Sensory ciśnienia w kołach

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Filip
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2009-04-26, 23:05
Model: GT 2007 Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Niebieski

Sensory ciśnienia w kołach

Post autor: Filip » 2009-04-27, 09:42

Witam ponownie,
Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z was ma doświadczenie z sensorami ciśnienia w kołach (2007 GT)?
Podobno już samo pozamienianie kół miejscami powoduje błąd i trzeba kalibrować cały system od nowa.
Na czym taka kalibracja polega i gdzie mógłby mi ktoś coś takiego zrobić?

Acha i jeszcze jedno, czy Mustang jest w stanie współpracować z dwoma zestawami kół na raz?

Tzn. mam dwa zestawy kół z sensorami jeden na zimę, drugi na lato i kalibruje je raz a potem sobie tylko zamieniam sezonowo, pamiętając żeby dać odpowiednie koła w odpowiednie miejsce...

pozdrawiam i dziękuje,



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 300
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-04-27, 21:35

Z tego co ja wiem, ale mogę się mylić to mustang nie ma przypisanego sensora do koła i jeśli jakikolwiek wysyła to nie pokazuje Ci który, więc możesz sobie je dowolnie zamieniać, ale nie dam sobie za to nic ucinać ;)



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-04-27, 21:46

Sensory nie musza byc kalibrowane - zreszta majac kpl kol bez sensorow dopiero po jakims czasei wywala blad ( troche dziwne bo znaczy to ze nei sa az tak dokladne i mozna by jechac na kapciu ) sadze ze nei bedziesz musial kalibrowac ich . nie sa przypisane do kola .



Awatar użytkownika
Filip
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2009-04-26, 23:05
Model: GT 2007 Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Niebieski

Post autor: Filip » 2009-04-27, 21:58

Tylko, że właśnie mi wywala błąd natychmiast po zapaleniu silnika.
Natomiast to co mówisz tyczy się odczytu sensorów, to czytałem w manualu, że dopiero po przejechaniu 2 min z prędkością co najmniej 20MPH system zgłasza ewentualnie za niskie ciśnienie.
U mnie nie zapala się kontrolka niskiego ciśnienia, tylko wywala na wyświetlaczu sensor error
i muszę go kasować resetem bo inaczej krzyczy.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-04-27, 22:07

Rany poczytaj po forach - ja wymiekam . Albo koledzy moze to przerabiali ..



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 300
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-04-27, 22:14

No to masz na moje oko popsuty sensor który odczytuje informacje od czujników w kołach najprawdopodobniej i jego musisz wymienić a nie koła..

Podaj dokładnie jaki masz komunikat.
Ostatnio zmieniony 2009-08-22, 17:53 przez Pawellos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Filip
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2009-04-26, 23:05
Model: GT 2007 Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Niebieski

Post autor: Filip » 2009-04-27, 22:58

"tyre pressure sensor fault"
I to wyskakuje po chwili po zapaleniu silnika.
I wyskakuje także przy zrobieniu system check (tam gdzie pokazuje, że bagażnik i drzwi pozamykane i olej ok i charging system ok).

Myślę, że nie chodzi o odbiornik w aucie bo by pisało, że "receiver falut".
Tu jest mniej więcej opisane jak ten system działa:

http://www.americanmuscle.com/understan ... -tpms.html

Może znajdzie się ktoś kto walczył z tym problemem?
Bo podobno problemem mogą być:
- pozamieniane miejscami koła (że niby w fabryce są przypisane do auta i danej lokalizacji: lewy przód, lewy tył itd..)
- uszkodzony zaczep sensora,
- w ogóle zepsuty sensor.

Natomiast ciekaw jestem jeszcze, bo chce sobie dokupić drugi zestaw kół, też z sensorami żeby jedne mieć na lato a drugie na zimę i ciekawe czy przy każdej zmianie trzeba by programowo przypisywać koła znowu. No i w ogóle jak odbywa się takie przypisywanie i czy gdzieś to ktoś robi?

pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi...



kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-04-27, 23:47

A to piszą na americanmuscle:

Registering Your Sensors

When Ford places the sensors on the wheels at the factory, they are scanned and registered (assigned) to a specific wheel. This allows your technician to determine exactly where there is a problem. The sensors measure air pressure ONLY, so there is no need to register your sensors again if you buy larger rims. However, when having new wheels and tires mounted and balanced by a non-Ford Dealer, it is important that your tire technician put your sensors in the same location on the car.

For example, the sensor that was assigned to the Front Right Wheel will need to go on the new rim going in that location. If this is not done, you will need to re-register the sensors so that if there is a problem with the TPMS system, it can be properly diagnosed.


Czyli wychodzi na to, że przy przekładaniu kół trzeba też przełożyć czujniki :]



Awatar użytkownika
Filip
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2009-04-26, 23:05
Model: GT 2007 Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Niebieski

Post autor: Filip » 2009-04-28, 00:01

No i właśnie w tym sęk.
Czy tą czynność "re-register" można gdzieś zrobić...
?



kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-04-28, 00:03

A próbowałeś w serwisie Forda? Może wkładają takie same zestawy do innych modeli...



kaes
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-08-22, 16:10

My dziś mieliśmy małą "przygodę" z czujnikami. Odpinaliśmy w garażu akumulator. Po ponownym podpięciu, po przekręceniu kluczyka pojawił się napis "Tire Pressure Monitor Fault". Po krótkiej jeździe napis się zmienił na "Tire Pressure Sensor Fault". Nic z kołami nie robiliśmy, z kablami też nie, jedyne co to na ok. 2h odpięty akumulator.
Daliśmy RESET, aby informacja nas nie irytowała i pojechaliśmy na przejażdżkę. Wystarczyło. Błąd zniknął. Czyli jak to na innych forach poradzili: pomogła jazda 2 minuty z prędkością co najmniej 20 mil/h.
Ostatnio zmieniony 2009-08-22, 17:55 przez kaes, łącznie zmieniany 2 razy.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-09-04, 11:36

sensory sa na 100% przypisane do odpowiedniego kola, zamiana kola w inne miejsce powoduje blad.

http://www.americanmuscle.com/understan ... -tpms.html


do kalibracji czujnikow jest niestety potrzebne urzadzenie.

instrukcja kalibracji jest tu:

http://www.tirerack.com/images/tpms/pdf ... ctions.pdf

to samo po wymianie kol np z 16 na 18 cali, trzeba inne czujniki i rowniez je kalibrowac.

caniggia



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 505
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2009-09-04, 13:04

caniggia pisze:sensory sa na 100% przypisane do odpowiedniego kola, zamiana kola w inne miejsce powoduje blad.

http://www.americanmuscle.com/understan ... -tpms.html


do kalibracji czujnikow jest niestety potrzebne urzadzenie.

instrukcja kalibracji jest tu:

http://www.tirerack.com/images/tpms/pdf ... ctions.pdf

to samo po wymianie kol np z 16 na 18 cali, trzeba inne czujniki i rowniez je kalibrowac.

caniggia
Hm... zmienialem koła tył na przod i nie było błędu.. a czujniki pracują prawidłowo



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-09-04, 13:07

a to ciekawe, w moim poprzednim 2008 zamienilem przod/tyl i od razu mialem bleda, musialem przkladac opony



Awatar użytkownika
tomec
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2009-06-10, 22:25
Model: Shelby GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: performance white
Kontakt:

Post autor: tomec » 2009-09-04, 13:10

teoretycznie można dokupić urządzenie do resetowania i (chyba) rejestrowania czujników po zmianach.
to chyba to:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FORD-TIR ... 06.c0.m245



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”