Klima=obciążenie silnika?

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Darek
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2013-06-16, 08:58
Model: Bullitt
Silnik: V8 5.0
Kolor: dark highland greeen
Lokalizacja:: Poznań

Klima=obciążenie silnika?

Post autor: Darek » 2013-09-01, 20:27

Mam do was pytanie odnośnie pracy silnika z zał/wył klimatyzacją.
Jak mam załączoną klimę to podczas przyspieszania jest odczówalna różnica (oczywiście na niekorzyść). Bez klimy czuć, żę auto jest bardziej zrywne. Poza tym jak mam włączoną klimę i przyspieszę np. na 3 biegu i osiągnę 5-6 tyś obr/min i puszczę gaz to auto normalnie zwalnia ale przy około 3tyś czuć nagłe spowolnienie, jakby ktoś podczepił małą przyczepkę.
Wiem, że klima w jakiś tam sposób obciąża silnik, ale żeby przy 300 HP było to odczuwalne?
Kolega ma ten sam silnik w Explorerze i mówi, że też tak ma.
Nie miałem nigdy amerykańca ale to chyba nie jest normalne.
Fakt, że miałem namieszane w elektryce, np. jak załączałem klimę to się sprężarka nie włączała tylko EVAP (tak twierdzą koledzy którzy mi robili porządek z elektryką). Mam wrażenie, że nie do końca jest wszystko ok.
Przy okazji, może ktoś zna dobrego elektryka od koni w okolicach Poznania?



Awatar użytkownika
ono
Forumowicz
Posty: 203
Rejestracja: 2009-04-23, 23:03
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6

Re: Klima=obciążenie silnika?

Post autor: ono » 2013-09-02, 10:06

Wyłączanie kompresora klimy na pełnym ogniu to normalne i nie tylko w Mustangach tak jest np. tez w Audi , VW . Co do spowolnienia przy schodzeniu z max obrotów to nie mam pewności na 100% , ale wydaje mi się , że to ograniczenie niutona , aby hamowanie silnikiem nie było zbyt mocne na wysokich obrotach , co pewnie zostało zrobione dla bezpieczeństwa . Kiedyś pytałem czy można to wyłączyć , ale nie uzyskałem odpowiedzi .


Bull & quattro

Awatar użytkownika
Darek
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2013-06-16, 08:58
Model: Bullitt
Silnik: V8 5.0
Kolor: dark highland greeen
Lokalizacja:: Poznań

Re: Klima=obciążenie silnika?

Post autor: Darek » 2013-09-02, 11:10

ono pisze:Wyłączanie kompresora klimy na pełnym ogniu to normalne i nie tylko w Mustangach tak jest np. tez w Audi , VW . Co do spowolnienia przy schodzeniu z max obrotów to nie mam pewności na 100% , ale wydaje mi się , że to ograniczenie niutona , aby hamowanie silnikiem nie było zbyt mocne na wysokich obrotach , co pewnie zostało zrobione dla bezpieczeństwa . Kiedyś pytałem czy można to wyłączyć , ale nie uzyskałem odpowiedzi .
Dzięki za odpowiedź, ale nie do końca chyba mnie zrozumiałeś albo ja niejasno napisałem.
Ja nie pisałem, że mi się kompresor wyłącza tylko czuć znaczne obciążenie przy załączonej klimie (mam wrażenie, że przy załączeniu klimy coś jeszcze się załacza albo silnik dostaje/nie dostaje jakąś informację). Co do spowalniania przy schodzeniu z obrotów to miałem na myśli odczuwalne spowolnienie auta a nie obrotów silnika. Tak jakby ktoś nagle doczepił małą przyczepkę.



Awatar użytkownika
ono
Forumowicz
Posty: 203
Rejestracja: 2009-04-23, 23:03
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6

Re: Klima=obciążenie silnika?

Post autor: ono » 2013-09-02, 11:52

Właśnie taki efekt jest jak piszesz , bryka nagle zaczyna mocniej hamować silnikiem . Ja nie czuje tak bardzo różnicy na wł/wył klimie .


Bull & quattro

Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Klima=obciążenie silnika?

Post autor: bart » 2013-09-02, 12:00

ubetek rumakow na klimie bywa znaczny :)
zaleca sie wyłączanie klimy w trakcie "dynamicznego" ujeżdżania konika, heheheh


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
ono
Forumowicz
Posty: 203
Rejestracja: 2009-04-23, 23:03
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6

Re: Klima=obciążenie silnika?

Post autor: ono » 2013-09-02, 12:12

Ona się sama wyłącza na ostrym gazie , może coś z tym właśnie ma zepsute . Najlepiej przejechać się innym i sprawdzić różnice .


Bull & quattro

Awatar użytkownika
Darek
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2013-06-16, 08:58
Model: Bullitt
Silnik: V8 5.0
Kolor: dark highland greeen
Lokalizacja:: Poznań

Re: Klima=obciążenie silnika?

Post autor: Darek » 2013-09-02, 20:39

dzięki wszystkim za odpowiedzi,
zrobie tak jak wodzu napisał, kontrolka w łapkę i heya

-> wodzu
akurat schematu klimy mi nie musisz przesyłać, na klimach się znam, może nie aż tak dobrze na samochodowych ale co nieco wiem, tu bardziej jest problem elektryczny i chciałem się upewnić, że to nie jest normalne w stangach



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Klima=obciążenie silnika?

Post autor: caniggia » 2014-01-18, 01:19

W programie się ustawia przy jakim położeniu pedału gazu ma się wyłączać.
Jak zmieniam program, to ustawiam to aby się szybciej wyłączała, wtedy jest to mniej odczuwalne.
Hamowanie silnikiem jest fabrycznie bardzo leniwie ustawione, w zasadzie go nie ma.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”