Instalacja Wał aluminiowy + X-pype

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Instalacja Wał aluminiowy + X-pype

Post autor: RedHornet » 2009-07-05, 09:17

No to zainstalowane.
Powiem krótko męczarnia. :kwasny:
Bez podnośnika lub kanału to dupiata robota jak człowiek leży pod autem jak w trumnie wszystko mnie boli z ciągłego wczołgiwania i wyczołgiwania się spod auta.
Dodatkowo gdyby nie wizyta i pomoc Mdaska i jego 2 kumpli to bym do teraz spod auta nie wyszedł. Były momenty ze w trzech leżeliśmy pod autem a jeden operował ręcznym w aucie – masakra. Najwięcej kłopotów sprawił nam wał gdzie oczywiście amerykanie zrobili przykręcenie na imbus calowy, który trzeba było sobie dorobić z metrycznej 10 a dodatkowo miejsca do przykręcenia było tyle że standardowy klucz ‘L’ za chiny tam nie wejdzie.

No ale zrobione i niestety do poprawek :/ . Jak wiecie zmieniałem przełożenie w dyferencjale i niestety cieknie co po ściągnięciu wału oryginalnego wyszło pełną gębą bo chlupło z kielicha trzymającego wał. Dodatkowo martwi mnie większy luz – może tak ma być może nie ??? sprawdzić i tak będzie trzeba więc rozbiórka ponowna dyfra mnie czeka w najbliższym czasie. Ogólnie potwierdza się prawda że grzebanie w dyfrze nie jest prostą zabawą i na ogół pojawiają się problemy.

Wrażenia z jazdy. Wał mimo że na hamowni nie dodaje koni to znaczne zmniejszenie masy rotacyjnej rzeczywiście daje wrażenie jakby z 30 koni przybyło auto rwie jak szalone do przodu. Wał oryginalny to 17,9kg wał aluminiowy 8,3kg.
No ale i tu problem się pojawia że auto wpada w drobne wibracje przy 160km/h. Powodów znowu może być tysiące i należy pamiętać, że wały jednoczęściowe od razu pokazują wszystkie problemy i przenoszą drgania dlatego też podobno ford zdecydował się na wał łamany przytwierdzony w połowie do karoserii w GT. No nic pozostaje nad tym popracować i sprawdzić następujące rzeczy:
1. Sprawdzić dyferencjał co i tak mnie czeka,
2. Pokombinować z kątem dyferencjał-wał podobno do wału 1 częściowego najlepszy to negatywny 0,5 – 2 stopnie u mnie jest – 3 stopnie
3. Sprawdzić wyważenie wału

Jednym słowem show must go on - tak to jest jak zaczyna się poprawiać fabrykę.

X-Pipe. Wybrałem firmy pypes na wysoko przelotowych ceramicznych katalizatorach
Obrazek
Auto jest głośniejsze no i inaczej brzmi bo różnica między X a H jest spora i szczerze mówiąc bardziej mi odpowiada jednak bulgoczące H niż sportowo brzmiące X – muszę jeszcze z tym pośmigać i jak się nie przekonam to najwyżej odetnę H z oryginału i wstawię zamiast X.
Na razie to i tu mam mały problem że X mi uderza nieco na nierównościach o pałąk ochrony przeciwypięciowej wału – trzeba coś tu znowu poheniować – ah ta amerykańska kompatybilność :dobani:

Zdjątka wkleję później.
Ostatnio zmieniony 2009-07-05, 09:28 przez RedHornet, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-07-05, 09:27

Kurde zniesmaczyłem się właśnie do pomysłu z lżejszym wałem trochę :/
Przez ten sezon pewnie wiele przy aucie niezrobie ale jak co roku na zime zamawiam szpeje i robie.. no i teraz kupienie wału od Roush'a stoi dla mnie pod znakiem zapytania bo nie wiem za bardzo czy chce mi się też tak katować temat..
RedHornet, jaki wał/czyj kupowałeś?


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-07-05, 09:31

DarentyV8 pisze:Kurde zniesmaczyłem się właśnie do pomysłu z lżejszym wałem trochę :/
Przez ten sezon pewnie wiele przy aucie niezrobie ale jak co roku na zime zamawiam szpeje i robie.. no i teraz kupienie wału od Roush'a stoi dla mnie pod znakiem zapytania bo nie wiem za bardzo czy chce mi się też tak katować temat..
RedHornet, jaki wał/czyj kupowałeś?
Niby najlepszy jaki jest i z którym nie ma problemów Dynotech 3,5".
Muszę odpalić auto na koziołkach i zobaczyć jak się kręci podobno jeżeli jest niedoważony to widać to od razu.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2009-07-23, 20:32

o kurna, szczęka mi opadła, ze to tak skomplikowane... :wstyd:

myslalem, że "2 godzinki" i "się zrobiło"...

Napisz co to było z tymi drganiami, pliz...



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-07-23, 23:01

Olaf pisze:o kurna, szczęka mi opadła, ze to tak skomplikowane... :wstyd:

myslalem, że "2 godzinki" i "się zrobiło"...

Napisz co to było z tymi drganiami, pliz...
Generalnie to roboty jest na 2 godziny. Problem w tym, że wszystko musi być idealne przy jednoczęściowym wale- nie bez powodu Ford ładuje dwuczęściowy.

Mój drga dalej ale walczę. Na razie sprawdziłem wał na wyważarce i jest OK więc teraz czeka mnie ponowne złożenie dyferencjału z naciskiem na poprawne ułożenie ataku, czekam jednak najpierw na hartowane wzmocnione półosie Mosera bo fabryczne mam na piastach trochę zwichrowane i to również może być przyczyną drgań. Hmm tak to jest jak zakłada się cięższe fele grubsze kapcie i rusza się z kopyta coś nie wytrzymuje.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”