Nowy silnik V8 5.0
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Nowy silnik V8 5.0
Z prasy z salonu w Los Angeles dzisaj wyczytałem odnośnie Mustanga 2010:
"Jednostkę V6 „żywcem” przeniesiono z poprzedniego modelu, a silnik 4,6l tylko nieznacznie zmodyfikowano. Przedstawiciele Forda przyznali jednak, że w przyszłym roku pojawi się coś specjalnego. W nowej linii silników dostępne będą jednostki EcoBoost 2.0l i 3,5l oraz nowy „potwór” V8. 32-zaworowa, 5.0-litrowa jednostka zastąpi silniki 4,6l i 5,4l V8 stosowane w modelach Mustang i F-150.
Nowy motor zawierał będzie lekki, aluminiowy blok oraz aluminiowy kolektor dolotowy, który zastąpi przestarzałe, plastikowe rozwiązanie z obecnej v-ósemki. Moc maksymalna będzie oscylowała w granicach 400 KM, co w połączeniu z lekką wagą komponentów powinno zapewnić odpowiednie przyspieszenia".
No to miło, chyba będziemy musieli nazwę działu zmienić na V8 4,6 i 5.0 ... ale to miła zmiana : )
Chłopaki, ale ten silnik 2.0 to chyba do kosiarek, Focusa itp, bez jaj, chyba nie wrzucą tego do Mustanga???!!!?? Do naszego to - jestem pewien - wrzucą tego 3,5 l .... jej, żeby tylko znowu nie zaczeli wrzucać słabych silników (jak w latach 90-tych) aby tylko podnieśc sprzedaż... NIE O TO W TEJ BAJCE CHODZI!!!
"Jednostkę V6 „żywcem” przeniesiono z poprzedniego modelu, a silnik 4,6l tylko nieznacznie zmodyfikowano. Przedstawiciele Forda przyznali jednak, że w przyszłym roku pojawi się coś specjalnego. W nowej linii silników dostępne będą jednostki EcoBoost 2.0l i 3,5l oraz nowy „potwór” V8. 32-zaworowa, 5.0-litrowa jednostka zastąpi silniki 4,6l i 5,4l V8 stosowane w modelach Mustang i F-150.
Nowy motor zawierał będzie lekki, aluminiowy blok oraz aluminiowy kolektor dolotowy, który zastąpi przestarzałe, plastikowe rozwiązanie z obecnej v-ósemki. Moc maksymalna będzie oscylowała w granicach 400 KM, co w połączeniu z lekką wagą komponentów powinno zapewnić odpowiednie przyspieszenia".
No to miło, chyba będziemy musieli nazwę działu zmienić na V8 4,6 i 5.0 ... ale to miła zmiana : )
Chłopaki, ale ten silnik 2.0 to chyba do kosiarek, Focusa itp, bez jaj, chyba nie wrzucą tego do Mustanga???!!!?? Do naszego to - jestem pewien - wrzucą tego 3,5 l .... jej, żeby tylko znowu nie zaczeli wrzucać słabych silników (jak w latach 90-tych) aby tylko podnieśc sprzedaż... NIE O TO W TEJ BAJCE CHODZI!!!
- Pawellos
- Forumowicz
- Posty: 299
- Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
- Model: 2009 Mustang GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Candy Apple Red
Re: Nowy silnik V8 5.0
To dopiero w 2011, na onecie pisza bzdury, bo jak mniemam tam to wyczytałeś ;)Olaf pisze:Z prasy z salonu w Los Angeles dzisaj wyczytałem odnośnie Mustanga 2010:
"Jednostkę V6 „żywcem” przeniesiono z poprzedniego modelu, a silnik 4,6l tylko nieznacznie zmodyfikowano. Przedstawiciele Forda przyznali jednak, że w przyszłym roku pojawi się coś specjalnego. W nowej linii silników dostępne będą jednostki EcoBoost 2.0l i 3,5l oraz nowy „potwór” V8. 32-zaworowa, 5.0-litrowa jednostka zastąpi silniki 4,6l i 5,4l V8 stosowane w modelach Mustang i F-150.
Nowy motor zawierał będzie lekki, aluminiowy blok oraz aluminiowy kolektor dolotowy, który zastąpi przestarzałe, plastikowe rozwiązanie z obecnej v-ósemki. Moc maksymalna będzie oscylowała w granicach 400 KM, co w połączeniu z lekką wagą komponentów powinno zapewnić odpowiednie przyspieszenia".
- Radek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 36
- Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
- Model: Brak
- Silnik: inny V8
- Kontakt:
Okaże się że 2.0 będzie miało 200 koni , tyle co v6 4.0.
A temat osobny powinien byc dla V8 5.0 bo to całkiem inne silniki, nowowczesne 32V, 4 zawory na cylnder, a obecne chyba mają po 3, od kilkunastu lat.
Zresztą to dopiero będzie power bo z 4.6 300koni, to nie był wynik rewelacyjny, za to ma dobry moment, jak 5.0 400koni, nie straci momentu a zyska moc, to będzie się czym chwalić
A temat osobny powinien byc dla V8 5.0 bo to całkiem inne silniki, nowowczesne 32V, 4 zawory na cylnder, a obecne chyba mają po 3, od kilkunastu lat.
Zresztą to dopiero będzie power bo z 4.6 300koni, to nie był wynik rewelacyjny, za to ma dobry moment, jak 5.0 400koni, nie straci momentu a zyska moc, to będzie się czym chwalić

Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 2009-01-03, 14:46
- Model: 1995 Mustang GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny
5.0 to powrót do korzeni, silniki 302 były w Mustangach, jeśli się nie mylę 1968-1995.
2.0 to jakieś nieporozumienie, do czego to, drugi silnik do napędzania osprzętu, by V8 odciążyć
Do napędzania konika, to się to nie nadaje.
Wracając do 5.0, szkoda, że Ford odszedł od OHV, dla mnie prawdziwe V8 powinno mieć 16 zaworów, jeden wałek i popychacze, tak jak mój 5.0
2.0 to jakieś nieporozumienie, do czego to, drugi silnik do napędzania osprzętu, by V8 odciążyć

Wracając do 5.0, szkoda, że Ford odszedł od OHV, dla mnie prawdziwe V8 powinno mieć 16 zaworów, jeden wałek i popychacze, tak jak mój 5.0

A tak wygląda ten silniczek 5.0

Szczerze mówiąc jak ktoś lubi ładny wygląd silnika to to jest kiszka - znowu firmy tuningowe będą miały pole do popisu i zarobienia kupy kasy, żeby doprowadzić to do jakiegoś wyglądu.

Szczerze mówiąc jak ktoś lubi ładny wygląd silnika to to jest kiszka - znowu firmy tuningowe będą miały pole do popisu i zarobienia kupy kasy, żeby doprowadzić to do jakiegoś wyglądu.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
wygląda na alu ,kolor zależy od stopu i ewentualnego anodowania ,na zdrowy rozsądek wydaje się że skoro aluminiowy to powinien być zabezpieczony przed utlenianiem, nie tyle z wierchu ile od środka. Ale wcale tak być nie musi np w Cougarze był surowy a w ST200 malowany ( czyli musiała być zrobiona obróbka chemiczna/elektrochemiczna ) i szlifowany w środku. Odkąd zacząłem interesować się aluminium dziwi mnie fakt że te części są tak bardzo nie dopracowane ,jest np możliwość wypolerowania al elektrochemicznie na lustro ,chociażby po to żeby były jak najmniejsze opory przepływu powietrza w kolektorze. Dziwne że nawet firmy tuningowe nie oferują takich rzeczyRadek pisze:Zwykle aluminiowych nie "kolorują"?

Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 2009-01-03, 14:46
- Model: 1995 Mustang GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny
Powiedzmy sobie szczerze, silniki już nigdy nie będą wyglądać tak:SeaBiscuit pisze:Szczerze mówiąc jak ktoś lubi ładny wygląd silnika to to jest kiszka - znowu firmy tuningowe będą miały pole do popisu i zarobienia kupy kasy, żeby doprowadzić to do jakiegoś wyglądu.

Choć mam nadzieję, że kiedyś będę miał stanga z takim sercem

- Magic 2OO
- Forumowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
- Model: Był: '07 GT-C
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grafit
- Kontakt:
Pewnie że nie, ten jest za wysokiForest pisze:Powiedzmy sobie szczerze, silniki już nigdy nie będą wyglądać tak

A to zdjęcie V8 5.0 to nie stary model ? Bo na pierwszy rzut oka to wygląda jak to co mamy pod maską teraz, pominąwszy fikuśną nakładkę na kolektory występującą u mnie. A silniki 5.0 już były, w latach 90-tych.
Pozdrawiam - Maciek.