Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

nasze modyfikacje

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: muarah » 2012-07-02, 23:46

Kilka osób prosiło mnie o informacje na temat zmian technicznych w moim Mustangu z 1970r, kóre pozwoliły mi na osiąganie na torze wyników porównywalnych z najlepszymi współczesnymi Mustangami. Żebyście już nie musieli wygniatać kolan podglądając moje zawieszenie ;) postarałem się o kilka zdjęć i opis tego co zmieniłem. Chętnie i z przyjemnością się dzielę tymi informacjami z nadzieją, że w końcu będę miał jakiegoś kolegę na torze w podobnym wieku ;)

http://www.muarah.pl/?page_id=37" onclick="window.open(this.href);return false;

Najłatwiej było mi zrobić to na mojej własnej stronie ale może uda się umieścić skrócony artykuł na ten temat na naszej stronie głównej, poracuję nad tym..
Moim marzeniem jest, żebyśmy w końcu mieli przynajmniej kilka klasycznych Mustangów pojawiających się regularnie na nielicznych torach wyścigowych w Polsce. Zaczynamy pracę nad naszym flagowym Race Carem ale liczę, ze pojawią się też indywidualni śmiałkowie, których porwie nasza idea!

Może wygląd tego zawieszenia, w znacznej cześci mojej konstrukcji, trochę rozczarowuje (wybaczcie, że nie umyłem podwozie do zdjęć) ale sprawuje sie ono naprawdę nieźle. Jeżdżę na co dzień całkiem nowym Stangiem więc mam porównanie i uwierzcie mi, że mój starszek wcale nie prowadzi sie gorzej niż najnowszy model. Uważa, że wcale nie ma potrzeby wynieniać wszystkich części na najnowsze wynalazki, lepszym wyzwaniem jest dopracować i uzupełnić stare rozwiązania w sposób taki jak to się robiło 40 i więcej lat temu w Ameryce.


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: muarah » 2012-07-03, 00:56

Oczywiście podobne rozwiązania (ale nie wszystkie) będziemy chcieli wykorzystać przy budowie naszego klubowego Race Car'a, stąd nieco dwuznaczny tytuł tego postu.


muarah

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: rick » 2012-07-03, 05:36

fajny :super:



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: Piotrek86skc » 2012-07-03, 07:59

Super;D

Od razu wrzucam coś w temacie:
http://www.mustangmonthly.com/featuredv ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nie wiedziałem, że w 66 montowano Superchargery do mustangów. Planujecie coś takiego w mustang race car??



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: muarah » 2012-07-05, 17:52

Tak, Arek od białego GT350 ma ten sprzęt w garażu ale nie instalował bo jak mówił bał się o życie :D jechałem tym samochodem bez kompresora i muszę przyznać, że to nie przesadzone obawy :przestraszony:


muarah

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: Piotrek86skc » 2012-07-06, 23:09

No zważywszy, że przyrost mocy jest około 30%-70% procent to mogłoby być ostro.

BTW. Słyszałeś o imprezie King of Germany?? W tym roku królowały chevrolety:/ Polacy pojechali Corvettą i Camaro a Niemiec Bel Air( kosmos jak dla mnie to Bel Air;D)
http://corvette.vtg.pl/wygralismy-king-of-germany-2012" onclick="window.open(this.href);return false;

Co myślisz o specyfikacji tej Corvetty?? fabrycznie miała 350KM a teraz 1600KM!!!!
http://corvette.vtg.pl/projekt" onclick="window.open(this.href);return false;



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: rick » 2012-07-07, 03:28

http://www.detroitspeed.com/1964-1970-M ... ducts.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: Piotrek86skc » 2012-07-07, 11:29

Widzę Rick, że nigdy się nie poddajesz;D



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: bart.knop » 2012-07-07, 15:02

motyla noga, a mowilem mojej zonie ze kupimy klasyka i zrobimy z niego rakiete
a teraz bede musial montowac rakiete na roczniku 2005 :rotfl:



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: rick » 2012-07-08, 08:31

Piotrek- DetroitSpeed ​​jest bardzo respektowany tutaj. są nie daleko od mojego domu. To jest ich najnowszy produkt, wyścigowe części do klasycznych Mustangów. Więcej technologii, aby zaktualizować klasyka :super:

Bartek- zdecydowałeś który supercharger?



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: rick » 2012-07-08, 18:46

bart.knop pisze:Rick - chyba Saleen 500HP Supershaker

zbieram $$$ :super:

fajny :ok:



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: muarah » 2012-07-08, 19:10

Moc, wiecej mocy;)
A może by tak dla odmiany nad masa popracować?

Natomiast te graty do klasyków to jak dla mnie za ostra przerobka. Zawias w całości wymontowany z jakiegoś współczesnego auta - nie moj styl Amigos;)


muarah

Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: bart.knop » 2012-07-08, 19:57

aj tam muarah, ma to swoje zalety - skorupa klasyczna ale osprzet nowoczesny.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: rick » 2012-07-16, 05:35

Tylko dodać trochę więcej informacji. Moje koledzy byli w Michigan w weekend na wyścigach szosowych. Wiele firmy co możesz o nich czytać w magazynach byłi. Widać na zdjęciach, wszystkie klasyczne samochody są modyfikowane do wyścigów. Można zobaczyć oni sie ścigaja się z nowemi samochodów. Możesz zobaczyć, jak płasko samochody są na zakrętach. Nie będzie mozna tak z oryginalnym stylu zawieszeniem

Nie próbuje dla nikogo zmieniać myśly, tylko pokazuje różnicę

kolegi są w 3 i 4 zdjęcia w '69 Torino. silnik i zawieszenie od 2003 Cobra, hamulce od Roush

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

http://www.detroitspeed.com/projects/ds ... -pg-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

jak klikniesz na international po lewej stronie, można przeczytać po polsku
http://www.motorstate.com/mschallenge.htm" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor

Post autor: muarah » 2012-07-16, 11:54

Zobacz jak to robią w Maier Racing. Ci ludzie od lat ściagają się starymi mustangami i teraz oferują zastawy do tuningu zawieszeń. Wszystko bazuje na starych częściach tylko lekko poprawionych, żeby np. dało się większy zakres regulacji uzyskać i bardziej obniżeć zawieszenie. Dodajemy do tego kilka elementów jakich jak Panhard Rod, Trancion Bar, zakładamy twarde sprężyny i wyczynowe amortyzatory i taki stary mustang może niejeden nowy samochód zaskoczyć:
Efekt można zobaczyć np. na tym filmie:

" onclick="window.open(this.href);return false;

trudno zawuważyć jakiekolwiek przechyły zawieszenia;)

Z mojego doświadczenie mogę potwierdzić, że mój stary mustang na torze lepiej się trzyma niż ten nowy, przynajmniej na przyczepnej nawierzchni. Wciąż mam przy tym za słabe amotryzatory i za miękkie zawieszenie jak na potrzeby torowej jazdy. Oczywiście ten nowy mustang jest o wiele bardziej komfortowy.


muarah

ODPOWIEDZ

Wróć do „21 przeróbki”