzi ;)


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Baks
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-01, 20:42
Model: Ford F150
Silnik: V8 5.0
Kolor: Aspen Green

Post autor: Baks » 2010-02-11, 19:49

tryby pracy u mnie to 1/2/D/N/R/P

1 - uzywa tylko 1 ki
2 uzywa 1 i 2 ki
D uzywa 1/2/3/ + 4 (O/d) po wylaczeniu over drivve 1/2/3

tylko on zawsze luzuje po dodaniu gazu i puszczeniu :D

to amerykanin :P



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-02-11, 19:56

Mi nawet corsa zaczęła ciekawiej mruczeć po założeniu stożka a do mustanga najpierw chcę kupić układ wydechowy później stożek...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2010-02-11, 20:09

Baks pisze:tylko on zawsze luzuje po dodaniu gazu i puszczeniu :D
O tym właśnie pisałem, spróbuj na trybie gdzie używa 2ki, jak go rozkulasz i puścisz gaz to też luzuje?


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Baks
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-01, 20:42
Model: Ford F150
Silnik: V8 5.0
Kolor: Aspen Green

Post autor: Baks » 2010-02-11, 21:23

teraz bylem na miescie tez luzuje na kazdym mozliwym sposobie :) sprobuje stozek. wydaje mi sie ze to odbry wybor z K&N ? czy lepiej cos innego?



Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2010-02-11, 22:05

Stożek + program to ogólnie dobry pomysł dla silnika ale nie da to tego efektu dźwiękowego w układzie wydechowym jak w w.w. klipie. Co najwyżej będzie słychać w środku auta jak zasysa powietrze przy otwartej przepustnicy i nic więcej ;)


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2010-02-11, 23:49

No właśnie, pisałem o "zejściu" czy jak kto woli hamowaniu silnikiem :) Ten bas (niski syk) spod maski to dźwięk zasysanego powietrza.


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-02-12, 11:30

Baks pisze:teraz bylem na miescie tez luzuje na kazdym mozliwym sposobie :) sprobuje stozek. wydaje mi sie ze to odbry wybor z K&N ? czy lepiej cos innego?
pierwszy raz spotykam sie z takim automatem.. mialem wiele amerykanskich aut i w trybie 1,2,3 po puszczeniu gazu silnik hamowal jak w manualu-moze masz auto zagazowane?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2010-02-13, 06:35

Ja również pierwszy raz słyszę aby automat w F150 po puszczeniu gazu wysprzęglał na luz. Z tego co wiem najnowsze automaty i półautomaty topowych marek tez nie wrzucają na luz. Nie przychodzi mi do głowy ani jeden producent, który stosowałby takie rozwiązanie.

Co do dźwięku w czasie hamowania: w starszych modelach f150 regulował to "slave piston" w 2009 roczniku chyba jednak komputer. Ale głowy sobie nie dam uciąć. Jak bardzo Ci zależy mogę to sprawdzić.

Jeśli chodzi o filmik mustanga z Kooks long-tube headers'ami (chyba najlepsze z dostępnych do mustanga), to raczej byłbym skłonny przypuścić ze ma wysoko ustawiony brake mapping silnika. Nie wydaje Wam się ze chyba jednak dławi go zamiast nim hamować? Szkoda ze nie schodzi z większej prędkości wtedy można by stwierdzić z większą pewnością.


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
Baks
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-01, 20:42
Model: Ford F150
Silnik: V8 5.0
Kolor: Aspen Green

Post autor: Baks » 2010-02-13, 16:36

wydaje mi sie ze luzuje silnik gdyz obroty zamiast malec od razu leca do dolu.

tak auto zagazowane, instalacja w pelni sprawna



Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2010-02-13, 16:46

Wydaje mi się ze torque converter dostaje więcej płynu miedzy łopatki i to jest efekt, który podobnie wygląda do wysprzeglania na luz. Tak się dzieje na przykład kiedy zwalniasz do zera. Bieg jest załączony, jedynie łopatki zostają odciągnięte i ślizgają się po sobie. Taki rodzaj sprzęgła.


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
Baks
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-01, 20:42
Model: Ford F150
Silnik: V8 5.0
Kolor: Aspen Green

Post autor: Baks » 2010-02-13, 17:14

a powedz mi wystepuje u Ciebie tez czasem przy przegazowaniu poza dzwiekiem v8ki, szum powietrza takie szuuuu szuuuu :wstyd: ?

bo u mnie takie cos wystepuje + ostatnio dzwiek jakby swist powetrza i coraz bardzij mnie to denerwuje;<



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-02-13, 21:54

Witam,

właśnie nadszedł ten czas by zamówić układ wydechowy do mojej V6 i teraz pytanie czy wybrać dedykowany do V6:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... MEWAX%3AIT

czy może przerobić układ na V8 :

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MagnaFlo ... 230328f7d8

czy będzie jakaś różnica w mocy i dźwięku tego V8 i V6??

I jeszcze czy od razu wymienić kolektory albo coś jeszcze??


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”