Pomocy! Kończę renowacje Mustanga 289 2v z 1968 roku i mam jeszcze kilka problemów. Mianowicie:
1. Nieustannie swiecie kontrolka BRAKE na tablicy rozdzielczej (hamulce OK, Płym OK). Nie wiem czy to od hamulca parkingowego? Ale wtegy gdzie jest jakiś stycznik??
2. Gdzie znajde czujnik biegu wstecznego? Skrzynia biegów? Drążek zmiany biegów?
Ostatnia sprawa to kwestia podniesienia mocy silnika. Standardowe 195 KM to jednak troche mało. Mam zminienione głowice (302), dolot Holley, gaźnik Edelbrock. Jakies inne pomysły na radykalną poprawę osiągów? Czym się rożni silnik 289 2v i 4v? Oczywiście oprócz mocy
Będę wdzięczny za każdą pomoc!!!!!!!!!!!!!!
Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- patharazim
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 22
- Rejestracja: 2010-09-26, 22:06
- Model: Mustang 1968 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Evening
- Forumowicz
- Posty: 317
- Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
- Model: 302'cid 1975
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Medium copper metallic
Re: Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu
2v a 4v to nie kwestia silnika tylko gaznika. 2v = 2 gardzielowy 4v = 4 gardzielowy.
co do mocy silnika a czy przypadkiem nie bylo by lepiej gdybys zamontowal glowice od 289? wtedy bedziesz mial wieksza kompresje. U mnie np mam 302 i polecaja mi wlasnie obnizyc kompresje przez zastosowanie glowic od 289 w celu zwiekszenia mocy.
Jesli masz skrzynie automatyczna, to czy na postoju na biegu P ma sie przeciez swiecic caly czas z tego co wiem. ale dawno swoim nie jezdzilem i moge sie mylic.
co do mocy silnika a czy przypadkiem nie bylo by lepiej gdybys zamontowal glowice od 289? wtedy bedziesz mial wieksza kompresje. U mnie np mam 302 i polecaja mi wlasnie obnizyc kompresje przez zastosowanie glowic od 289 w celu zwiekszenia mocy.
Jesli masz skrzynie automatyczna, to czy na postoju na biegu P ma sie przeciez swiecic caly czas z tego co wiem. ale dawno swoim nie jezdzilem i moge sie mylic.
Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu
Mnie się ta kontrolka w ogóle nie świeci (pracuję nad tym) ale to chyba od ręcznego.
Podłączenie czujnika biegu będzie u dołu lewarka przy podłodze.
Przede wszystkim wywal te głowice; ja bym w ogóle dał aluminiowe dla obniżenia wagi, to już coś da, bo seryjne waża prawie 50kg. Gaźnik 4v na pewno nieco podniesie moc, dolot ok, kolektory rurowe i szerszy wydech. Nie wiem co jeszcze można zrobić z 289...? Włożyć 351
Podłączenie czujnika biegu będzie u dołu lewarka przy podłodze.
Przede wszystkim wywal te głowice; ja bym w ogóle dał aluminiowe dla obniżenia wagi, to już coś da, bo seryjne waża prawie 50kg. Gaźnik 4v na pewno nieco podniesie moc, dolot ok, kolektory rurowe i szerszy wydech. Nie wiem co jeszcze można zrobić z 289...? Włożyć 351
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu
jeżeli chodzi o tą kontrolke BRAKE,to własnie skończyłem to przerabiać i ogolnie to masz błąd w systemie hamulcowym.jesli masz płyn w master cylinder(DOT 3),hamulce odpowietrzone jak należy,to na 99,9% masz nie prawidłowo pracujący dystributor brake.jest to ten rozgałężnik,który znajduje sie blisko MC.W środku jego znajduje sie tłoczek z wyżłobieniem i on jest połączony z czujką od tej kontrolki.jezeli on stoi w miejscu(zapiekł sie,ja tak miałem)to nie porusza sie wewnątrz i czujknik cały czas naciska na niego.
chodzi o to,ze mimo tego,ze masz hamulce pracujące to ciśnienie z MC nie jest własnie dobrze rozprowadzane na cylinderki hamulcowe.
kup nowy distributor brake ($60) i sprawa bedzie załatwiona.pozdrówka
chodzi o to,ze mimo tego,ze masz hamulce pracujące to ciśnienie z MC nie jest własnie dobrze rozprowadzane na cylinderki hamulcowe.
kup nowy distributor brake ($60) i sprawa bedzie załatwiona.pozdrówka
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu
więcej w wątku wiewióra:wiewior pisze:Kontrolka hamulców się świeci cały czas, - Wykonawca poinformował mnie że tak ma być, bo to informacja, że jest odpowiedni poziom płynu w układzie. Że niektórzy odwracają biegunowość, żeby lampka nie świeciła kiedy jest dobrze, ale on woli żeby świeciła kiedy jest dobrze. Debil. Po sprawdzeniu okazało się, że pressure switch nie odbija z powodu wewnętrznej korozji.
viewtopic.php?f=80&t=3267&hilit=wiewi%C3%B3r&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Przeczytaj galerie pierwszej generacji. Na pewno dużo się dowiesz.
Co do podniesienia mocy to jakimś pomysłem jest stroker kit czyli wsadzenie gratów np od silnika 331( nie mówię tutaj o głowicach, chociaż wymiana na aluminiowe to dobry pomysł).
Mam podobną zajawkę do mocy więc poczytaj mój wątek bo też radziłem się forumowiczów w tej sprawie.
viewtopic.php?f=80&t=4912&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Rick i Muarah sporo cennych porad dali. I tak jak muarah pisze kolejność modyfikacji powinna byc nastepujaca.
1. rozkład masy (odelżyć co się da pod maską, łącznie z samą maską, wyprowadzić aku do baga)
2. masa całkowita
3. zawieszenie z naciskiem na usztywnienie tyłu
4. sztywność nadwozia (nie zapominać o rozpórkach)
5. hamulce
6. układ kierowniczy
7. moc
Ogólnie to zastanawiam się czy jednak nie zostawić go w tej opcji bo fajna z niego bryczka( zrobiłem w tym roku 5000 km po Polsce co na klasyka to sporo), a do upalania kupić coś innego. Kurza twarz jak zwykle duże elaborat mi wyszedł
- patharazim
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 22
- Rejestracja: 2010-09-26, 22:06
- Model: Mustang 1968 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
Re: Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu
BRAKE juz nie świeci!!! Problem rzeczywiście był w distributor brake!! conver67 wielkie dzięki za wsparcie!!!
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: Kontrolka BRAKE i kilka innych problemów na finishu
Spoczko,nie ma problemu.sam zęby zjadłem na tym temacie;)pozdrowka