Pomoc przy kupnie mutanga.

porady dla kupujących Mustanga I generacji

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Pomoc przy kupnie mutanga.

Post autor: kaskader bart » 2010-06-07, 11:01

Witam. Niedlugo będę oglądal dwa hardtop-y jeden z 65 drugi z 68.
Mam pytania:
Gdzie znajdują się numery VIN w 65r a w 68r.
Gdzie koniecznie zajżeć w karoseri / silniku ? ( dysponuję miernikiem grubośc lakieru, ciśnienia oleju i sprężania )
Na co zwrócić uwagę przy kupowaniu ?
Jak odróżnić wersję v8 od r6 ( poza nr VIN).
Pozdrawim i z góry dziekuję :)



Patyk
Młodszy Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 2009-08-08, 22:05

Post autor: Patyk » 2010-06-07, 11:22

viewtopic.php?t=309

Odpowiedzi, na część twoich pytań (:



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1613
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2010-06-07, 11:31

r6 wygląda jak pół V8 w pionie. :D

Resztę odpowiedzi znajdziesz w tematach na formum.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Post autor: kaskader bart » 2010-06-07, 11:43

Dzięki za linka do tematu. :padam:
Może podpowiecie mi gdzie znajdują się numery VIN w 65r a w 68r.

"r6 wygląda jak pół V8 w pionie. " - to oczywiste
Chodzilo mi o sytuację kiedy VIN jest w trzech miejscach inny np, papiery a tabliczka na drzwiach.



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2010-06-07, 13:24

w 65 VIN jest umieszczony przy prawej krawędzi komory silnika, widoczny po otwarciu maski, mniej wiecej po środku błotnika oraz na tabliczce (jeśli takowa jest) na drzwiach kierowcy przy elemencie zatrzasku zamku.

w 68 jest równiez pod maską, na drzwiach oraz gdzieś na desce rozdzielczej ale nie wiem dokładnie...

R6- przede wszystkim jak podniesiesz maske to od razu wiadomo :P oraz ma koła na 4 sruby (V8 - na 5) no i oczywiscie VIN, to na szybko wystarczy wiedziec.

powodzenia

p.s.
masz linki ogłoszen tych aut ?



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2010-06-07, 13:45

Wydaje mi sie, ze pytasz o sytuacje kiedy ktos sprzedaje V8 a ty chcesz wiedziec czy byl przerabiany z I6?

Jesli dobrze zrozumialem twoje pytanie to tu sa wskazowki:
+ VIN jest na tabliczce znamionowej na drzwiach kierowcy oraz powinien byc wybity w komorze silnika przy lewym nadkolu (przynajmniej jesli chodzi o roczniki 65-66);
+ jesli konwersja na V8 nie byla solidna to bedziesz mial kola mocowane czterema srubami (I6) a nie piecioma (V8);
+ cos tam jest chyba namieszane (czyt. inaczej rozwiazane) z linka gazu;
+ most moze byc inny;

Ktos pewnie rzuci wiecej swiatla na te kwestie ale mozesz doczytac troche tutaj gdzie ktos zebral liste rzeczy jaka nalezy zmienic przy konwersji I6 do V8 (po angielsku): http://www.stangnet.com/mustang-forums/ ... rsion.html


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Post autor: kaskader bart » 2010-06-07, 13:53

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9518327 - tego oglądalem. Wygląda na pożądnego swapa na v8 ( most na 5 śrub ale w VIN "T")

Te chcę obejżeć:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13171597
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13171343



Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Post autor: kaskader bart » 2010-06-07, 14:57

Jak myślicie którą drogą lepiej iść:
1 - kupić coś już porządnie zrobionego
2 - kupić dobrą baze i robić w polsce

Wiadomo, chodzi o kasę :/ Niestety nie mam 70k pln od zaraz.
Mogę jeszcze pozbierać kasę trochę czasu albo kupić jeżdzącą bazę i w zimę remont :)
Co doradzice?



Tadi
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2010-05-21, 21:05
Kontakt:

Post autor: Tadi » 2010-06-07, 15:15

ja tez przyłączam się do pytania powyżej, czy warto podejmować się napraw w pl. myślę nad kupnem stanga lekko pokiereszowanego i zrobić go bo podstawy mechaniki znam, powoli bym mógł działać ale czy to się opłaca??



Laka
Młodszy Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 2010-04-04, 12:34
Kontakt:

Post autor: Laka » 2010-06-07, 15:18

Najlepiej kupić dobra bazę ze zrobionym silnikiem na cacy, ale blacharkę, lakier i wnętrze lepiej samemu, przynajmniej tak słyszałem :] Wtedy powinno wyjść taniej i z lepszą dokładnością, dbałością o szczegóły. Zależy też, czy chcesz robić sam czy oddać do warsztatu...



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2010-06-07, 15:25

Z tego co sie orientuje, Polska ma dobra opinie jesli chodzi o fachowcow od samochodow. Amerykanie wlasciwie nie potrafia robic aut, wiec moim zdaniem droga jaka proponujesz jest sluszna.

Jest takie powiedzienie: jak chcesz cos zrobic dobrze - zrob to sam (ewentualnie przypilnuj kogos komu za to placisz). Mozesz kupic pieknie odpicowane auto za gruba kase a pol roku pozniej zacznie wychodzic rdza, farba odpadac czy co tam jeszcze.

Ja jestem za. Kup jezdzacy projekt i w zimie go doprowadz do porzadku. Poczytaj na forum kto gdzie robil auto i czy jest zadowolony z pracy to bedziesz wiedzial gdzie uderzac.


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2010-06-07, 19:40

kaskader bart pisze:http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9518327 - tego oglądalem. Wygląda na pożądnego swapa na v8 ( most na 5 śrub ale w VIN "T")

Te chcę obejżeć:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13171597
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13171343
Firma z Siedlec, chyba classic mustang, to zdaje sie ta sama co robi renowacje czyli stajnia mustangów, ma dobrą renomę jeśli chodzi o remonty. Jesli piszą jak jest to 34-35k pln przy aktualnym kursie USD to niezła propozycja jak na auto ze zdrową blacharką i w niezłym stanie mechaniką.

Aczkolwiek ten 68 miał robione tylne błotniki, w 68 były swiatełka odblaskowe na tych błotnikach w okolicy zderzaka...

Za zdrowe egzemplarze w Usa musisz dać 7-9k USD (a i tak nie jestes pewien jak są zrobione) + transport + opłaty = drożej aniżeli te z ogłoszenia

w razie pytań wal...



Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Post autor: kaskader bart » 2010-06-08, 10:14

Co do firmy stajniamustangów to panowie już razem nie pracują... jest teraz mustangclasic.
Ostatnio zmieniony 2010-06-08, 10:19 przez kaskader bart, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Post autor: kaskader bart » 2010-06-08, 10:17

Jest takie powiedzienie: jak chcesz cos zrobic dobrze - zrob to sam (ewentualnie przypilnuj kogos komu za to placisz).
-święte slowa men :cool:
Tak wlaśnie robilem moje poprzednie zabytki. Mialem dwa VW ( garbus).
Problem z ty jest taki że to dość dlugo trwa...



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-06-08, 10:22

Auto dobrze zrobione jest bardzo cięzko trafić. To, że się błyszczy z daleka i ładnie wygląda to nie wszystko i niestety zwykle pod tym blaskiem jest syf.
Ja wolę auto z widoczną rdzą, dziurami, wyciekami i innymi mankamentami, wcześniej nie remontowane. Wtedy widać stan rzeczywisty.
Takie auto trzeba jednak zrobić samemu i się na tym bardzo dobrze znać. Ze zlecaniem remontu tez jest problem bo nie wiem czy na palcach jednej ręki się wyliczy miejsca gdzie można by zlecić prawidłową renowację.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „20 kupowanie samochodu”