Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: Stachu_xjr » 2012-08-19, 10:19

No i stało sie we Wtorek na rolce na 0.8 bara po przjechaniu 150 km silnik stał sie 7 cylindrowy, wywaliło dziure jak paczka zapałek pod lewą łapą silnika, korba urwana , ogólnie spustosznie :orany:, ale dalej pracował tylko jakby jednej świecy nie było / świszczało , ale an drugi dzień kupiłem cały kompletny silnik o połowe mniejszym przebiegiem i skrzynia,juz od wczoraj smigam ale na bezpiecznym doładowaniu 0.5 bara , jutro wrzuce foty silnika od wewnątrz.Poczytalem na necie i zdarza sie ze przy małym doładowaniu silnik nie daje rady a są egzemplarze które bez problemu znoszą 550km mocy, i nie z winy zapłonu , loteria :D. przy przekroczeniu granicy 500 km pownno sie chocby sruby na korbowodach wymienic :hyhy:



Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: witekz » 2012-08-19, 11:38

Jaki miales AFR ? masz wskaznik? 0.8 bara byl strojony,czy tylko wymieniles rolke?na jakich obrotach masz odciecie zaplonu?u mnie jest 10 psi czyli 0.7 bar i daje rade



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-08-19, 14:03

W us piszą że powyżej 8 psi to już loteria, 8 psi to bezpieczna górna granica, powyzej 450 koni okazyjnie pada, powyżej 500 to tylko kwestia czasu. Jeżeli chodzi o zapłon to jego ustawianie bardzo nisko niweluje moc z doładowania i powoduje przegrzewanie się silnika i wysokie egt, dlatego z jednym i drugim nie można przesadzać. Konserwatywny zapłon tylko wydłuża czas do awarii, a ta nastąpi w zależności od stylu jazdy prędzej czy później. Zresztą materiały jak wiadomo nie są identyczne, jeden wytrzyma 400, drugi 600.

Tu można poczytaćy co pada i przy jakiej mocy, najsłabsze są korby i o te trzeba się obawiać już powyżej 450.


http://www.hotrod.com/techarticles/gene ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
witekz pisze:Jaki miales AFR ? masz wskaznik? 0.8 bara byl strojony,czy tylko wymieniles rolke?na jakich obrotach masz odciecie zaplonu?u mnie jest 10 psi czyli 0.7 bar i daje rade
Korba poszła przy ok 5700-5900 rpm na zapłonie bardzo konserwatywnym, 3 st mniej niż kenne bell czy brens daje na to doładowanie. Afr w okolicach 11.5, żadnej detonacji. Moc jaka wyszła to 560 koni i 700nm!, sporo. Z rolką Staszek zamontował jeszcze chłodzenie powietrza po którym temp w dolocie spadła z 70 do 45 st, co już pewnie z 30 koni dołożyło.



Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: witekz » 2012-08-19, 14:43

caniggia pisze:
Korba poszła przy ok 5700-5900 rpm na zapłonie bardzo konserwatywnym, 3 st mniej niż kenne bell czy brens daje na to doładowanie. Afr w okolicach 11.5, żadnej detonacji. Moc jaka wyszła to 560 koni i 700nm!, sporo. Z rolką Staszek zamontował jeszcze chłodzenie powietrza po którym temp w dolocie spadła z 70 do 45 st, co już pewnie z 30 koni dołożyło.
A gdzie tu jest IAT? miedzy przepustnica a chargerem czy w dolocie?, u mnie vortech ( silnik 2v modele 96-2004)wg manuala nakazuje montowac w dolocie co jest bledem, wszyscy e USA przenosza go miedzy przepustnice a vortecha i wtedy jest prawidlowy odczyt i cofa zaplon jak za goraco.Jak jest to zamontowane???



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-08-19, 14:59

Tam jest zamontowane poprawnie, w kolektorze na drugim cylindrze pod wewn strony. Stąd wyższe temp powietrza.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: rick » 2012-08-19, 21:33

tłoki i korbowody są słabe w tych silnikach. Mogą one byc ok do około 550 KM. Gdybyś miał mniej, wtedy patrzę na tuning.

Mam kute tłoki i korbowody Manleya i wał od Kellogg z stali. To jest dobre do prawie 900hp z dobrym tuningu. to jest stroker, moj 4.6 teraz jest 5.0 ;)



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: Stachu_xjr » 2012-08-19, 21:43

Rick a jak jest z seryjną manualną skrzynią ile wytrzyma ?,a głowice ? , moze przez Zime zbuduje drugi silnik od podstaw.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-08-19, 22:49

O głowicy nic nie piszą, skrzynia mocna, piszą że głównie wałek pęka i lecą synchronizatory, ale one lecą bez tuningu.
Skrzynie nie są drogie w razie awarii, tr6060 bardziej wytrzymałe, także jest opcja.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: rick » 2012-08-19, 23:22

Stachu_xjr pisze:Rick a jak jest z seryjną manualną skrzynią ile wytrzyma ?,a głowice ? , moze przez Zime zbuduje drugi silnik od podstaw.
T3650 może obsłużyć około 550.

zeby naprawdę użyć mocy z supercharger będziesz potrzebował zestawu "ported" głowic. Niedaleko mojego domu jest miejsce zwane Livernois. Są we wszystkich czasopismach, a też współpracy z Fordem. Ich silniki mają dużą moc. Budują samochodów z ponad 1000hp. Ich głowice robią dużej mocy. Ale zanim to, kup kute obrotowy montaż, wał korbowy, tłoki i korbowody. Użyj najlepsze FEL-PRO lub cometic uszczelki i śruby ARP
http://www.livernoismotorsports.com/pro ... Heads.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mój zestaw jest z Sean Hyland, tutaj w Kanadzie. Współpracuje też z Fordem. wszystkie obróbki dokonano tutaj przez mojego maszynisty
http://www.seanhylandmotorsport.com/news/" onclick="window.open(this.href);return false;

mój zestaw został wykonany lepiej i koszt wyniósł około 3500 dolarów. Ktoś nie mógł sobie pozwolić na silnik i musiał sprzedać części. Kupiłem zestaw z kijiji za 1600 dolarów od kogoś o 1 kilometr od mojego domu :cwaniak:
http://www.seanhylandmotorsport.com/par ... ssemblies/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: pudel » 2012-08-20, 09:42

Stachu_xjr pisze:No i stało sie we Wtorek na rolce na 0.8 bara po przjechaniu 150 km silnik stał sie 7 cylindrowy, wywaliło dziure jak paczka zapałek pod lewą łapą silnika, korba urwana , ogólnie spustosznie :orany:, ale dalej pracował tylko jakby jednej świecy nie było / świszczało , ale an drugi dzień kupiłem cały kompletny silnik o połowe mniejszym przebiegiem i skrzynia,juz od wczoraj smigam ale na bezpiecznym doładowaniu 0.5 bara , jutro wrzuce foty silnika od wewnątrz.Poczytalem na necie i zdarza sie ze przy małym doładowaniu silnik nie daje rady a są egzemplarze które bez problemu znoszą 550km mocy, i nie z winy zapłonu , loteria :D. przy przekroczeniu granicy 500 km pownno sie chocby sruby na korbowodach wymienic :hyhy:
to co sie stalo bylo w jakis sposob powiazane z tymi programami co Ci przy montowaniu kompresora nie ustawili? czy to zupelnie inna bajka?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-08-20, 10:15

Trochę czasu jeździł na nieprawidłowych ustawieniach, ale ja raczej bym tego nie wiązał.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: pudel » 2012-08-20, 10:39

caniggia pisze:Trochę czasu jeździł na nieprawidłowych ustawieniach, ale ja raczej bym tego nie wiązał.
ok dzieki


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: adaslaw » 2012-08-20, 18:07

Stachu_xjr pisze:No i stało sie we Wtorek na rolce na 0.8 bara po przjechaniu 150 km silnik stał sie 7 cylindrowy, wywaliło dziure jak paczka zapałek pod lewą łapą silnika, korba urwana
[..]
Stachu - witaj w klubie :]
Kilka dni temu mój silnik V6 - stał się V5 :] Natychmiast (dzień po awarii i ściągnięciu na lawecie) wylądował w warsztacie, gdzie przez telefon powiedziano mi, ze korbowód przedziurawił silnik :/ W tym momencie znany nam kolega z klubu wstawia mi nowy (ale uzywany) silnik :/

No nic - lada dzień obiecane mam odebranie samochodu (już po przeszczepie).



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: pudel » 2012-08-20, 20:16

adaslaw pisze:
Stachu_xjr pisze:No i stało sie we Wtorek na rolce na 0.8 bara po przjechaniu 150 km silnik stał sie 7 cylindrowy, wywaliło dziure jak paczka zapałek pod lewą łapą silnika, korba urwana
[..]
Stachu - witaj w klubie :]
Kilka dni temu mój silnik V6 - stał się V5 :] Natychmiast (dzień po awarii i ściągnięciu na lawecie) wylądował w warsztacie, gdzie przez telefon powiedziano mi, ze korbowód przedziurawił silnik :/ W tym momencie znany nam kolega z klubu wstawia mi nowy (ale uzywany) silnik :/

No nic - lada dzień obiecane mam odebranie samochodu (już po przeszczepie).
ale to już chyba zamieniłeś na 2 cylindry więcej?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-08-20, 21:44

Adaslaw, był już rentgen?



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”