Świece

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Świece

Post autor: RedHornet » 2008-09-10, 13:06

Do wymiany oleju i filtrów nie trzeba ASO ani pana czesia samemu można to zrobić. Problem się pojawia jak coś walnie w silniku a wtedy ASO raczej nie da rady bo trzeba kogoś z doświadczeniem do V8.

Jestem ciekaw jak ASO poradziło by sobie z wykręcaniem świec w mustangu które jak się zapieką to się ułamują - ASO w stanach sobie nie radzi ciekawe co nasi szpece na to. :hyhy:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-10, 20:18

[quote:5c1e90e1b3="dr.killer"]Sory ale bez obrazy.... przestańcie tak jechać na gości z serwisu bo sami nie macie wiele pojęcia o mechanice... żeby przynajmniej 1/ 4 tych pseudo mechaników pochowanych w garażach i szopach prowadzących zakłady miało tyle pojęcia o mechanice co na serwisach...

W serwisach panuje takie zasady że nie maja czasu się pieprzyć z głupotami w łatanie przerabianie od razu z grubej rury wymieniają wszystko na nowe by nie mieli problemów, np. z bawieniem w szukanie przerwanego przewodu w instalacji i go lutowaniem, w razie pożaru by serwis po dupie nie dostał za zaniedbanie.... jakoś ten prosty naród polski nie może tego pojąć, tak jak to robią Niemcy pozbywając się starych trupów bo to są kosmiczne pieniądze za naprawę tak jak to powinno się naprawiać w pełni bezpieczne a nie poklejone połatane najlepiej z chińskich zamiennikach tak wytrzymałych jak z plastiku...

Po za tym te silniki amerykańskie są dosyć zacofane i nic tam niema nadzwyczaj trudnego poza elektroniką jeśli się niema stacji diagnostycznej... np ten silnik 3.8 v6 95-03r jest tak banalnie konstrukcji że szok jak w maluchu rozrząd i nic po za tym w nim niema nic... to co v6 z japońców nawet w calibrze jeśli rozrząd się przestawi to jest masakra zresztą w mondeo v6 też jest ubaw, nie mówiąc o niektórych mercach czy audi bo tam tyle elektroniki.....

Za starych czasów urwaną świece się rozwiercało potem gwintowało się nowy większy gwint, w który się wkręca gwintowaną tuleje i w tedy wkręca się świece... dla bezpieczeństwa zawsze się powinno pryskać specjalnym preparatem penetrującym by bezpieczniej i łatwiej się odkręcała świeca.[/quote:5c1e90e1b3]

Serwisuje Opla Omegę w ASO od 5 lat i tylko tam i robię to tylko z 4 powodów:
1. Nie ma kolejek bo do Pana Czesia fachowca trzeba się umawiać 2 tygodnie wprzód
2. Stać mnie na ceny w ASO a jeśli chodzi o wymianę elementu załatwiam sam zamiennik i wcale nie najtańszy ale nie z oplowską 100% przebitką
3. Jak jest reklamacja po naprawie to przyjeżdżam z ryjem i robią to na miejscu - ewentualnie dają zastępcze na czas naprawy - na obecne przez 5 lat naprawy 50% reklamowałem.
4. Zakładają ochronne worki na siedzenia a Pan czesio to olewa.

Trzecie auto serwisuje u Pana Czesia bo mi tak na nim nie zależy bo jest tylko do jeżdżenia jeszcze ani razu nie reklamowałem nic po naprawie zawsze jest zrobione na tip top o połowę taniej niż w ASO Renault.

Jak samochód był firmowy to serwisowałem go w ASO firma płaciła - raz się omal nie zabiłem bo po wymianie klocków nie dokręcili szczęk i rozpierdzieliły mi się hamulce

I nikt nie zmieni mojej opinii o ASO tam pracują niewykwalifikowani niedouczeni mechanicy, którzy ćwiczą na samochodach klientów za gruba kasę. Jak już coś umieją i są fachowcami to otwierają własny warsztat.

A świece owszem można rozwiercić - chciałbym tylko widzieć Twoja minę jak ci racji nieznajomości tematu w aso ukręcą 4 świece i będą potem demontować całą głowicę żeby je rozwiercić - no chyba że to są tacy fachowcy co je rozwiercają na silniku ale to już pozostawię bez komentarza.

Podkreślę tylko, że temat ukręcających się świec jest bardzo poważny w przypadku silników Forda 4,6/5,4/6,8L 3V i stanowi ostrą batalie kierowców vs ford w usa. Ponieważ serwisy forda obciążają całą operacja klientów a jest to ewidentna wada głowicy i konstrukcji świecy. Niektóre serwisy nawet nie podejmują się wymiany świec w samochodach o przebiegu powyżej 60tys mil a ford oficjalnie zaleca wymianę przy 100mil ale wtedy to już lecą wszystkie 8.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 399
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2008-09-11, 10:07

[quote:caf4420f8b="SeaBiscuit"]
Podkreślę tylko, że temat ukręcających się świec jest bardzo poważny w przypadku silników Forda 4,6/5,4/6,8L 3V i stanowi ostrą batalie kierowców vs ford w usa. Ponieważ serwisy forda obciążają całą operacja klientów a jest to ewidentna wada głowicy i konstrukcji świecy. Niektóre serwisy nawet nie podejmują się wymiany świec w samochodach o przebiegu powyżej 60tys mil a ford oficjalnie zaleca wymianę przy 100mil ale wtedy to już lecą wszystkie 8.[/quote:caf4420f8b]

łoo kurde :przestraszony: to aż taki problem jest ?!? Czyli co? wymiana świec co 10 kkm razem z olejem? :zdziwko:


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-11, 11:40

No może nie koniecznie co 10tys km. Aczkolwiek prowadziłem na forum usa dyskusje z gościem który pracował w fordzie przy tych silnikach i generalnie on zaleca przy każdej wymianie oleju wykręcenie świec sprawdzenie ich stanu przesmarowanie gwintów i osłonki smarem niklowym wysokotemperaturowym.
Jest jeszcze jeden problem ale głównie pojawiał się w silnikach 5.4l a dotyczył wybchających świec. Kolo twierdził ze zachodziła reakcja chemiczna pomiędzy aluminiowym blokiem a gwintem świecy na skutek nie przesmarowania i pracy w wysokich temperaturach po prostu się to zlewało osłabiało i świeca wystrzeliwała w górę co kończyło się na ogół spaleniem całego auta – taka sytuacja nie zdarzyła się jeszcze w mustangu ale w F-150 parę razy.
Dlatego on wykręca i smaruje minimum raz na rok.

Odnośnie oryginalnych świec w naszych mustangach to są one ciekawej konstrukcji – są trzy częściowe i ta dolna osłonka elektrody, która siedzi w korpusie głowicy lubi się zapiec i w niej zostaje albo się ukręca cała świeca a wygląda to mniej więcej tak

[img:b31de67a5e]http://www.f150online.com/galleries/ima ... 218833.jpg[/img:b31de67a5e]

Jakby ktoś był zainteresowany to filmik instruktażowy ‘zrób to sam’ kliknąć w pozycji 26
http://www.flatratetech.com/index.php?categoryid=4" onclick="window.open(this.href);return false;


Ja zainwestowałem/ubezpieczyłem się kupując świece jednoczęściowe Championa. Sa różne zdania w usa na ich temat mi się sprawują idealnie.

ps.
Jak macie nowe auto i zamierzacie go sprzedać w przyszłości to temat można chyba olać będzie się martwił nowy właściciel. Teoretycznie fabryczne świece powinny wytrzymać 100tys mil wg specyfikacji forda – przy czym raczej się nie wykręcą w całości.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 399
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2008-09-11, 13:05

[quote:26bfaea1e9="SeaBiscuit"]przesmarowanie gwintów i osłonki smarem niklowym wysokotemperaturowym.[/quote:26bfaea1e9]

A gdzie takie coś dostać? Nic nie znalazłem w intenecie - jest jakiś polski odpowiednik?


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-11, 13:35

[quote:7d4996d082="andronik"][quote:7d4996d082="SeaBiscuit"]przesmarowanie gwintów i osłonki smarem niklowym wysokotemperaturowym.[/quote:7d4996d082]

A gdzie takie coś dostać? Nic nie znalazłem w intenecie - jest jakiś polski odpowiednik?[/quote:7d4996d082]

Nie wiem nie szukałem. Ja mam Championy jednoczęściowe i przesmarowałem tylko gwinty smarem miedzianym do 1100oC.

Znowu się kłania e-bay :kwasny: http://cgi.ebay.com/NSBT-8N-PURE-NICKEL ... .m20.l1116" onclick="window.open(this.href);return false;

Rzeczywiście w Polsce nic nie znalazłem ale trzeba by jeszcze pogrzebać.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-09-11, 22:01

[quote:5c06bdebc6="SeaBiscuit"]Jakby ktoś był zainteresowany to filmik instruktażowy ‘zrób to sam’ kliknąć w pozycji 26
http://www.flatratetech.com/index.php?categoryid=4" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote:5c06bdebc6]


...no się troszkę? zestresowałem :przestraszony: to ci finezja z Motorcraftu!

Zatem podaję sznurka do tego samego co [b:5c06bdebc6]SeaBiscuit[/b:5c06bdebc6] tylko w wersji "papierowej"...się może przydać ;)

http://www.fcsdchemicalsandlubricants.c ... /06152.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-11, 22:14

Jak szukałem świec w Polsce u importera to mieli tylko te 3 częściowe z Autolite'a. bardzo byli zaskoczeni moją opowieścią o problemie z tymi świecami no i mi nie wierzyli - wysłałem więc im TSB Forda bo właściciel importera też śmigał mustangiem.
Jak dzwoniłem ostatnio gościu powiedział, że moja instrukcja się już dwa razy przydała oba przypadki dotyczył świec w Fordzie F-150 z naszymi silnikami - poukręcały się przy wymianie.
Kluczem do ich odkręcenia jest użycie dobrego penetratora bynajmniej nie wd-40, odczekanie 15min i odkręcanie ich na zimnym silniku - co po jeździe do warsztatu jest raczej trudne.

Podobno Ford zmienił konstrukcję głowicy w rocznikach 2008 chyba poszerzając gniazdo osłonki elektrody, ale nie dam sobie uciąć głowy.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-09-11, 22:22

[quote:7286e8d164="SeaBiscuit"]Kluczem do ich odkręcenia jest użycie dobrego penetratora bynajmniej nie wd-40, odczekanie 15min i odkręcanie ich na zimnym silniku - co po jeździe do warsztatu jest raczej trudne.[/quote:7286e8d164]

W "papierowej" ściądze jest napisane, iż odkręcać należy na ciepłym (warm) :hyhy: , ale w żadnym razie nie na gorącym (extremaly hot) i nie na zimnym :orany:

Pozdro


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-11, 22:46

[quote:a8b87d9564="LIZZARD"][quote:a8b87d9564="SeaBiscuit"]Kluczem do ich odkręcenia jest użycie dobrego penetratora bynajmniej nie wd-40, odczekanie 15min i odkręcanie ich na zimnym silniku - co po jeździe do warsztatu jest raczej trudne.[/quote:a8b87d9564]

W "papierowej" ściądze jest napisane, iż odkręcać należy na ciepłym (warm) :hyhy: , ale w żadnym razie nie na gorącym (extremaly hot) i nie na zimnym :orany:

Pozdro[/quote:a8b87d9564]

heh masz mocno nieaktualną ściągę z 2006 ta z 2008 mocno podkreśla ani na ciepłym ani na gorącym ma być w temperaturze pokojowej ;) trzeba długo w warsztacie postać aż ostygnie :hyhy: :rotfl:

http://www.saac-mcr.com/main/2008_TSB-M ... _Plugs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ps wiecie co oznacza skrót FORD = Fix Or Repair Daily :rotfl:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-09-11, 22:52

[quote:6087dc1369="SeaBiscuit"][quote:6087dc1369="LIZZARD"][quote:6087dc1369="SeaBiscuit"]Kluczem do ich odkręcenia jest użycie dobrego penetratora bynajmniej nie wd-40, odczekanie 15min i odkręcanie ich na zimnym silniku - co po jeździe do warsztatu jest raczej trudne.[/quote:6087dc1369]

W "papierowej" ściądze jest napisane, iż odkręcać należy na ciepłym (warm) :hyhy: , ale w żadnym razie nie na gorącym (extremaly hot) i nie na zimnym :orany:

Pozdro[/quote:6087dc1369]

heh masz mocno nieaktualną ściągę z 2006 ta z 2008 mocno podkreśla ani na ciepłym ani na gorącym ma być w temperaturze pokojowej ;) trzeba długo w warsztacie postać aż ostygnie :hyhy: :rotfl:

http://www.saac-mcr.com/main/2008_TSB-M ... _Plugs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ps wiecie co oznacza skrót FORD = Fix Or Repair Daily :rotfl:[/quote:6087dc1369]

Grrrrrrrrrrrrrrrrr.... :wstyd: chciałem błysnąć, a tu wtopa! Muszę się czegoś napić zimnego i :cwaniak: oraz przymierzyć jakąś sukienkę :rotfl:


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-12, 09:01

[b:7cee094c6c]SeaBiscuit[/b:7cee094c6c], ile miałeś najechane kiedy po raz pierwszy wykręcałeś te 3 częściowe świeczki? I czy wcześniej były może ruszane ?


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-12, 09:10

[quote:4e15c63d3c="alfatech"][b:4e15c63d3c]SeaBiscuit[/b:4e15c63d3c], ile miałeś najechane kiedy po raz pierwszy wykręcałeś te 3 częściowe świeczki? I czy wcześniej były może ruszane ?[/quote:4e15c63d3c]
Wymieniałem przy 34 tys zgodnie z fordowskim TSB generalnie spoko ale dwie trzeszczały jak jasny gwint i klucz dynamometryczny cały czas przekraczał zalecaną maksymalna siłę odkręcania no ale przekręcałem smarowałem i w końcu wyszły całe - trochę się spociłem. :hyhy: Pan Józek w ASO pewnie by kręcił ile się da bo przecież już niejedną zapieczoną świece wykręcił - takę parę ma w łapach ;)

Świece nie wyglądały jakby je kiedykolwiek ruszano czy smarowano.
Te nowe mam zamiar wykręcić w zimie przeczyścić i sprawdzić rozstaw.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-12, 09:20

....... aha ,czyli jak zmienię przy 17 tyś mil to nie powinno być problemu :zdziwko:? Chociaż auto ma prawie 4 lata :/ ...... a jeszcze jedno- jakim dokładnie środkiem smarowałeś przy wykręcaniu i jak to robiłeś - prosiłbym o krótki opis :) film który wrzuciłeś oglądałem ale nie robiłem tego nigdy więc wskazówki jak najbardziej wskazane :)
Nie mam doświadczenia - więc się spytam :P
Jaki klucz dynamometryczny kupić :zdziwko: od ilu do ilu Nm może jakiś link żebym bubla nie kupił :P


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-12, 10:18

[quote:f9bb2d247f="alfatech"]....... aha ,czyli jak zmienię przy 17 tyś mil to nie powinno być problemu :zdziwko:? Chociaż auto ma prawie 4 lata :/ ...... a jeszcze jedno- jakim dokładnie środkiem smarowałeś przy wykręcaniu i jak to robiłeś - prosiłbym o krótki opis :) film który wrzuciłeś oglądałem ale nie robiłem tego nigdy więc wskazówki jak najbardziej wskazane :)
Nie mam doświadczenia - więc się spytam :P
Jaki klucz dynamometryczny kupić :zdziwko: od ilu do ilu Nm może jakiś link żebym bubla nie kupił :P[/quote:f9bb2d247f]

Oj wchodzisz na grząski grunt wydatków - co prawda oszczędzisz na serwisie ale zaczniesz wydawać na narzędzia - zastanów się bo to droga bez odwrotu :hyhy:
To ile ma lat nie ma znaczenia - pytanie na jakim paliwie jeździło w usa na stacjach tez sa lepsze i gorsze - mniej i bardziej syfiące.

Ja kupiłem jakiś penetrator z dwusiarczkiem molibdenu ale nie oceniam go za dobrze. To musi spenetrować i zmiękczyć nagar. Ford zaleca swój preparat do czyszczenia gaźników może ford w Polsce ma taki - nie sprawdzałem.

A procedura wygląda tak że przekręcasz świece chyba o pół obrotu jest to wszystko w TSB i wlewasz na 15 minut tego penetratora mniej więcej łyżka od herbaty. Oczywiscie przed ściągnięciem panewek i rozpoczęciem odkręcania dobrze jest przedmuchać wszystko sprężonym powietrzem (aerozol) żeby się jakiś piach nie dostał do silnika po odkręceniu świec. Po 15 minutach powoli odkręcasz z zalecaną siłą wg TSB nie pamiętam teraz ile. jak idzie ciężko znowu smarujesz albo jeszcze trochę czekasz.

Problemem jest klucz dynamometryczny bo większość ma tylko opcję dokręcania a tu trzeba odkręcać. Zdarzają się takie co mają gniazdo z obu stron. Klucze to osobna bajka porządny kosztuje 1500zł no ale bez przesady ja dałem 230 na klucz z przedziałem 20-210nm. O klucz taki trzeba cholernie dbać i używać go praktycznie tylko do dokręcania do oporu - trzymać w pudełku zawsze skręcony na minimum i nie używać jako grzechotki.

I tu uwaga dobry warsztat od razu poznaje się po kluczu dynamometrycznym jak jest przechowywany i gdzie leży. Podjechałem ostatnio do warsztatu żeby mi sprawdzili swoim kluczem bo mi coś nie pasowało i mówię gościowi że ma być 174nm mechanik popatrzył na auto na mnie wziął mnie na bok i mi mówi wie pan co jak ja mam tym kluczem dokręcać śruby w głowicy to idę zmówić różaniec i poradził mi żebym pojechał gdzie indziej :hyhy:

Ok odbiegam od tematu. Jak już wykręcisz to czyścisz drobnym papierkiem nagar, albo watą metalową nasmarujesz gwint i osłonkę elektrody jak masz ten smar niklowy bo nie wiem jak ten miedziany się tam zachowa i wkręcasz z zadaną siłą patrz TSB. Na osłonkę daje się mało tego smaru i tak żeby nie zjechał na elektrodę. jak już będziesz miał ściągnięte panewki to zajrzyj do nich czy nie trzeba uzupełnić smaru przewodzącego.

A możesz jeszcze przeczyścić gniazda jakimś wyciorem żeby usunąć nagar i resztki oleju penetrującego.

No i tyle kupa zabawy ale sam to zrobisz najlepiej, żaden mechanik tak z tym się nie będzie cackał.
Mój mustang zasługuje na najwyższy stopień opieki a silnik jest performance i ma być wszystko na tip top to nie jest jakaś popierdółka w punto co może mieć nietrafione zapłony a i tak będzie jechać.

Jeszcze możesz sprawdzić odległość na świecy ale to trochę bez sensu bo regulacja tych motorcrafta jest bardzo ciężka z racji jej konstrukcji i raczej można narobić więcej szkody niż pożytku.

to tyle w skrócie resztę robić na swój własny rozum ;)

P.s Potrzebne ci będzie jeszcze gniazdo do wykręcania świec z wkładką magnetyczną i jakąś przedłużka do klucza bo świece są cholernie głęboko.
Mój garaż w ciągu roku powoli zamienia się w mini warsztat :hyhy:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”